rss Vizualizari: 981

Taxa de inmatriculare - intre prostie si inconstienta

  1. 09/12/2008
  2. Tags: Taxa, Taxa auto
    Vezi toate fotografiile (1)


    In mai putin de un an, taxa de inmatriculare s-a modificat de trei ori . A fost utilizata si in scop politic, a fost utilizata si pentru a proteja industria auto nationala, a fost utilizata si pentru a proteja mediul.

    Care ar trebui sa fie, insa, rolul ei?
    In opinia mea - unul singur. In primul rand, ar trebui sa se numeasca taxa de poluare si sa protejeze Romania de patrunderea pe teritoriul ei a unor masini care polueaza excesiv. Exact acest lucru nu s-a intamplat pana acum. Daca in primele 6 luni ale anului 2008, patrunsesera in Romania doar circa 110.000 autoturisme second hand, in urmatoarele cinci luni numarul lor s-a dublat.

    Problema cea mare este ca majoritatea sunt masini cu o vechime de peste 10 ani, care corespund normelor Euro 1, 2 si 3 si care polueaza foarte mult. Valoarea medie a unei masini second hand importata in primele 11 luni ale anului 2008 este de doar 2.500 euro. La 2.500 euro ce pretentii poti sa ai?

    Reducerea cuantumului taxei dupa 1 iulie, la presiunea presedintelui Traian Basescu si a unor parlamentari cu minte ingusta, a transformat Romania in groapa de gunoi a Europei.

    Pe de o parte, vrem sa eradicam Daciile vechi de pe strazi si in acest sens guvernul a impulsionat acest lucru prin programul Remat, iar pe de alta parte lasam sa intre in tara alte harburi, doar ca ele se numesc acum VW, Opel, BMW, Mercedes, Ford. Pentru ca o masina de peste 10 ani vechime, chiar daca este marca de prestigiu, este o masina depasita moral si in plus, nu mai corespunde standardelor de poluare actuale.

    Deci, pe de o parte, noi toti am contribuit prin taxe la fondurile pentru programul Remat, care sunt de multe zeci de milioane euro anual, dar acesti bani se duc pe apa sambetei, pentru ca peste 1-2 ani va trebui sa contribuim din nou pentru a scoate din circulatie harburile care intra acum in tara, gratie unei taxe reduse.

    Si atunci, ce sens mai are programul Remat?
    Acum, cei ce au hotarat idiotenia de a permite importul de harburi in Romania, cauta solutii. Intai, au vrut sa anuleze taxa de inmatriculare pentru masinile noi. Frectie la picior de lemn. Faptul ca un potential client de Dacia nu mai trebuie sa plateasca 150-160 euro pentru taxa de prima inmatriculare la o masina noua nu il va convinge pe acesta sa revina in showroom.

    In ultimele sale zile de viata, actualul guvern a cazut in extrema cealalta si a hotarat triplarea taxei pentru toate masinile second hand si pentru masinile noi care au motoare peste 2 litri. Acum, prostia este mai mica. Cel putin, nu vom mai fi groapa de gunoi a Europei.

    Dar cu masinile Euro 4 ce-ati avut, frate? Acestea ar trebui tratate diferentiat. Pentru ca sunt si mai noi si nici nu polueaza foarte mult. A le taxa si pe acestea excesiv inseamna protectionism si UE este cu ochii pe noi. Iar, in fapt, nu acestea au fost cele mai importate cand taxa avea cuantum redus. Mi se pare o eroare a taxa excesiv si masini care polueaza putin cum sunt cele Euro 4.

    Dar idiotenia si mai mare este taxarea fara discernamant a modelelor noi cu motoare peste doi litri. Sigur, guvernul s-a inspirat din legislatia din Italia si Grecia, unde masinile noi cu motoare peste doi litri sunt taxate drastic.

    Eu sunt de acord sa il taxam pe unul care isi ia Mercedes Clasa S, Audi Q7 sau BMW X5. Daca are 50.000, 90.000 sau 110.000 euro sa dea pe un SUV de lux sau pe o limuzina de lux, sa plateasca si taxe pe masura si sa mai dea 5.000 sau 8.000 euro. Dar va intreb eu: o Mazda3 cu noul motor diesel de 2,2 litri este chiar un model de lux? Are doar 150 CP. Un Golf 1,4 TSI are 160 CP. Si Golful are taxa zero! Si atunci, ce conteaza? Puterea sau cilindreea? Cum sa taxezi cu mii de euro o masina ca Mazda3 cu motor diesel de 2,2 litri?

    Care ar fi solutia?
    In opinia mea exista doua cai de actiune:
    - taxarea drastica a masinilor cu standarde de poluare depasite, dar reducerea taxei pentru modelele euro 4 second hand. De asemenea, limita de 2 litri pentru modelele noi trebuie nuantata. Nu orice model cu motor peste 2 litri, si ma refer in special la motorizarile diesel, este model de lux.
    - renuntarea la taxa de inmatriculare in favoarea unui impozit anual functie de nivelul de poluare al masinii. Astfel, s-ar putea importa harburi, dar cine va dori sa circule cu ele va plati in fiecare an o taxa foarte mare.

    Comentarii (42)

    add_comment
    • andreea

      parerea mea...ma sterg undeva cu articolul tau desteptule!!! harburile alea sunt luate din lipsa de bani si din necesitate nu sa faci parada cu vreun bmw sau mai stiu eu ce!!! si sincer la fel ma sterg undeva cu industria auto din romania ca nu ma incalzeste cu nimic cand eu muncesc si mi permit numai un harb de 2500 euro. Mi se pare o bataie de joc taxa asta aberanta!!! Gunoiul Europei e la tine in cap amice!!! 09/12/2008 | Raspunde

    • psycho

      mai harb ii un logan nou decat un bmw de 10 ani,tio spun din experienta personala,numa tu cu cretinu ala de tariceanu aveti ideile astea,si cred ca si tu ai ceva actiuni pe la dacia renault sau citroen,si iti aperi interesele hotilor 09/12/2008 | Raspunde

    • george

      Loganul 1.4 euro 4 foloseste acelasi motor montat pe rablele Renault din 97 care au doar euro 2 din simplul motiv ca euro4 nu era inca in in vigoare.
      Un Renault laguna din 97 e net superior inclusiv la noxe decit un logan politic .Diferentele de noxe dintre euro2,3,4,sunt foarte mici .Este posibil ca un motor de 2.0 l euro4 sa polueze mai mult decit un 1.4 euro2. 09/12/2008 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • Marius

      Domnule Georgescu
      vad ca este aici un spatiu de comentarii, prin urmare am sa comentez:
      *** referitor la rablele din germania de care vorbesti: exista o nevoie sociala, aceea a transportului, a deplasarii, si s'a creat o cale ca si cei cu mai putini bani sa isi poata acoperi aceasta nevoie. Crezi ca un om daca are bani de o masina noua isi mai ia o masina de 2000 euro?
      crezi ca acum se vor vinde masini noi? cui se vor vinde? celor care nu au nici 1000-2000 euro sa isi plateasca noua taxa?
      daca nu a fost bine ca sa circul cu o masina euro2, voi scoate inapoi in circulatie vechea dacie 1300, ca asta nu polueaza. sa fie mai bine. si sunt milioane ca mine
      *** nu stiu ce studii ai, dar cunostintele tale despre economie sunt zero, dupa cum pui problema REMAT
      *** referitor la motoarele euro4, cum ai spus si tu, sunt mai noi, si au si ele taxa deoarece au o durata de VIATA ESTIMATA MAI LUNGA. insa sunt sigur ca nu ai mai auzit de termenul asta
      *** masini PESTE 2000 CMC nu inseamna neaparat masini DE LUX, nu le confunda
      *** personal, daca as avea 10.000-11.000 euro, in loc de un logan as lua un Audi de 6 ani, spre exemplu. Te asigur ca masina mea de 15 ani este din multe puncte de vedere peste orice masina romaneasca noua! Nu din acest motiv este industria romaneasca auto la pamant, ci pentru ca nu produce ceva performant. si nu produce performant, pentru ca au in conducere "inteligenti" ca tine
      ps. sper sa imi publicati comentariul 09/12/2008 | Raspunde

    • gropparu

      parerea mea e ca-mi pare rau ca m-am nascut in ...mea aici rusine pent-ru tot ce se intampla in tara asta de rahat fraere fiecare om asi ia ce poate nu ce vrea statu si eu mai stiu ce fraeri rusine sa ma ... pe loganu vostru 10/12/2008 | Raspunde

