rss

Dacia, rezultate financiare pe 2016

  1. 26/04/2017
  2. Categoria: Dacia
  3. Tags: Dacia
    Vezi toate fotografiile (1)

    "Orice companie care vrea sa ramana competitiva pe termen lung trebuie sa investeasca in permanenta in angajati, in produse si in tehnologie", spune Liviu Bocsaru, CFO Grup Renault Romania.

    Care a fost cifra de afaceri a companiei Automobile Dacia in 2016 ?

    Anul trecut, Dacia a inregistrat o cifra de afaceri in valoare de 4,6 miliarde de euro  (20,765 milioane de lei).
     
    Cum a evoluat cifra de afaceri Dacia in 2016 ? Putem spune ca anul trecut, aceasta a fost cea mai mare cifra de afaceri de cand Dacia a fost achizitionata de catre Renault ?

    Da, 2016 a fost un an foarte bun pentru Dacia, iar cifrele vorbesc de la sine : + 8,35% a cifrei de afaceri versus 2015, cand am avut 4,2 miliarde de euro.
     
    Intre 2000 si 2004 (anul lansarii programului Logan), Dacia a inregistrat pierderi. 2005 a fost primul an cand Dacia a inregistrat profit. Ce puteti sa ne spuneti referitor la evolutia profitului ?  

    Intr-adevar, perioada istorica amintita a fost una de adaptare si de investitii, de pregatire a viitorului noii Dacia. Cu toate acestea, dupa lansarile Logan, Sandero si mai apoi, Duster, in 2010, rezultatul companiei a fost mereu pozitiv si in crestere continua.
    In 2016, rezultatul inainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), in crestere fata de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532  milioane de lei (+ 15% vs 2015) si de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei (in mare masura, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb).
    Pentru mine, faptul ca rezultatul de exploatare a progresat foarte bine fata de 2015 (+15%) arata ca avem un business sanatos, cu operatiuni imbunatatite si cu o utilizare eficienta a resurselor companiei.
     
    Ce a condus la aceasta crestere ?

    Sunt doua mari efecte care explica aceasta evolutie pozitiva.
    In primul rand, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat in favoarea Duster, un vehicul exceptional, foarte cerut de piata. Asadar, am fost obligati, datorita cererii, sa marim productia pentru acest model.
    In al doilea rand, am avut o productie importanta a componentelor cerute de catre alte uzine ale Grupului Renault, care fabrica gama Global Access. Ma refer la componentele de vehicule SKD care si-au dublat volumul, la motoare, sasiuri si piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni.
     
    Ce se intampla cu profitul companiei ?

    Adunarea Generala a actionarilor va decide in cursul lunii mai asupra repartizarii profitului in anul 2016. Propunerea noastra fata de aceasta a fost de a reinvesti o mare parte a acestui profit in aparatul industrial de la Mioveni, cu scopul de a mentine competitivitatea pe termen lung. Este ceea ce am facut si in 2015 si cred ca a fost o foarte buna decizie, uitandu-ne acum la rezultatele financiare.
     
    Care a fost contributia exportului la aceasta crestere ?

    Cresterea cifrei de afaceri in 2016 a fost impulsionata de catre cele doua piete : de import si de export. Produsele noastre sunt foarte apreciate de catre clientii nostri peste tot in lume, acolo unde suntem prezenti.  
    In ceea ce priveste exportul, am avut o foarte buna performanta pe piata europeana, dar si pe pietele din Africa si Asia, ceea ce face ca exportul, si anul acesta, sa fie de aproximativ 90% din cifra de afaceri.
    Cat priveste piata din Romania, chiar daca s-a inregistrat o crestere fata de 2015, aceasta ramane in continuare la mai putin de 40% - 50% fata de anii dinainte de criza din 2008 si inca foarte jos versus potentialul sau, avand in vedere rata de motorizare a clientilor din Romania. In plus, piata locala a vehiculelor noi este astazi mult afectata de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate. Este foarte important sa avem o piata a vehiculelor de ocazie sanatoasa, cu scopul de a garanta siguranta rutiera, transparenta asupra starii tehnice a vehiculelor, de a proteja mediul inconjurator, de a fi responsabili (inmatricularea in Romania) si, evident, plata taxelor si impozitelor pentru acest tip de business.  
     
