X
rss Vizualizari: 21696

Persoanele cu handicap ar putea fi scutite de taxa auto, indiferent daca au sau nu permis auto

  1. 03/09/2009
  2. Tags: Taxa auto, Taxa de poluare
    Vezi toate fotografiile (1)

    Ministerul Mediului a propus scutirea de la plata taxei auto a utilajelor care respecta normele de poluare si circula rar, dar si a masinilor detinute de persoanele cu handicap, indiferent daca acestea au sau nu permis auto!

    Intr-un comunicat de presa emis de Ministerul Mediului si citat de Mediafax se arata ca, potrivit propunerii, vor fi exceptate de la plata taxei de poluare "masinile mobile nerutiere, ale caror motoare respecta normele privind poluarea chimica si a caror deplasare pe drumurile publice este in general limitata numai la si de la locul de munca, si autovehiculele aflate in proprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, independent de detinerea permisului de conducere de catre proprietarul autovehicului".

    Altfel spus, excavatoarele, utilajele de asfaltat si alte utilaje de acest gen ar putea fi exceptate in viitor de la plata taxei auto.

    Referitor la persoanele cu handicap, aici diferenta este ca, pana acum, erau scutite de taxa doar persoanele cu handicap care posedau permis auto.

    De notat ca aceasta este, momentan, doar o propunere, care urmeaza sa intre in pachetul de masuri anticriza pentru care guvernul isi va asuma raspunderea in fata parlamentului.

    Comentarii (34)

    add_comment
    • anonim

      fratilor toti plange dupa drepturi saptamana viitoare mai precis marti toti isi cere drepturile in diferite cazuri noi ce face ??? stam ca maile.....pana cand asteptam ca astia sa ne faca dreptate !!! le vinde m luam cai magari ce luam ???? 09/09/2009 | Raspunde

    • ANONIM

      SE MAI SCHIMBA O DATA TAXA ASTA CA STAU CU MASINA DE 2 LUNI PE DREAPTA.ASI VREA SA STIU CEVA CONCRET DA SAU NU CA SAMI IAU DEO GRIJA.SA SCHIMBA TOT NUMAI TAXA ASTA NU. 12/09/2009 | Raspunde

    • Stefan STEINER

      Autoturismele automatic ar tebuii sa fie recunoscute ca adaptate pentru persoanele cu handicap.
      Stefan STEINER
      Presedinte Asoc. Persoanelor cu Handicap Neuromotor
      Fil Jud. CS RESITA
      Vicepresedinte AHN Romania 13/09/2009 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • Dragos

      Ce se mai aude de noua taxa ?? Ca stau cu masina de 4 luni in parcare , pt ca nu imi permit sa dau 2246 de euro taxa de inmatriculare la o masina din 2000 . Oare e ceva normal ?!!!??!?! 14/09/2009 | Raspunde

    • doru

      au scoso si pe asta.acum ma uit peste legea asumata in parlament si nu mai apare nicaieri ca handicapati sunt scutiti,chiar daca nu detin permis,deci in continuare daca esti orb nu ai dreptul sa fi scutit de taxa auto,daca esti schiop si totusi ai permis nu trebuie sa platesti taxa 15/09/2009 | Raspunde

    • nu conteaza

      era vorba ca in luna august o sa fie publicata noua taxa auto.ce se intampla? makar sa stiu o inmatriculez la bulgari ka deja sta masina de cateva luni in parcare. f...tzi tzara!!!! 24/09/2009 | Raspunde

    • Jet

      Statul Roman e cel mai jepcar si ipocrit din Europa avem taxe de ne doare capul nici noi nu stim ce si cum, cate taxe sunt, statul nu te lasa sa te dezvolti, daca deschizi o firma imediat vin pe capul tau din toate partile sa le dai la M.... Si mai e de spus si ceva despre ROMANUL ca si om.....fratilor daca este bautura cat de multa nu il mai intereseaza nimic, treaba numai de mantuiala, ne luam numai dupa proverbe si le punem in fata cind nu trebuie,vorba si barfa cat cuprinde astia suntem.Nu e voba de 100% din populatie dar din pacate majoritatea face imaginea. Silviu Brucan a zis bine ca:'' mentalitatea se schimba in minim 30 de ani'' DUMNEZEU sa il odihneasca in pace. 01/10/2009 | Raspunde