    • titiriga

      au dreptate toti cei care au raspuns anuntului tau d-le diler dacia logan nu poti compara un logan care costa 4500-5000 euro si face 1500 euro cu un vw bmw mercedes volvo care costa 2500-3000 euro si face 15000-20000... dar e greu pt voi imbuibatilor sa lasati si restul muritorilor sa traiasca si ei cum pot luati-le toate variantele sa ajunga slugi la voi 10/12/2008 | Raspunde

    • ovidiu

      pe 13 dec. sa iesim cu toti an strada la miting,numai asa ai vom putea cnvinge ca nu suntem de acord cu ordonantele lor de c...care sant bune numai pentru ei ,nu pentru majoritatea oamenilor de rand,care sunt foarte saraci si nusi permit luxul pe care sil permit domni guvernanti din buzunarele noastre,sa nui lasam sasi bata joc de noi cum vor ei.va asteptam an str.pe 13 dec.an toata tara!cu stima pentru toata populatia Tari \"Ovidiu\" 11/12/2008 | Raspunde

    • carlos sacalu'

      cred ca tu esti Tariceanu sub acoperire 11/12/2008 | Raspunde

    • adrian

      Mihnea nu fi bleg. Lasa aiurelile cu groapa de gunoi a Europei,o masina de la o marca de prestigiu,chiar si de 10 ani,nu e un gunoi,tu ai da un Mercedes din 1999 pe un Logan? Fiecare isi cumpara masina pe care i-o permite buzunarul si in care are incredere.Repetentul de GOLAN nu inspira incredere(ca sa nu zicem RENAULT in general,indiferent de stelele lor NCAP),de asta se orienteaza romanii spre masini sh.Skoda Octavia,de exemplu,inspira incredere.Programul REMAT are sens:dispare o masina veche si apare una noua. Cu ce incurca importurile de masini sh acest program? Oricum e atata bataie de cap cu el,locuri limitate,incat multi il dau dracu evitand o gramada de timp pierdut.Taxa e pur protectionism si e necesara deoarece nu am fost in stare sa construim o masina competitiva.Au studiat desteptii aia de la Renault piata si au ajuns la concluzia ca romanului ii trebuie o masina mare in al carei portbagaj sa incapa 3 saci de varza,2 saci de cartofi,butelia de aragaz si frigiderul luat de la reparat :(. 12/12/2008 | Raspunde

    • toto

      Cel mai simplu ar fi TAXA DE MEDIU pentru toate masinile inmatriculate in functie de norma de poluare. Atunci nu ar mai convenii nimanui sa dea 2000 de euro pe o masina care sa mearga 1 an si pe urma sa o tina pe dreapta alti 5 (ca doar in acel an si-a scos banii). Eu consider masina un lux care trebuie taxat!!!! 12/12/2008 | Raspunde

    • Vargas

      Parerea mea este ca ar trebui revenit la taxa anterioara pt motorizaruile Euro 4, si lasata asa pentru celelalte motorizari. De asemenea ar trebui scazut mult impozitul pentru motorizarile pana in 3000cc, pentru ca nu toate sunt de \"lux\". Sunt foarte atenti sa ii taxeze pe cei care aspira la ceva mai bun, si ei merg numai in Mercedes S si seria 7. 12/12/2008 | Raspunde

    • Alex

      Iesiti ca tembelii in strada ca sa cereti voie sa otraviti aerul copiilor vostri... CE DOBITOCI... Cu bicicleta sau cu transportul in comun nu stiti sa mergeti. Eu vara merg cu bicicleta la munca, chiar daca am o masina relativ noua (2007). Trebuie ca fiecare membru al familiei sa aiba cate o masina. Cat mai colorata cu jante cat mai misto si o toba care sa baraie eventual... Mi-e rusine de voi, am doar 26 de ani si vad atatia tampiti care militeaza pentru a apara samsarii si tembelii care nu viseaza decat la o pisica din 93.... RUSINE!!!! TRAIASCA TAXA!!!! JOS PROSTIA ROMANEASCA ;) 12/12/2008 | Raspunde

