rss

Ford 1.0 EcoBoost a fost desemnat Motorul Anului 2012

  1. 14/06/2012
  2. Categoria: Ford
  3. Tags: BMW, Ecoboost, Ford, Vw
    Vezi toate fotografiile (1)

    Celebrul motor Ford 1.0 EcoBoost, care echipeaza noul monovolum B-MAX, a castigat in premiera titlul "Motorul Anului 2012". Mai mult decat atat, unitatea cu trei cilindrii dezvoltata de constructorul american a castigat la alte doua categorii: "Cel mai bun motor nou" si "Cel mai bun motor mai mic de un litru".

    Noul propulsor Ford 1.0 EcoBoost a fost desemnat "Motorul Anului 2012", devansand castigatorul din 2011, Fiat 0.9 TwinAir. Dincolo de importanta acestui premiu, motorul casei auto de peste ocean a ocupat prima pozitia la categoriile "Cel mai bun motor mai mic de un litru" si "Cel mai bun motor nou".

    Premiul pentru "Cel mai curat motor" a fost adjudecat de sistemul de propulsie regasit pe Opel Ampera/Chevrolet Volt, iar V8-ul de 4.5 litri si 570 CV regasit pe Ferrari 458 Italia ramane in continuare "Cel mai performant motor al anului 2012".

    In categoria 1.0 – 1.4 litri, cel mai performant motor a fost desemnat propulsorul 1.4 TSI a grupului Volkswagen. In ceea ce priveste segmentul 3.0 - 4.0 litri, invingator a iesit motorul V8 aspirat natural de 420 CP al sportivei BMW M3.

    Bavarezii au invins si la categoria 2.5 - 3.0 litri cu unitatea 3.0 biturbo de 340 CP, care echipeaza modelele Seria 1 M Coupe si Z4 35is. Parteneriatul BMW Group/ PSA Peugeot-Citroen a obtinut premiul la categoria 1.4 – 1.8 litri cu unitatea 1.6 Turbo.  Categoria 2.0 – 2.5 litri a fost castigata de motorul turbo cu cinci cilindri in linie de 340 Cai Putere, regasit pe Audi TT RS si RS3 Sportback.

    Ford produce la noua fabrica de la Craiova propulsorul Ecoboost de 1,0 litru, in trei cilindri, cu sistem turbo si injectie directa. Cel mai mic motor construit vreodata de Ford anunta performante identice cu ale unui motor in 4 cilindri, insa cu un consum si un nivel de emisii reduse. 

    Unitatea va fi oferita in versiuni de 100, 120 si 125 CP, primele doua fiind destinate monovolumului B-MAX, in timp ce varianta mai puternica ii este rezervata lui Focus. Ulterior, noul Ecoboost de 1,0 litru se va regasi si modelele C-Max si Grand C-Max.

    Vizualizari: 4920