© 2025 Auto.ro
Constructorul roman Dacia, detinut de francezii de la Renault, ameninta cu mutarea unei parti din productie la uzina din Maroc, unde cheltuielile cu angajatii sunt mai mici, daca va continua conflictul cu salariatii romani.
Dacia intentioneaza sa mute o parte din productie in Maroc, pe fondul neintelegerilor avute cu angajatii romani. Acestia au abandonat lucrul pe parcursul a doua zile luna trecuta in incercarea de a obtine o crestere a remuneratiilor cu 40%. In schimb, compania le-a oferit un plus de 9 procente.
„Daca protestul nu se va incheia in termeni rezonabili, in beneficiul ambelor parti si daca angajatii vor continua cu cereri nerealiste, exista o mare probabilitate de transfer a unei parti importante a productiei in Maroc”, a declarat, pentru Reuters, Constantin Stroe, vice-presedinte Automobile Dacia.
„Avantajul uzinei din Maroc este ca angajatii castiga doar 54% din salariul unui angajat roman”, a completat Stroe. Salariul mediu brut al unui angajat Dacia a fost de 3.965 lei anul trecut, comparativ cu media nationala de 2.100 lei.
Greva de luna trecuta a provocat pierderi de 20 milioane de euro pentru producatorul autohton, cel mai mare exportator din Romania. Dacia contribuie cu aproximativ 3% la produsul intern brut.
Constructorul auto de la Mioveni exporta 90% din productia sa. In 2012, a vandut aproximativ 360.000 masini in toata lumea, in crestere cu 4,8% comparativ cu anul 2011.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania