Cu un design si mai impresionant si cu performante remarcabile, noul BMW X6 isi consolideaza pozitia de exponent principal al placerii exclusiviste a condusului. Ajuns la cea de-a doua generatie, modelul Sports Activity Coupe – care a inregistrat deja vanzari globale de aproape 250.000 de unitati – se bucura de un statut special in randul rivalilor gamei BMW X datorita alurii irezistibile, performantelor remarcabile si luxului inovator.
Designul noului BMW X6 combina robustetea, versatibilitatea BMW X cu eleganta sportiva specifica coupeurilor marcii. Interiorul imbina spatial generous cu dotarile sport si ambianta luxoasa. Pachetul Design Pure Extravagance adauga accente de inalta calitate, atat la interior, cat si la exterior, in timp ce pachetul M Sport include dotari care imbunatatesc caracterul dinamic al automobilului.
Suplimentar, noul model dispune de o gama exclusiva de dotari standard: faruri bixenon, jante de 19 toli din aliaj usor, operare automata a hayonului si transmisie sport Steptronic cu opt trepte, cu clapete pe volan pentru schimbarea vitezelor, precum si tapiterie cu piele, aer conditionat reglabil pe doua zone, oglinda retrovizoare cu efect antiorbire si pachet de siguranta Driving Assistant din portofoliul BMW ConnectedDrive. Spatarul banchetei poate fi divizat/rabatat in raport 40:20:40, ceea ce permite portbagajului sa fie extins de la 580 de litri la un maxim de 1.525 de litri.
Noul model este pregatit de lansare pentru luna decembrie 2014.
Gama de motoare disponibile (consum mediu mixt: 9,7-6,0 l/100 km; emisii CO2: 225-157 g/km) consta din propulsorul V8 de ultima generatie care dezvolta 330 kW/450 CP pentru BMW X6 xDrive50i, un motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie care ofera 190 kW/258 CP pentru BMW X6 Drive30i si inca un agregat cu aceeasi configuratie, cu trei turbocompresoare – 280 kW/381 CP – pentru BMW X6 M50d.
Noul BMW X6 beneficiaza de o reducere cu pana la 22% a consumului mediu mixt datorita tehnologiei BMW TwinPower Turbo, transmisiei sport Steptronic cu opt trepte (disponibila standard), numeroaselor tehnologii BMW EfficientDynamics si a optimizarii ce a redus masa si a aerodinamicii imbunatatite.
Incepand cu primavera anului viitor, BMW va lansa inca doua game de modele: BMW X6 xDrive35i (225 kW/306CP) si BMW X6 xDrive40d (230 kW/313 CP).
DynamicPerformance Control este oferit impreuna cu stabilizarea activa a ruliului Dynamic Drive ca parte a pachetului de supensie adaptiva Dynamic pentru a oferi o imbunatatire directionata a manevrabilitatii sportive a automobilului. Suspensia pneumatica de pe puntea spate si Dynamic Damper Control ofera o imbunatatire suplimentara a confortului calatoriei.
Caracterul inovator al noului BMW X6 este subliniat si de farurile LED adaptive sau de optiunea Comfort Access (care include deschidere si inchidere hands-free a hayonului). Masina poate fi echipata si cu sistem de navigatie Professional cu controler tactil (Touch Controller), sistemul de sonorizare Bang & Olufsen high-end surround si noul sistem de entertainment in spate Professional.
Alte echipamente optionale disponibile sunt: BMW Head-Up Display, Driving Assistant Plus cu Traffic Jam Assistant (condus autonom in ambuteiaje), BMW Parking Assistant (asistare la parcare), Surround View (imagine panoramic), BMW Night Vision cu Dynamic Light Spot si Speed Limit Info (informatie privind limita de viteza), dar si serviciile BMW ConnectedDrive si Online Entertainment. Functia Intelligent Emergency Call face parte din echiparea standard a noului BMW X6.
Motoarele pe benzina si diesel utilizeaza tehnologie BMW TwinPower Turbo, inregistrand o crestere a puterii si o scadere a consumului si a emisiilor. Toate variantele noului BMW X6 respecta standardele EU6 privind emisiile.
Transmisia se face prin sistemul Steptronic cu opt trepte, care se evidentiaza prin precizia deosebita si eficienta interna ridicata. Conducatorul poate prelua controlul manual al schimbarii vitezelor fie prin utilizarea selectorului clasic, fie cu ajutorul clapetelor de pe volan. Pe langa acestea, sistemul ofera functia Launch Control care permite o acceleratie cu tractiune optimizata.
Varful gamei de motorizari pentru noul BMW X6 este propulsorul V8 pe benzina. Cea mai noua versiune a motorului de 4,4 litri care echipeaza BMW X6 xDrive50i inregistreaza o crestere a puterii maxime, in comparatie cu predecesorul sau, de 10% - la 330 kW/450 CP (+30kW/43 CP) – si, in acelasi timp, beneficiaza de o reducere a consumului mediu mixt la 22%.
Noul BMW X6 xDrive50i sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde, fiind mai rapid cu 0,6 secunde fata de modelul anterior. Consumul de combustibil este de 9,7 l/100 km, iar emisiile CO2 variaza intre 225 si 227 h/km.
Motorul diesel de 3,0 l al modelului BMW X6 xDrive30d beneficiaza la randu-i de tehnologia BMW TwinPower Turbo. Propulsorul cu sase cilindri dispusi in linie genereaza o putere maxima de 190 kW/258 CP (+10 kW/13 CP), permitand o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,7 secunde. Consumul mediu de combustibil se situeaza la 6,0 l/100 km – o imbunatatie de 19% fata de modelul anterior.
De o doza suplimentara de performante sportive si eficienta se bucura si noul BMW X6 M50d care va fi disponibil inca de la lansarea celei de-a doua generatii a modelului Sports Activity Coupe.
Cea de-a treia varianta de motorizare diesel – noul BMW X6 xDrive40d – va urma in primvara anului viitor. Motorul diesel cu sase cilindri dispusi in linie, cu supraalimentare in mai multe etape si putere maxima de 230 kW/313 CP realizeaza sprintul 0-100 km/h in 5,8 secunde, la un consum mediu mixt de 6.2-6.3 l/100 km. Emisiile de CO2 sunt de 163-165 g/km.
Zone suplimentare de deformare au fost create in partea frontala a automobilului pentru a optimiza protectia pietonilor.
Noul BMW X6 a fost conceput si cu sistem de capota “activa”: in cazul unei coliziuni cu un pieton sau un biciclist, sistemul ridica automat partea din spate a capotei. Aceasta creeaza o capacitate suplimentara de deformare, iar riscul de ranire este redus. Echiparea standard de siguranta a noului BMW X6 include airbaguri frontale, airbaguri laterale integrate in spatarul scaunelor, airbaguri pentru cap la scaunele din fata si spate, century de siguranta cu prindere in trei puncte pentru toate scaunele, limitator al centurilor si pretensionare pentru scaunele din fata si sistem ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii la locurile din spate.