    • copilu

      cum pot sa vin eu acum an romania sa anmatriculez masina cand asta ami ia si pielea de pe mine?eu am cumparat o amarata de masina de aici cu 1300 euro si am platit anscrierea 350 euro si daca vin sa o anmatriculez an romania trebuie sa platesc 2770 euro ca masina are motor de 1900cc si nu are filtru de particule.vai de capul nostru asa conducatori avem.
      nu mai stiu cum sa ne ia banii....dar nui nimic traim bine ca asa vrea presedintele tarii noastre si parlamentarii ..... halal conducere de tara avem 05/10/2009 | Raspunde

    • sebastian

      mama are handicap gr 1 cu insotitor nu poseda permis cond masina pt ea este o necesitate a avut trabant prin ministerul sanatati inainte de revolutie pe care la condus tata care este si insotitorul ei trabantul nu mai functioneaza datorita acestei masini mama traieste drumurile la fundeni pt operatia de cancer cu el l-eam facut i-am cumparat un vw golf3 din germania taxa este 1300euro posibilitati nu mai am sa o platesc ce tr facut 12/10/2009 | Raspunde

    • radu

      a inscris cineva o masina pe numele unei persone andicapate?daca da cum a reusit ca eu nureusesc.ma trimit de la finante la politie de la politie la rar si nimeni nu e inmasura sa ia o decizie. 14/10/2009 | Raspunde

    • EMIL

      Domnule Rotaru eu sunt persoana cu handicap grav insa nu locomotor asa ca nu am nevoie de o masina modificata intrebarea este dupa lege sunt scutit de taxa de prima inmatriculare? pt ca am incercat si la RAR si FINANTE si au zis ca trebuie ca masina sa fie modificata neaparat !astept raspuns 25/10/2009 | Raspunde

    • anonim

      inteleg ca se face greva pentru salarii toti politisti si procurorii si toti care au salarii cei mari mari din romania dar omul de rind care are salar minim pe economie de unde poate cumpara o masina noua? majoritatea pooulatiei este sub limita existentei daca poate permite in 10 ani o masina folosita asta ar trebui sa vada cei de la guvern nu si mareasca veniturile prin exploaterea pina la infinit a oamenilor de rind unde este LEGEA NR 18 si mai cereti si taxa de inmatriculare unde sint bani uitativa ladrumuri 26/10/2009 | Raspunde

    • catalin

      si daca esti persoana cu handicap accentuat si poti conduce o masina normala(deci care sa nu fie adaptat nevoilor si cerintelor persoanei in cauza)esti scutit de taxa pe baza certificatului de handicap????ca pana acum toti mi-ai zis ca "trebuie sa fie masina adaptata", de parca daca detin o casa ca si persoana cu handicap trebuie sa o "adaptez" ca sa fiu scutit de la impozitul anual....cine imi poate da un raspuns astept pe adresa kata_koiotu@yahoo.com 02/11/2009 | Raspunde

    • ciulei mihai

      abonare 03/11/2009 | Raspunde

    • nu conteaza

      numai schimba taxa asta domnule stau cu masina in curte un an de zile ca ma calculat taxa 5200euro unde dracu sa scot atita bani traim intro tara de tigan cind vreti sa fie bine in tara asta 18/11/2009 | Raspunde

    • MIRON CODRUTA

      am o masina si as dori sa stiu daca eu am o fetita cu handicap grav in virsta de 5 ani as putea inscrie masina fara sa platesc taxa de inmatriculare cu ajutorul certificatului fetitei 23/11/2009 | Raspunde

    • florin

      as vrea sai trimit lu tati (are handicap motoriu)o masina in a carui certificat este specificat ca e modificata pentru pers.cu dificultati(scaun rotativ) este scutit de taxa?? 03/12/2009 | Raspunde

    • florin

      as vrea sai trimit lu tati (are handicap motoriu)o masina in a carui certificat este specificat ca e modificata pentru pers.cu dificultati(scaun rotativ) este scutit de taxa?? 03/12/2009 | Raspunde

    • kleftis

      as fi si eu interesat de inscrierea unei masin,avand hadicap accentuat,posed permis,sunt scutit de taxa asta de poluare?
      pe propria raspundere declar ca nu circula mai mult de 5-10 mii de km pe an aceasta masina...
      va rog sa imi raspundeti si mie
      va multumesc.. 12/12/2009 | Raspunde

    • cosmin

      Ati vazut ce sa discutat astazi 12-12-2009 pe protv la stirile de dimineata ? "Masini care pana acum aveau taxa zero vor costa cu 360 pana la 1.200 de euro in plus la inmatriculare.

      De pilda, autoturismele cu o capacitatea cilindrica de pana in 2.000 de centimetri cubi se vor scumpi si cu 800 de euro, spun dealerii auto.

      Daca vreti sa cumparati un automobil pe ultima suta de metri, puteti alege un vehicul aflat deja pe stoc sau unul care pot fi livrat si inmatriculat inainte de anul nou. Destul de greu de gasit printre modelele abia lansate.