    • myky_b2000

      Domnule Georgescu, dumneata traiesti intr-o lume utopica, chiar crezi ca toata lumea are bani ca sa-si cumpere un rahat de Logan, care dupa parerea mea nu face mai mult de 3500-4000 de euro? Atunci cand scrii un astfel de articol documenteaza-te domnule \"deontolog\" de realitatea sociala din tara noastra! Si mai este un aspect, atata timp cat la vecinii nostrii bulgari si chiar si in celelalte tari din UE inca circula fara probleme \"rablele\" de care pomenesti dumneata chiar crezi ca noi vom avea un aer mai curat dacat ei?Solutia ar fi ca sa nu mai fie lasati toti nesimtitii sa defriseze padurile tarii dupa bunul plac si astfel am avea un aer mai curat! uita-te si dumneata la tarile civilizate din UE sa vezi ce paduri exista.Nu stiu cui vrei sa-i faci un bine cu acest articol,probabil ca esti platit de catre cei care sunt dealeri de masini noi ca sa scrii asemenea idiotenii. 12/12/2008 | Raspunde

    • Alex

      Chestia cu Dacia, ca nu au de lucru este de fatada, se v-a da in lucru inca o linie de asamblare si ei zic ca nu au de lucru... Chestia este asa de fatada pentru ca ce-i de sunt bagati in aceasta oala sa scoata profituri impresionante, asa ca sa nu mai vaitam noi de poluare si de toate tampeniile care le scot in fata! 12/12/2008 | Raspunde

    • myky_b2000

      Ai dreptate Alex "jos prostia romaneasca" dar asta se aplica pentru tine!!! Ar trebui sa gandesti putin inainte de a posta tampeniile pe care le-ai postat la comentarii, chiar ai impresia ca toti sunt directori ca tine sau au salarul tau ca sa-si permita o masina noua? De ce sa nu poata si ceilalti care nu au atatia bani sa circule cu o masina decenta si nu cu Dacia 1300 sau Aro, ca doar atat si-ar putea cumpara din Romanai la 1500 de euro, bani cu care isi pot lua un Golf 3 din Germania, care este o masina foarte buna si fiabila.Chiar crezi ca Rablele sau Saviemurile sau autobuzele Roman care inca circula fara probleme cu 40 de km la ora in afara localitatilor polueaza mai putin decat o masina euro 2?Sau miile de Dacia 1300? 12/12/2008 | Raspunde

    • stf nenea de ai scris articolu

      pai sa ... ... ... ce esti asta care ai scris articolul
      daca romanii nostrii, marea majoritate ar avea bani nu si-ar lua masini noi sau cat mai mari de an, de unde bani nu vezi ca 90 % din noi muncim ptr un salariu minim, de ce sa avem interzis la cumparat masini, sa mergem pe jos ca asa vrea ... voastra? pai atunci puneti in ... niste taxe si pe aer sa terminam odata cu viata asta. sa ramaneti doar voi astia jmekeri. poluarea inca o data nu exista la nivelul masinilor mici. uitate la rabele alea romanesti si la miile de dacii camioane macarale si alte utilaje, vezi acolo exemplu de poluare. mai cititi si voi din cand in cand drepturile omului si normele UE privind dreptul la libera circulatie a bunurilor si dupaia apucate si pune taxe pe ce iti trece prin minte cand stai pe wc. hai ... ma m-am saturat de voi. ar trebui sa fiti jupuiti de vii in piata universitatii 12/12/2008 | Raspunde

    • raul

      Boi sunteti batuti in cap. Nu inteleg de ce avem cu totii nevoie de masini noi.. suntem snobii europei. In germania 40% din masini au pest 10 ani vechime, au catalizatoare schimbate si circula fara probleme. La noi nu se poate decat cu masini noi, Suntem niste tarani incuiati la minte. SUNTETI LA ORAS ACUMA! Ganditi ca atare. Asadar termenul de \"gunoiul Europei\" e doar la voi in creiere. Iesiti putin din tara daca tot ne comparati cu restul europei. 12/12/2008 | Raspunde

    • xxx

      Cum sa zici pt ala de are bani sa ia un X5 nou sa dea o taxa enorma ? Hai sa-ti zic ceva la o masina cu motor de 3,5 cat am eu stii cat impozit dau pe an ? pai mie in 3-4 ani imi ia echivalentul taxei . Si nu vad sensul daca eu sau altul are bani pt o masina scumpa de ce sa dea nene mii pe o taxa aberanta + impozite ?Poate ca eu chiar am muncit pt a face banii aia. Si masinile alea euro 2,3 neamtul circula cu ele dar na noi romanii suntem aia de am inventat normele de poluare. cei mai europeni posibil. Eu ma gandeam de 2 ori inainte de a scrie articolul asta . PS stii ce norma de poluare are mizeria de logan ???? EURO3 sau EURO 4 ??? sa te vad acum :)) 12/12/2008 | Raspunde

    • obraznicul

      nu sunt de acord cu taxa asta noua nu e normal asa trebuie sa ne gindim la toata lumea nu numai la tariceanu care are firma de citroen si nu sia vindut stocul de masini si acum in disperare a marit taxa de 4-5ori nu e normal asa hai sa mai gindim si cu creerul nu numai cu picioarele asta e parerea mea si a si a mai multora care gindesc.sper sa nu ramina asa domnilor 12/12/2008 | Raspunde

    • stresuuu

      Fratilor va dau eu solutia ... o sa mergem toti in Bulgaria si o sa inmatriculam masinile second la ei daca la noi nu o sa se mai poata.
      Eu inteleg treaba cu poluarea dar e prea de tot , taxele astea aberante pe care doar le incaseaza , si ce se faca cu bani as vrea sa stiu ??? bineinteles ca NU se planteaza copaci si nici mai bine nu ne este, pai in primul rand sa le interzica celor care au paduri sa le taie asa cum vor ei ... nu stie nimeni ca suntem pe primul loc la exportul de lemn materie prima... nu ca mobila , si pe urma cumparam mobila din Italia sau alte tari la preturi astronomice... Da ei fac bani dar un om de rand nu are voie sa circule liber cu o masina SH.
      In toate tarile europei este voie cu masini SH si multi conduc o astfel de masina... fara sale fie rusine ca au SH de ca atunci la noi In Romania sa nu fie voie? Acum na noi trebuie sa avem toti Loganuri da super hai sa le facem buzunarul mare celor de la Renault ca sunt romani nu ...
      Inprimul rand ar trebui incurajat inmatricularea masinilor cu cilindree mica si in buna stare de functionare. Acum va intrebeu pe voi daca nu ar fi voie cu masinile astea SH GUNOAIE , asa atunci sa mergem toti cu 1310 pentru ca altceva la ceeasi bani nu gasesti.
      Au zis ca o sa interzica rablele alea de camioane care lasa norul de fum in spate, si incurca circulatia peste tot, si ce s-a intamplat absolut nimic, adevarul ca polueaza mai mult un Golf 3 de ex decat o Dacie 1310 sau Un Camion/Autobuz Roman .
      Bafta fratilor si ar trebui sa iesim in strada poate asa le dam peste nas....
      Eu vreau sa fim Groapa de gunoi a Europei sa vina toate masinle vechi nemtesti la noi Da. 12/12/2008 | Raspunde

    • Marius

      Nu toti cei care ies in strada sunt samsari, bisnitari, printre ei mai sunt sai oameni care au muncit sau au facut credite pentru a\'si cumpara o masina, iar acum ni se opreste acest drept de a cumpara ce vrem, de unde vrem, si cat de vechi vrem noi. si asta intr\'o tzara care a aderat la o Europa cu drepturi de libera circulatie a marfurilor, persoanelor, etc.
      Cu ce drept ne pune cineva bariere in a ne cumpara ce vrem, adica masini care circula peste tot in europa, numai noi romanii, mai mandrii ne luam masini noi, si nu orice masini, ci Loganuri. Daca unii din voi aveti bani de masini noi sau va permiteti rate, nu inseamna ca toata lumea are. Aceasta taxa este o bariera! pentru ca daca ar fi o taxa de poluare, ar trebui aplicata tuturor masinilor, pentru ca nu doar cele aduse acum din vestul europei polueaza. Dacia mea 1300 polua, am trecut la o masina euro2. Mi se pun piedici in a o inmatricula, nicio problema, trec inapoi la dacie, sa respirati sanatosi aerul lasat de mine atunci.

      Cat despre masina nationala, dpdv tehnic, fiabil, etc e sub o masina germana de 10 ani. Unii ati dat sume mari pe o masina slaba, doar pt ca e noua, si din frustrare ii acuzati acum pe cei care nu isi permit una noua.
      Referitor la cel care a scris acest articol, am postat mai jos, nu mai reiau.
      Bravo celor care au iesit in strada! rusine celor care aveti masini neinmatriculate si priviti la TV cum vi se impun taxe nejustificate! iar celor cu masini noi, voi stati linistiti, va platiti rate la masinile vostre inca 10 ani de acum incolo... si nu aveti pe logan dotarile care le am eu pe o masina mai veche, iar dupa ce va terminati de platit ratele si masina va fi praf! 12/12/2008 | Raspunde

    • amalia

      Sa dea Dumnezeu sa nu-ti poti cumpara nici macar un harb, infumuratule! 12/12/2008 | Raspunde

    • Adrian

      Sunt deacord cu TOTO!
      Taxa pentru poluare, ai Dacie sa te usture taxa, ai Euro 5 sa nu platesti!
      Graduala, as gasi o solutie de aplicat tuturor masinilor. 12/12/2008 | Raspunde

    • florin

      Doamne ce articol idiot :)) de mult n-am mai citit un articol asa de slab....una la mana in toata europa de vest masinile gen vw opel bmw mercedes blabla mai vechi de 10 ani sunt in floare si le observi la tot pasul insa noi romanii suntem smecheri ne-am vazut in bani noi discutam (teoretic dupa gandirea guvernului)doar de masini noi incepand de la dacia logan la alte cretinitatzi,deci vorbim de masini care pornesc de la 7000 E cand salariu mediu in romania este de 250-300 E pe cand intr-o tara ca germania salariul este de 1800-2000E
      deci matematic in romania ar trebui sa umble masini doar de la 7.000 e si in germania de la aprape 70.000E deci pe autostrazile lor sa vedem mercedesuri s class :)) parerea mea sa termine odata cu taxa asta cretina si sa faca si ei ceva folositor ca usor usor ne ridicam si nu o sa mai vrem masini sub 97\' 12/12/2008 | Raspunde

    • lk22istvan

      unde ai vazut tu masina de peste 10 ani, care sa aiba motor euro3? ai idee care este diferenta in ceea ce priveste nivelul de poluare intre un motor euro 3 si euro 4? daca nu te pricepi, mai bine nu spui nimic 13/12/2008 | Raspunde

    • van

      raman pentru taxarea masinilor de lux;pentru cine are nevoie de o mamsina pentru deplasare/servici,e prea mult;pana cand sa ne uitam dupa o masina buna pe strada?cu sot sau fara? 13/12/2008 | Raspunde

    • mihai

      mda >daca o masina din 92 are euro 1 si consuma 6 litri la 100 de km ,si una are euro 5 sau 4 si comsuma tot atat >cat oxigen comsuma toate la un loc >raspuns la fel ?da su nu ?si cu taxa vedeatas intro dacie din 99 coapta tota sa vedem ce o sa mai zici atunci 14/12/2008 | Raspunde

    • Florin

      Mai frati romani ia cititi dumneavoastra aici din legislatia europeana:

      http://europa.eu/scadplus/leg/en/s10000.htm

      Pai daca nici cu legea de partea noastra nu suntem considerati cetateni europeni cu \"drepturi depline\", credeti ca o sa intereseze vreo institutie europeana soarta noastra? Poate daca vor auzi de miscari sociale care promoveaza AUTOEXCLUDEREA ROMANIEI din U.E. isi vor aduce aminte SUBIT ca existam ...;))))
      Ca deh, \"interesu\' poarta fesu\' \". Cu stima, un cetatean european (inca). 14/12/2008 | Raspunde

    • RD

      cel mai cretin articol citit,te dai mare inteligent dute n ... cu masina ta si fa tu socoata cu un salar de 250 de euro cat tre sa strang sa mi iau masina nou , ...! 15/12/2008 | Raspunde

    • irineluss

      Doamne ce imi mai plac comentariile vostre din ele se poate trage o concluzie da credeti ca vrea cineva sa va auda pana nu le spargeti termopanele dupa care stau auscunsi ,cat despre individu care a scris art. sa stea cu nasul la teva de esapament al unui logan cu 100 mii km si eu stau la fordul meu cu 230 mii km sa vedem care moare primu.Cat e de evident care sunt interesele celor care fac asemenea legi si noi vrem sa credem cai intereseaza ecologia, ei pe dracu eu am mai zis si o mai zic pana nu se iese in strada nu se rezolva nimic..... 15/12/2008 | Raspunde

    • Citro

      Din nefericire voi nu intelegeti esentialul. Ii doare fix in partea dorsala si de noxe si de masini noi si de masini sh. Adevarul e ca statul nu mai are bani si in consecinta face orice ca sa ii obtina, iar taxa asta e o solutie.
      Dupa parerea mea solutia ar fi fara taxa de inmatriculare si taxare anuala in functie de noxe si cilindree. Pe scurt ai masina veche care polueaza ai doua solutii. O schimbi ca sa nu platesti taxe anuale mari sau o pastrezi si platesti de te plictisesti. Sau mai exista solutia din Germania pe care RAR-ul nostru inca comunist nu o recunoaste: montezi tobe catalitice care reduc noxele. 16/12/2008 | Raspunde

    • kikiriki

      Ne cumparam cu totii cart-uri electrice si nu vom mai polua, nu vom consuma benzina, asa ca puneti voi taxe si pe benzina pana va crapa capul si in plus sa ne faceti piste, macar sa ne distram daca tot platim taxe :D
      si nu in ultimul rand, Tariceanu esti un prost si speram sa mori cu banii in brate de avar! (aceasta nu este un pamflet e doar parerea si dorinta milioanelor de Romani, maghiari, rromi, slavi, etc). 17/12/2008 | Raspunde

    • cica suntem in UE

      eu cred ca pungile de plastic polueaza mai mult decat orice autoturism indiferent de marca...si legat de poluare mai bine avem grija ce consumam si cum depozitam rezidurile...nu cred ca masinile sunt singura sursa de poluare din tara asta...mai bine ar inlocui pungile de plastic cu unele ecologice decat sa taxaza poluarea ce este emisa de masini...m-am saturat de atatea taxe...mai bine ar mari salariile sa ne permitem masini care sa nu polueze...sau mai bine sa produca masini care sa nu polueze si at asta cumparam...sunt multe nedreptati in tara asta si nimeni nu poate face nimic...toti vorbim degeaba...sau ce ne mai trebuie inca o revolutie ca sa mai moara oameni sa se schimbe ceva? am doar 21 de ani si mi-e groaza ce viitor ma asteapta! 17/12/2008 | Raspunde

    • MRJ

      UN ARTICOL DE ... LA FEL CUM ESTE SI DOBITOCUL CARE L-A SCRIS.CU CAT TE PLATESTE TARICEANU? POATE NE SPUI SI NOUA CE INSEAMNA PT TINE O MASINA DEPASITA MORAL. POSED UN SUPERB BMW DIN 1995 EURO 2 CU URMATOARELE DOTARI: DUBLU CLIMA, 2 AIRBAG-uri, ABS, ASC, GEAMURI ELECTRICE, FARURI ELECTRICE, OGLINZI ELECTRICE ETC.STARE TEHNICA SI OPTICA BETOOON!!! VINO TU CU SANDERO AL TAU SA VEDEM CARE E DEPASITA. SI MAI DUTE-N ... CA TI-L VAND CU 6000 EURO CA SA AI SI TU MASINA IN SFARSIT. 21/12/2008 | Raspunde

    • thx1488

      MIHNEA GEORGESCU cred ca in loc sa-ti dea ... ... ... ... de ai reusit sa scrii bijuteria asta de articol... Cat despre poluare, parerea mea si a mai multora este ca tu impreuna cu nenorocitii astia care conduc tara poluati mai tare aerul pe care il respirati decat masinile euro 1 2 si 3 21/12/2008 | Raspunde

    • viorel

      ba!!!ti-a trebuit mult pina a fatat mintea ta articolu asta? esti dus cu pluta nenica ai ... la creieri taricicule cred ca ai zitroen da bati cimpii cu hirburi si alte alea .Ba ... daca ar fi sa platim taxa de poluare normal trebuie sa fie platita la toate masinile si U T I L A J E L E ( buldozere excavatoare samd.).Ba eu nu am chef sa sponsorizez poluarea ,stii ce vreau sa spun ADIO programul rabla ce ba io dau bani sa-si ia altii masini noi cine are bani sa-si ia ca nu am nimic impotriva dar nu sponsorizati de guvern ,tot din bani publici .Bai nene ai creieru cit nuca. 22/12/2008 | Raspunde

    • valentin

      domnilor superinteligenti....un microbuz pe care RAR-ul , pentru ca asa vrea muschiul lui, il incadreaza la autoturisme (M1) nu la utilitare, are cc intre 1.9....2.5. E un lux sa iti transporti angajatii sau sa iti duci copiii un singuranta la scoala sau gradinita. Pentru un motor de 2.5 taxa pentru un \"autorurism\" euro 4 nou este de numai 4000 euro. 22/12/2008 | Raspunde

    • base

      Ba' da-ti ... mintea 27/12/2008 | Raspunde

    • dan

      ma fratilor cind va desteptati?ce taxa de mediu..se intreaba cineva ,daca frumosul Teri nu cumva are si avion particular si pentru a nu plati taxa de mediu arunca varianta auto.Ce avioanele nu polueaza!or fumul sil impacheteaza si il face ingrasemint.Taxa e protectia afaceri de familie a dlui.ministr.lucrez in germania si am adus pt.ru rude 2 masini,golf 3 E3 cu dotari,audi a4E3 dizel 10 si8ani,la un pret destul de bun nu stiu daca sandero s-aulogan ofera siguranta acestor masini secand.am luat ptru mine un Renault Master-3,5T si mil incadreaza stimabilul la categoria turisme nu de marfa.oare ce a fost in capul lor,a tuturor cind au votat.daca cunoasteti pe cineva care a participat la aceasta josnicie-vot=iliescu-cosma fratilor scuipatil in fata 28/12/2008 | Raspunde

    • dan

      Dle Georgescu societatea germana este in fata noastra datorita acestor harburi cum le spui si il duce pe fiecare neamt la servici poate si 160km pe zi dar corespund normelor euro cerificate cu aparatura de ultima ora nu cu echipamente R.A.R. 1987 si te miri ca nu corespunde unE4 si til certifica E3 care e diferenta DOMNULE GEORGESCU.revenitiva fratilor lasati romini sa cumpere,asa va avansa societatea romaneasca prin deplasari vezi firmele de distributie. 28/12/2008 | Raspunde

    • Marius

      Dar sa nu te enervezi cand vezi un astfel de articol. Pai vreau o masina sport, imi place, muncesc din greu sa-mi fac moftul acesta. Nissan 350Z sau Corvette (16Mii taxa poluare - polueaza mai putin ca dacia 1310). In California (statul cu cele mai mari restrictii de poluare) poti circula cu ele, la noi nu.

      350Z la noi e 55mii Euro, la ei 28mii dolari. Platesc taxa vamala, TVA-ul (tot la stat merge), 7mii taxa de de poluare (motor 3.5l, Euro 4 - 280g/cm3). Pai sa dau pe o masina care o iei in state, cu 28mii dolari, 65mii Euro (45mii Euro merg la stat in taxe), trebuie sa-mi lipseasca multe doage. Am ajuns sponsorul hotilor din guvern! Si culmea, nu avem bani de autostrazi si reparat drumuri.

      Si colac peste pupaza, vine un amarat de povestitor sa ne zica ca este normal daca vrei Mercedes sau Ferarri, sa dai 8mii Euro taxa, daca ai bani, de ce sa nu-i dam la guvern.

      No... stati voi in tara asta si laudati-va cat de putin va consuma loganurile (la ce va trebuie masina sport, de teren sau limuzina, daca aveti dacia, restul sunt mofturi). 19/01/2009 | Raspunde

    • Marius

      Pentru biciclisti:

      Daca vrei sa faci miscare, practica un sport, joaca fotbal de 3 ori pe saptamana cu prietenii.

      Mersul cu bicicleta la servici nu e sport, doar mintea unuia care nu a facut sport toata viata lui, poate nascoci asa ceva. Daca esti sef de tura in Metro, iti permiti sa mergi cu bitzicla, daca e mai importanta sanatatea si igena, atunci o masina ar fi mult mai indicata.

      Si cand o sa ai un copil si o sa se izbeasca cu loganul de un copac, ai fi preferat sa-i fi luat Mercedes.

      PS: Articolul era despre bani dati fara nici o justificare, nu de cat de urat putem mirosi la birou. 19/01/2009 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau:
    Loading from
     
    I Oferta promotionala anvelope