rss

Test Drive - Mitsubishi Pajero

  1. 14/08/2009
  2. Categoria: Mitsubishi
  3. Tags: Mitsubishi, Pajero
    Vezi toate fotografiile (18)

    Mitsubishi Pajero este un cel mai important off-road-er Mitsubishi, cu o reputatie de invidiat, demonstrata de numeroasele victorii in raliul Paris Dakar. Vandut sub denumirea de Montero sau Shogun, Mitsubishi Pajero spulbera cu dispret lumea SUV-urilor recent aparute.Mitsubishi Pajero fost construit in peste 2,5 milioane de exemplare in decursul a 25 de ani, avand o cota de 25% din totalul vanzarilor din segmentul sau.  Refacut in intregime in 1999, Mitsubishi Pajero a primit abia in 2007 un lifting serios, pentru a celebra cea de-a 12 victorie a lui Mitsubishi la Dakar (a 7-a consecutiva). Facelift-ul a vizat caroseria care a fost modernizata la partea frontala cu blocuri optice noi ce incadreaza calandrul cromat. Interiorul lui Mitsubishi Pajero a fost intinerit. Mai primitor decat cel al modelului precedent, el conserva fizionomia, dar castiga in estetica. Plansa de bord a primit materiale noi de o calitate superioara, placute la atingere, si insertii de lemn si aluminiu istet armonizate. Consola centrala a carei ergonomie a fost regandita dispune ca si la alte automobile din segment de butoane mari pentru climatizare si de asemenea comenzile pe volan sunt de mari dimensiuni pentru a putea fi operate si cu manusi, Mitsubishi, ca orice constructor de off-road-ere care stie meserie, face masini pentru multe zone ale Globului, zone cu clima calda, dar si subpolara sau polara. De asemenea pentru cresterea lizibilitatii, monitorul cu touch screen, al instalatiei de navigatie si audio, este pozitionat sus si are, de asemenea, dimensiuni respectabile. Sistemul multimedia, mentionat mai sus, dispune de un hard disk de 30 GB, camera video pentru mers inapoi, sistem audio cu radio CD premium Rockford Acoustic Design cu 12 incinte acustice, 860 W redare CD/DVD cu MP3 si server audio. Un punct forte al lui Mitsubishi Pajero este ca toata suprafata vitrata ofera o buna vizibilitate ce ajuta in manevrare. In cazul automobilului testat de noi, cu sasiu lung, exista si un al treilea rand de scaune escamotabile din podea, Mitsubishi Pajero oferind in total 7 locuri.Sub capota lui Mitsubishi Pajero gasim unul dintre cele mai robuste motoare cu 4 cilindri aflate in productie: un turbodiesel  de 3.2 litri cilindree capabil de  200 CP/3800 rpm si un cuplu maxim de 440 Nm/2000 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie automata secventiala cu 5 trepte si tractiunea este 4x4 nepermanenta de tip SuperSelect 4WD II cu reductor. Cu acest tren propulsor Mitsubishi Pajero accelereaza 0-100 km/h in 11,1 secunde, iar viteza maxima comunicata este de 180 km/h. Interesant de remarcat ca media consumului in traseu mixt atat urban, extraurban si off road, oscila intre 10, 8 -11,5 l/100 km. Rapoartele scurte ale cutiei sunt binevenite, ajutand manevarea in teren accidentat, unde diferentialul spate autoblocant ajuta din plin capacitatea de trecere a automobilului.

    Daca pe asfalt, Pajero lasa sa se intevada prin agilitate gena “rally raid”, aceasta se dezavaluie in toata splendoarea ei, pe off-road, unde deodata constientizezi diferenta majora dintre un SUV si o masina de teren autentica. Caroseria autoportanta, suspensiile independente, sistemul de control al stabilitatii si tractiunii  MASTC (Mitsubishi Active Stability &Traction Control) sunt cateva dintre secretele lui Mitsubishi Pajero. Unghiurile de trecere (atac - 36,6°, degajare - 25°) garda la sol de 225 mm si vadul maxim de 700 mm sunt atributele constructive ale unui bun comportament off road.
    Mitsubishi Pajero este usor de condus, nu surprinde soferul cu vreo miscare de balans venita din cine stie ce cotlon, dupa ce ai invatat tangajul la demarare si franare, confortul resimtit la bord este deplin. La coborare este indicat sa folositi treptele cutia secventiale pentru frana de motor, evitand utilizarea inutila a franei de serviciu.

    Noi am condus un Mitsubishi Pajero LWB 3,2 DI-D SAM NAVI A/T un automobil de referinta in segmentul off-road-erelor. Modelul testat de noi costa 39.990 euro fara TVA sau 47.588 euro cu TVA.

    Pana la 1 septembrie, Mitsubishi ofera o reducere de pana la 25% pentru achizitionarea unui model Outlander sau Pajero. Mai mult in cazul lui Pajero, taxa de inmatriculare este zero. Pentru mai multe informatii accesati link-ul https://www.mitsubishi-motors.ro/Oferta-outlander-si-pajero_375.html

    Vizualizari: 5876