      In afara de taxa in sine, din 2010, impunerea creste cu inca 15 procente, din cauza cursului leu-euro. Acesta ajunge la 4,26, fata de 3,7 in 2009.

      Raman scutite de taxa hibridele si motorizarile Euro 5, destul de rare insa in oferta marcilor de la noi."

      Iam votat isi bate joc de noi in continoare ROG COMISIA UE sa aibe putina mila si de noi si sa considere ca si noi suntem romani!! 12/12/2009 | Raspunde

    • Ovidiu

      Domnu Rotaru, eu am certificat de handicap accentuat (dar nu locomotor), pot sa-mi inscriu masina pe care am adus-o din Germania fara sa platesc prima taxa?Va rog sa-mi raspundeti. 14/12/2009 | Raspunde

    • florian

      am un handicap loco motor gradu 2 si mar interesa daca pot sa anmatriculez un auto vw golf 3 euro 2 fara sai platesc taxa de poluare si ce acte ami trebui avand permis de conducere 18/12/2009 | Raspunde

    • stoica

      AM HANDICAP GRAV SI AM PRIMIT O MASINA VREAU SA O ANMATRICULEZ FARA SA PLATESC TACXA NU MA POT DEPLASA FARA MASINA CUI MA POT ADRESA PENTRU AMI REZOLVA ANMATRICULAREA 08/01/2010 | Raspunde

    • stoica

      AM HANDICAP GRAV SI AM PRIMIT O MASINA VREAU SA O ANMATRICULEZ FARA SA PLATESC TACXA NU MA POT DEPLASA FARA MASINA CUI MA POT ADRESA PENTRU AMI REZOLVA ANMATRICULAREA 08/01/2010 | Raspunde

    • marius

      sunt persoana cu handicap grav dar nu si locomotor am dreptul la scutire de taxa 17/01/2010 | Raspunde

    • ghita

      pt stoica INTRA PE WWW.ROMADAPTARI.PIZCO.COM SI ACOLO GASESTI TOATE INFORMATILE SI PASI CORECTI PT INMATRICULAREA MASINI 28/01/2010 | Raspunde

    • radu

      anul trecut drectorul dacia pitesti facea gura ca ramin atitia muncitori pe drumuri din cauza masinilor aduse la mina a doua . acuma dece numai face atita gura cind a marit produtia domnul director si merge destul de bine acuma ce mai are de spus si parerea mea este ilegala taxa o tara de bataie de joc mai rau ca si acuma 20 de ani 29/01/2010 | Raspunde

    • vasile

      buna!am o masina din decembrie 2002.primita cadou de la fratele meu.eu sunt persoana cu handicap de grad 2.as putea sa-mi inmatriculez masina fara a platii taxa auto?cum ar trebui sa procedez? 04/02/2010 | Raspunde

    • gudor claudiu

      as dori sa stiu daca as putea sa imi inmatriculez auto pe o pers vecina care are acte ca este handicapat facand un contract de vanzare cumpararea cu acesta. masina nu este prevazuta pt asa ceva astept raspuns .... 07/02/2010 | Raspunde

    • Ady

      Taxa pe poluare auto 2010_Discriminare_Proces castigat

      *****************************************************

      R O M Â N I A
      CURTEA DE APEL ORADEA
      - Secţia Comercială, de Contencios Administrativ şi Fiscal -
      DOSAR NR. 4200/111//CA/2008

      DECIZIA NR.560/CA/2009 -R
      Şedinţa publică din 5 noiembrie 2009

      PREŞEDINTE: SOTOC DANIELA - judecător
      BLAGA OVIDIU - judecător
      TĂTAR IOANA - judecător
      SABĂU MIRELA - grefier

      Pe rol fiind soluţionarea recursului în contencios administrativ şi fiscal formulat de reclamantul [...], domiciliat în Oradea, [...] în contradictoriu cu intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA cu sediul în Oradea, str. D. Cantemir, nr.2, jud. Bihor şi intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei, nr.294, sector 6 împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, în dosar nr.4200/111/2008, având ca obiect – contestaţia act administrativ fiscal.

      La apelul nominal făcut în şedinţa publică de azi, se prezintă pentru recurentul reclamant [...] – lipsă, avocat ALECANDRU MIREL OVIDIU, în baza împuternicirii avocaţiale nr. 201/04.11.2009 emisă de Baroul BUCUREŞTI – Cabinet Individual, pentru intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA – consilier juridic COZAC CLAUDIA, în baza delegaţiei depuse la dosar, lipsă fiind intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŞTI.