    Aceste rezultate reflecta activitatile derulate de catre Dacia, mai ales pe platforma industriala de la Mioveni. Cum comentati cifra de afaceri la nivelul ansamblului de activitati pe care Renault le deruleaza in Romania ?

    In 2016, am depasit pentru prima oara pragul de 5 miliarde de euro cifra de afaceri la nivelul Grupului Renault Romania. Mai exact, 5,1 miliarde de euro. A fost un an bun.
    O alta activitate importanta, in afara celor de productie si comercializare, este activitatea de cercetare si dezvoltare a Renault Technologie Roumanie, care este responsabila la nivel mondial pentru dezvoltarea intregii game Global Access. Este una dintre fortele noastre care contribuie din plin la succesul Dacia.
     
    Asadar, investitiile au continuat la Dacia si la nivelul intregului Grup. Care a fost valoarea acestora ?

    Anul trecut, a fost unul important pentru investitii : aproape 200 de milioane de euro la nivelul Grupului Renault Romania, din care 175 de milioane de euro, la Dacia. E vorba de proiecte industriale (modernizarea liniilor de fabricatie, conditii de munca, crestere capacitara de productie), dar cel mai important a fost lansarea de la sfarsitul anului 2016 a noilor Logan, Logan MCV si Sandero.
    In cumul, din 2000, investitiile realizate de catre Grupul Renault Romania se ridica la 2,5 miliarde de euro. Este vorba de investitii in noile produse (vehicule, motoare, cutii de viteze, componente mecanica) si de investitii in cresterea competitivitatii proceselor de productie (conditii sociale, cresteri de capacitate, procese de automatizare, calitate si reducere de costuri). Ponderea cea mai mare a fost, bineinteles, alocata platformei industriale de la Mioveni.
     
    Aceste investitii vor continua ?

    Orice companie care doreste sa ramana competitiva trebuie sa investeasca permanent in angajati, in produse, in tehnologie si in optimizarea proceselor de productie si de business. Bineinteles ca vom continua sa investim pentru a pastra competitivitatea companiei pe termen mediu si lung.
     
    Cum vedeti viitorul Grupului Renault Romania ?

    Grupul a demonstrat in ultimii ani capacitatea sa de a genera performanta adevarata, contribuind astfel esential la economia Romaniei prin influenta sa la dezvoltarea intregii industrii de automobile din tara noastra.
    Este evident ca vrem sa continuam acest succes. Sa nu uitam, insa, ca activam intr-o industrie concurentiala, care evolueaza extrem de repede. Trebuie sa facem fata in prezent atat concurentei externe, cat si interne.
     
    De aceea, toate preocuparile actuale sunt centrate pe mentinerea competitivitatii intregului aparat industrial pe termen mediu si lung, ceeea ce presupune :

    * Inovarea in continuare pentru dezvoltarea gamei Global Access
    * Cresterea productivitatii si a calitatii productiei
    * Garantarea costurilor de fabricatie competitive pe termen lung
    * Cresterea polului de competente al Grupului Renault in domeniul industrial, dar si al ingineriei, design-ului si serviciilor.
    Toate acestea, atat pentru activitatile derulate pe platforma industriala de la Mioveni, cat si pentru cele realizate de reteaua noastra de parteneri (furnizori si dealeri).

     GRUPUL RENAULT ROMANIA
    Constructor de automobile din anul 1898, Grupul Renault este prezent in 127 de tari si a vandut aproximativ 3,2 milioane de vehicule in 2016. Pentru a raspunde marilor provocari tehnologice in viitor si a continua strategia de crestere rentabila, Grupul se sprijina pe dezvoltarea sa la nivel international. In Romania, Grupul Renault reuneste toate competentele necesare conceperii, dezvoltarii si industrializarii unui vehicul; studii client, design, inginerie, fabricatie si logistica, vanzare, servicii de business si finantare. Aflat in centrul gamei Global Access (gama din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industriala de la Mioveni), Grupul e lider pe piata locala cu marcile Dacia si Renault. Avand un inalt nivel de expertiza in design, inginerie si fiind un pol industrial de referinta prin nivelul sau de calitate si satisfactie a clientilor, cei 16.700 de angajati ai Grupului Renault Romania inoveaza in ceea ce priveste produsele si bunele practici, acestia fiind recunoscuti pentru profesionalismul lor.

    Vizualizari: 1479