rss

Taxa de inmatriculare se transforma in taxa anuala de poluare

  1. 06/09/2011
  2. Tags: Taxa auto, taxa inmatriculare, taxa poluare
    Vezi toate fotografiile (1)

    Nici nu s-a racit bine stirea care anunta o taxa de inmatriculare redusa cu pana la 25% , ca a si aparut o alta solutie ce ar putea intra in vigoare inca de la jumatate anului viitor. Potrivit ultimelor declaratii facute de Ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, taxa de inmatriculare va fi inlocuita de o o taxa anuala, platita in functie de noxele emise de autovehicul.

    Mergand pe principiul "poluatorul plateste", incepand cu cel de-al doilea semestru al anului 2012 sau cel tarziu 1 ianuarie 2013, nu va mai exista o taxa de prima inmatriculare, ci va fi introdus un sistem prin care proprietarii de masini vor achita anual o taxa cu o valoare mai mica, in functie de gradul de poluare, informeaza Realitatea.net, citandu-l pe Borbely.

    Inca nu este foarte clar cum se va face aceasta trecere sau ce statut vor avea proprietarii care au achitat deja o taxa de poluare de cateva mii de euro. Vor plati acestia in fiecare an o taxa in functie de cat polueaza, desi au contribuit la bugetul de stat cu sume generoase? Li se vor inapoia banii?

    Ce sens mai are reducerea actualei taxe de inmatriculare daca va fi introdusa oricum taxa anuala de poluare? De ce nu este implementata inca de pe acum asa-zisa "carte verde", sistem regasit si in celelalte state europene?

    Pana la implementarea sistemului de taxare anuala, actualul proiect sta pe birourile parlamentarilor, dupa ce a primit aprobarea Guvernului. Noua formula prevede reducerea cuantumului cu pana la 25%, dar si achitarea acesteia de catre proprietarii masinilor inmatriculate inainte de 2007.

    In plus, daca suma achitata incepand cu data de 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultat in urma aplicarii noii legi,  poate fi solicitata restituirea diferentei de bani.

    Noua modalitate de calcul nu a fost inca dezvaluita, insa in ecuatie vor intra variabile precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisiile de CO2 si deprecierea autoturismului.

    Vizualizari: 9858