© 2025 Auto.ro
Automobile BMW Group a livrat clientilor in luna aprilie 2014 un total de 162.093 automobile ale marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce, inregistrand o crestere de 4,3% fata de aceeasi luna a anului trecut. O crestere de 7,5% s-a inregistrat si fata de primele 4 luni ale anului trecut, BMW Group reusind sa atinga un nou maxim – 649.118 unitati.
“BMW Group a inregistrat vanzari record in aprilie, ceea ce ne mentine in cursa pentru indeplinirea obiectivului propus, acela de a avea cel mai bun an din istorie, cu vanzari de peste doua milioane de automobile in 2014”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului Director si responsabil pentru vanzari si marketing BMW.
Potrivit acestuia, vanzarile pentru noile modele de BMW Seria 2 si Seria 4 merg foarte bine, fiind atractive pentru client.
In acest an, BMW Group va lansa un total de 16 modele noi si facelift-uri.
BMW a avut cele mai bune vanzari din BMW Group, bucurandu-se de cel mai bun aprilie din istorie: 140.840 de automobile, in crestere cu 7,8% fata de aceeasi luna din 2013. Livrarile BMW Seria 2, model aflat la dealer din luna martie, au atins 5.000 de unitati, in timp ce BMW Seria 4, lansat in octombrie 2013, a atins 25.859 de unitati in primele patru luni ale anului in curs.
Cele mai populare modele de BMW de anul acesta au fost BMW Seria 3 (153.623 unitati), BMW Seria 5 (122.510 unitati) si BMW Seria 4 (9.999 unitati), toate inregistrand o crestere semnificativa fata de aceeasi perioada din 2013.
Modelele BMW X continua sa fie vectori important ai vanzarilor. In primele patru luni ale acestui an, vanzarile pentru BMW X1 au crescut cu 11,8% (la 55.342 de unitati), cele pentru BMW X3 cu 9,8% (la 53.098 de automobile), iar BMW X5 cu 20,8% (ajungand la 43.753 de unitati).
Si volumul vanzarilor modelului BMW i3 este unul important, cu aproximativ 1.000 de automobile livrate in aprilie, astfel ca totalul acestui an ajunge la 2.996 de unitati. Multe dintre automobilele produse pana acum au fost utilizate ca modele pentru showroomuri si pentru drive teste. Automobilul va devein din ce in ce mai disponibil in lunile urmatoare si se asteapta ca vanzarile sa urce corespunzator.
Automobilele MINI au fost vandute in 20.917 exemplare, in scadere cu 14,9% fata de aceeasi luna din 2013. Vanzarile fata de aceeasi perioada a anului trecut au inregistrat o scadere cu 13,2% (78.785 de unitati fata de 90.739 de unitati). Scaderea a fost cauzata de recenta schimbare de generatie pentru modelul principal MINI Hatch. Interesul mare pe care clientii l-au demonstrate fata de noul MINI este de asteptat sa se reflecte si in volumul vanzarilor la inceputul verii.
Si vanzarile BMW Motorrad au continuat sa creasca in luna aprilie cu 12%, livrand in aprilie 2014 un total de 16.344 motociclete si maxiscutere, iar fata de prima treime a anului trecut cu 14,6%, livrand 45.063 de unitati.
In ceea ce priveste vanzarile in functie de regiunea geografica, se poate observa mentinerea tendintei de crestere.
In Asia, livrarile marcilor BMW si MINI au crescut cu 20,6% (ajungand la 209.558 unitati) in raport cu perioada similara a anului trecut. In China continental, vanzarile au atins 145.716 unitati, adica o crestere de 25,2%.
In Coreea de Sud s-au livrat 14.097 automobile in primele patru luni ale anului, in crestere cu 17,6% fata de 2013, iar Japonia a bifat o crestere de 15%, adica 21.510 masini.
In cele doua Americi, s-au livrat un total de 135.827 masini de la inceputul acestui an (+2,2%). In SUA, vanzarile pentru primele patru luni din 2014 au crescut cu 2,5% la 110.626 de unitati, in Brazilia cu 23,3% (5.586 automobile fata de 4.531 de unitati in 2013), iar in Mexic cu 13,7% (la 4.610 de unitati).
Piata din Europa a continuat sa dea semne de revenire, BMW livrand in primele patru luni din 2014 un total de 283.702 automobile BMW si MINI, cu 2,4% mai multe decat in perioada similara din 2013. O crestere semnificativa a fost inregistrata in Scandinavia, unde vanzarile au inregistrat un salt de 20,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut (14.363 de automobile).