© 2025 Auto.ro
		
		Dacia a inregistrat o crestere importanta a vanzarilor in UE in luna mai, cota constructorului auto urcand de la 1,9% la 2,3%, potrivit informatiilor furnizate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). In a cincea luna a anului curent, casa auto de la Mioveni a afisat a doua cea mai puternica evolutie.
In timp ce piata auto din Romania este in scadere, iar majoritatea producatorilor auto europeni afiseaza pierderi, Dacia se bucura in continuare de o crestere sustinuta a vanzarilor. In luna mai fiind inmatriculate in Europa  25.239 unitati, in crestere cu 16% fata de luna mai 2012 (21.763 unitati).
De cealalta parte, Volkswagen Group a avut o scadere a vanzarilor de 2,8%, 13,3% pentru PSA Peugeot Citroen, 10,1% pentru Renault Group, 11% pentru General Motors Group, 0,5% pentru Ford, 11% pentru Fiat Group si 6,6% pentru BMW Group.
Cresteri s-au inregistrat la Daimler (0,5%), Nissan (5,7%), Hyundai (0,4%), Jaguar Land Rover (9,3%) si Mazda (29,8%).
In primele cinci luni ale anului au fost inmatriculate, in total, 115.405 autoturisme Dacia in cele 29 de state ale Uniunii Europene, in crestere cu 17,5% comparativ cu perioada similara din 2012.
Recesiunea din zona euro si nivelul ridicat al somajului au afectat vanzarile principalilor producatori auto in Europa in primele cinci luni din acest an. Astfel, vanzarile Volkswagen au coborat cu 3,4%, ale PSA Peugeot Citroen cu 13,9%, ale Renault Grup cu 6,2%, ale General Motors Group cu 10,8%, ale Ford cu 13%, ale Fiat Group cu 9,6%, ale BMW Group cu 2,4%.
In perioada ianuarie-mai 2013, cresteri ale numarului de masini noi inmatriculate au inregistrat Daimler (2,4%), Kia (2,6%), Honda (12%), Jaguar Land Rover (12,9%) si Mazda (6,9%).
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania