rss

Test Mini Cooper JCW

  1. 17/11/2015
  2. Categoria: Mini
  3. Tags: MINI
    Vezi toate fotografiile (30)

    Treptele de performanta pentru MINI Cooper sunt S si JCW (John Cooper Works). Ca sa vedem ce a livrat tripleta BMW, MINI si JCW am testat cel mai puternic Mini, Cooper JCW 2015.

    John Cooper Works (JCW) este o companie britanica creata in 2000 de Michael Cooper, fiul lui John Cooper, fabricant de automobile de curse si tuner,  autorul modelului original Mini Cooper. JCW produce piese pentru tuning si accesorii pentru noile MINI fabricate de BMW. Adoptata formal in ianuarie 2002 de BMW, acesta din urma castiga dreptul de folosinta a numelui in ianuarie 2007 si preia intreaga companie in 2008.

    De-a lungul timpului JCW a tunat automobilele Mini Cooper si a operat modificari pe motorizarea de 1.6. Acum, odata cu noul Cooper JCW, tunerul intervine pe cel mai puternic motor MINI si anume 2.0 twin power turbo,  capabil de o putere de 231 CP, extraordinara pentru segmentul mic sport.

    Motorul este optimizat cu tehnologii de curse si livreaza performanta care, desigur, costa.

    Propulsorul  JCW a fost construit pe cel cu 4 cilindri de ultima generatie care echipeaza MINI Cooper S. Turbosupraalimentarea este integrata in colectorul de evacuare, sistemul de injectie directa are injectoarele pozitionate central intre supape, distributie variabila Valvetronic pentru supape si tehnologia VANOS, controlul variabil al arborelui cu came, atat pentru admisie cat si evacuare. Acest pachet de tehnologii este combinat dupa specificatii de racing, rezultatul fiind un propulsor MINI JCW, eficient, care livreaza putere, sportivitate/adrenalina, atat pe drum cat si pe circuite. Cilindreea noului propulsor de 2 litri a crescut cu 25% fata de modelul precedent, iar puterea cu 10% si cuplul maxim cu 23%.

    Modelul testat de noi beneficia de transmisia automata, Steptronic sport,  intalnita ca optional si pe alte modele MINI, insa in cazul nostru JCW a modificat soft-ul pentru a livra performanta motorului, cu un randament ridicat. In modul “Manual”, exista posibilitatea de schimba treptele folosing padelele de sub coroana volanului.  Daca vreti regim Sport, puteti folosi aceleasi padele pentru selectare treptelor in regim sportiv.

    In functie de datele livrate de sistemul de navigatie MINI, transmisia Steptronic sport cu 6 trepte predefinite,  poate controla schimbarea treptelor, dupa profilul drumului pe care rulati.

    Bazandu-se pe datele de la navigatie, transmisia selecteaza cea mai buna treapta compatibila cu regimul de rulare de exemplu evitarea unui obstacol, viraje sau la depasiri rapide multiple, cand avem nevoie de “upshift”.

    Consumul mediu inregistrat de noi a fost in jurul a 7-8 l/100 de km, remarcabil pentru o setare de curse a automobilului.
    Din pachetul tehnologic inclus in modelul testat de noi remarcam sasiul ranforsat, sistemul  de suspensii la nivelul caracterului sportiv; sistemul de franare Brembo, a fost reproiectat; jantele standard disponibile si pe modelul testat erau de 17”, model  JCW Track Spoke silber; servodirectia electromecanica avea control electronic Servotronic; Dynamic Stability Control (DSC) include Dynamic Traction Control (DTC) Electronic Diffrential Lock (EDLC) si Performance control.
    MINI Cooper JCW, testat de noi, avea inclusa si optiunea de control al amortizoarelor, Dynamic Damper Control,la pretul de 526 cu TVA inclus.

    Daca a fi sa includem modelul testat, MINI Cooper JCW 2015, intr-un segment, acesta se situeaza dimensional in segmentul mic, iar ca pret si performante in segmentul compact sportiv. Adica la nivel dimensional in piata gasim concurenti pe  (euro cu TVA inclus): Citroen DS3 (de la 21.688), Ford Fiesta ST (de la 20.950), Opel Corsa OPC (de la 19.350), Renault Clio RS Trophy (de la 23.950),  Peugeot 208 GTi (pret necomunicat in RO, de la 25.800 in Franta).

    Pretul modelului testat de noi, Mini Cooper JCW, pleaca de la 32.550 euro cu TVA inclus si dispune de optionale in valoare de 11.955 euro cu TVA. Pretul total este de 44.505 euro cu TVA. Dintre optionalele mai pretioase amintim: culoare Rebel Green in valoare de 895 euro cu TVA, Transmisia automata Steptronic sport de 1.947 euro cu TVA, sistemul Wired in valoare de 2052 euro cu TVA, plafon si carcase oglinzi exterioare vopsite in Chili red - 3.473 euro cu TVA, etc.

    La acest nivel de pret si echipare ne uitam in segmentul compact sportiv, unde gasim ca principal exponent Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI DSG 6 (pret de la 30.188 euro cu TVA), la care motorizarea livreaza 230 CP. La nivelul superior de putere gasim Renault Megane RS Trophy cu 275 CP cu preturi de la 25.600 euro cu TVA , Opel Astra OPC cu motor capabil de 280 CP la un pret incepand cu 29.200 euro cu TVA, sau cea mai puternica versiune Honda Civic Type R de 310 CP,  la un pret de la 39.618 euro cu TVA.

    Daca analizam atent MINI-ul testat, echiparea contine optionalele de bun simt, ce fac din micul automobil sa exceada segmentul dimensional si sa treaca in cel compact, din punct de vedere al ceea ce cumperi de banii dati.
    MINI Cooper JCW este un exercitiu puternic de imagine si potential al marcii, destinat cunoscatorilor cu valente sportive autentice.

    Vizualizari: 3764