© 2025 Auto.ro
		
		Mazda Motor Corporation a anuntat "Zoom-Zoom 2030", o viziune noua pe termen lung pentru dezvoltarea tehnologica care se asteapta pana in anul 2030. Ca parte a noii tehnologii pentru a realiza aceasta viziune, Compania a dezvaluit intentia de a introduce un motor de generatie urmator, denumit SKYACTIV-X, in 2019. SKYACTIV-X va fi primul motor comercial pe benzina din lume care va utiliza aprinderea combustibilului prin compresie.
Sub viziunea originala "Zoom-Zoom sustenabil" anuntata in 2007, compania s-a straduit sa ofere atat placerea de a conduce, cat si performanta exceptionala in materie de mediu si siguranta. 
Motorul urmator de generatie SKYACTIV-X
• SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzina din lume care utilizeaza aprinderea prin comprimare, in care amestecul combustibil-aer se aprinde spontan cand este comprimat de piston
• O metoda de combustie propriu-zisa numita aprindere prin comprimare controlata cu scanteie depaseste doua aspecte care impiedicau comercializarea motoarelor pe benzina cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei in care este posibila aprinderea prin compresie si realizarea unei tranzitii fara intreruperi intre aprinderea prin comprimare si aprinderea prin scanteie.
Caracteristici
• Acest nou motor cu ardere combina avantajele motoarelor pe benzina si diesel pentru a obtine performante exceptionale in ceea ce priveste performanta de mediu, putere si acceleratie.
• Aprinderea prin comprimare si un compresor pentru imbunatatirea consumului de combustibil ofera un raspuns fara precedent al motorului si creste cuplul cu 10-30% fata de actualul motor pe benzina SKYACTIV-G.
• Aprinderea prin compresie face posibila o ardere super-usoara care imbunatateste eficienta motorului cu pana la 20-30% fata de actualul SKYACTIV-G si de la 35 la 45 de procente fata de motorul pe benzina a lui Mazda din 2008. SKYACTIV-X este similar sau depaseste cel mai recent motor diesel SKYACTIV-D in eficienta combustibilului. 
• Cu o eficienta ridicata intr-o gama larga de sarcini ale motorului ofera mai multa libertate cutiei de viteze in alegerea rapoartelor de transmisie, si performante sporite de conducere.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania