© 2025 Auto.ro
		
		Aston Martin este cel mai recent producator de automobile care se concentreaza pe masinile electrice: Compania intentioneaza sa treaca la hibride si vehicule electrice in urmatorii ani, a declarat directorul executiv Andy Palmer pentru The Financial Times.
"Vom fi 100% hibrizi pana la mijlocul anilor 2020", a spus Palmer, care a indicat, de asemenea, ca firma va dezvolta EV si hibrid tech in-house, in loc sa caute o alianta cum este trendul general.
"Trebuie sa pastrati tehnologia de baza in cadrul companiei", a spus Palmer. "De aceea ne facem propriul nostru motor V-12. Credem ca EV-urile sunt o tehnologie de baza si, prin urmare, dorim sa le facem singuri".
Pana in 2030, Aston Martin se asteapta ca EV sa reprezinte 25% din vanzarile sale, restul gama fiind de asteptat sa fie hibrizi.
Cand vom vedea primul rezultat al acestei noi directii de propulsie? Sedanul de lux cu patru usi, RapidE, va fi gata in 2019, cu o gama completa de incarcare preconizata de 322 km si o putere de 800 CP. Aston Martin intentioneaza sa produca doar 155 dintre aceste sedanuri, ceea ce poate reflecta mai mult cererea pentru sedanele Aston Martin decat Aston Martin EV; 
Motorul pe benzina al lui Rapide a fost o dezamagire pentru vanzarilor companiei.
"Dupa ce am dezvaluit Conceptul RapidE in octombrie 2015, ajungem la o alta piatra de hotar, confirmand ca acum punem in productie primul Aston Martin electric," a spus Palmer in iunie. "RapidE reprezinta un viitor durabil in care valorile Aston Martin ale stilului seducator si ale performantei supreme nu coexista alaturi de un nou sistem de propulsie cu emisii zero, ci sunt imbunatatite de acesta".
Timpul va spune daca Aston Martin va reusi sa faca tranzitia la EV si hibrizi - in ultimele decenii, o constanta pentru un astfel de constructor mic a fost tehnologia de combustie interna, majoritatea schimbandu-se foarte putin de la zece la zece ani. Aston Martin va avea mai mult decat o noua tehnologie de propulsie care sa va ingrijoreze in viitorul apropiat, deoarece Brexit prezinta si perspectiva cresterii costurilor pentru producatorii de automobile din Marea Britanie.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania