Vezi toate fotografiile (1)
Comisia Europeana este de acord cu cresterea cuantumului
taxei de prima inmatriculare pentru masinile
non-Euro si
Euro 1, dar cere introducerea criteriului privind
emisiile de dioxid de carbon si pentru masinile
Euro 3, nu doar pentru
Euro 4.
Insa, conform unor reprezentanti ai Guvernului, aplicarea criteriului noxelor emise pentru masinile Euro 3 se loveste de o problema tehnica, pentru ca nu toate
autovehiculele ce respecta acest
nivel de poluare au trecut in
cartea tehnica nivelul emisiilor de CO2. Acest lucru, spun reprezentantii Executivului, duce la o discriminare intre proprietarii aceluiasi tip de masina. De cealalta parte, pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2, taxarea se va face tinandu-se cont de catalizator.
Pentru
masinile non-Euro taxa va creste comparativ cu grila de taxare anterioara, dorindu-se descurajarea achizitionarii acestui tip de
automobile, luandu-se in calcul faptul ca din 2011 pe teritoriul
Uniunii Europene se va interzice circulatia acestui gen de autovehicule.
Ultima propunere referitoare la
taxa auto ce a fost trimisa
Comisiei Europene, a treia de pana acum, include recomandarile
ONG-urilor si ale
Parlamentului Romaniei cu privire la emisiile poluante.
Intre timp, la nivel inalt circul continua: Presedintele Romaniei, Traian Basescu, il someaza pe premierul Calin Popescu-Tariceanu sa renunte la taxa auto si sa restituie banii incasati pana acum. In replica, acesta acesta din urma spune ca taxa nu va fi anulata si il acuza pe Seful Statului ca nu doreste altceva decat capital electoral.