rss

BMW a detronat Toyota in topul celor mai valoroase marci auto

  1. 23/05/2012
  2. Categoria: BMW, Toyota
  3. Tags: BMW, Mercedes, Toyota
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW a depasit Toyota in topul celor mai valoroase branduri auto, conform clasamentului anual realizat de Millward Brown. Bavarezii i-au devansat pe niponi gratie evolutiei inregistrate pe piata din China.

    BMW este cea mai valoroasa marca auto, dupa ce a reusit sa devanseze Toyota, potrivit topului BrandZ Top 100. Astfel, daca anul precedent japonezii au obtinut prima pozitie, anul acesta germanii si-au luat revansa. Pe locul trei, la o diferenta considerabila se afla Mercedes.

    Valoarea de brand BMW a afisat o crestere de 10% in acest an, pana la 24.62 miliarde de dolari. In schimb, Toyota a inregistrat un declin de 10 procente, ajungand la o valoare de 21.78 miliarde de dolari, iar Mercedes a urcat cu 5%, pana la 16,11 miliarde de dolari.

    Declinul Toyota a avut ca principala cauza cutremurul si tsunamiul din luna martie a anului trecut, in urma carora au fost puternic afectate uzinele producatorului auto si implicit relatia acestuia cu dealerii din intreaga lume.

    De partea cealalta, atat BMW, cat si Mercedes si Audi au inregistrat cresteri importante pe piata din China, cea mai mare piata auto din lume.  BMW a fost desemnat cel mai valoros brand auto si in 2010, in timp ce Toyota a detinut aceasta pozitie din 2006 pana in 2009, dar si in 2011.

    Podiumul reprezentat de BMW, Toyota si Mercedes este completat de Honda (12.65 miliarde de dolari), Nissan (9.85 miliarde de dolari), Volkswagen (8.52 miliarde de dolari), Ford (7.03 miliarde de dolari), Audi (4.7 miliarde de dolari), Hyundai (3.6 miliarde de dolari) si Lexus (3.39 miliarde de dolari).

    Desi a fost numit cel mai mare constructor auto din lume, General Motors si brandurile sale nu figureaza in clasamentul intocmit de Millward Brown.

    Vizualizari: 3983