      Procedura de citare este legal îndeplinită.

      S-a făcut referatul cauzei învederându-se instanţei că recursul este legal timbrat cu 20 lei taxă judiciară de timbru achitată prin chitanţa nr.0311210091 BH/03.11.2009 plus 0,30 lei timbre judiciare, atât intimata pârâtă cât şi intimata chemată în garanţie au depus la dosar întâmpinări în cauză, cauza este la primul termen de judecată în recurs, după care:

      Instanţa comunică câte un exemplar din întâmpinările depuse la dosar cu reprezentantul recurentului.

      Reprezentantul recurentului depune la dosar copia minutei întâlnirii dintre membrii Comisiei „Unificarea practicii judiciare” din 1 iulie 2009. Învederează că nu mai are alte cereri, solicită cuvântul asupra recursului.

      Instanţa, nefiind alte cereri, chestiuni prealabile, consideră cauza lămurită şi acordă cuvântul asupra recursului.

      Reprezentantul recurentului solicită admiterea recursului astfel cum a fost formulat şi motivat în scris , modificarea sentinţei recurate, în sensul admiterii acţiunii reclamantului, cu cheltuieli de judecată , reprezentând taxele de timbru la ambele instanţe. În esenţă învederează instanţei că, taxa de poluare este discriminatorie şi ilegală prin prisma prevederilor art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, iar în ceea ce priveşte denumirea acesteia, respectiv taxă de poluare, învederează că este doar o schimbare de denumire, în fapt rămânând aceeaşi taxă de primă înmatriculare.

      Reprezentanta intimatei pârâte solicită respingerea recursului ca nefondat şi menţinerea ca legală şi temeinică a sentinţei recurate, fără cheltuieli de judecată. În esenţă învederează instanţei că, nu sunt încălcate în cauză prevederile art.90 din Tratatul Comunităţii Europene şi totodată că, obiectul taxei de poluare este protejarea mediului, atât prin modul de utilizare cât şi prin modul de impunere, ţinându-se cont că elementele care stau la baza acestuia, sunt emisiile de noxe şi de dioxid de carbon. Mai arată şi că instanţele de judecată s-au pronunţat în sensul respingerii acţiunilor având ca obiect restituirea taxei de poluare, în acest sens invocând sentinţa nr.437/2009 a Tribunalului Cluj şi decizia irevocabilă a Curţii de Apel Cluj din 2 iunie 2009. În consecinţă, apreciază că se impune respingerea recursului.

      CURTEA DE APEL

      Deliberând:

      Asupra recursului în contencios de faţă, constată următoarele:

      [...]

      Examinând sentinţa atacata prin prisma motivelor de recurs invocate, precum şi sub toate aspectele, în baza prevederilor art.304/1 cod procedură civilă, instanţa apreciază recursul declarat de recurentul [...]ca fiind fondat pentru următoarele considerente:

      Prin Legea nr.157/2005 România a ratificat Tratatul prin aderarea Republicii Bulgaria şi României la Uniunea Europeana, efectele acestei ratificări fiind reglementată de art.148 alin.2 şi4 din Constituţia României, astfel cum aceasta a fost republicată, în conformitate cu care prevederile Tratatelor Constitutive ale U.E şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.

      În conformitate cu prevederile art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunităţii Europene „nici un stat membru nu aplică direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natură, mai mari decât cele care se aplică, direct sau indirect, produselor naţionale similare”.

      Prin aceste prevederi se limitează libertatea statelor membre în materie fiscală de a restricţiona libera circulaţie a mărfurilor prin interzicerea taxelor discriminatorii, respectiv discriminarea intre produsele importate şi cele autohtone de natură similară.

      În speţă, OUG nr. 50/21.04.2008 stabileşte, potrivit dispoziţiilor art.1, cadrul legal pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, care constituie venit la bugetul fondului pentru mediu şi se gestionează de administraţia fondului pentru mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului, iar potrivit art.4, obligaţia de plată internă cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România.

      Într-adevăr, determinarea taxei de poluare se realizează conform art.6 din OUG nr.50/2008 pe baza unor criterii obiective (tipul motorului, capacitatea cilindrică) şi capacitatea din punct de vedere al poluării, luându-se in considerare şi deprecierea autoturismului, conform coeficienţilor descrişi în anexa 4.

      Este însă nefondată aprecierea instanţei de fond în sensul că taxa de poluare instituită de dispoziţiile OUG nr.50/2008 nu poate fi asimilată impozitelor interne , deoarece este percepută pentru asigurarea protecţiei mediului tuturor proprietarilor de autoturisme care, prin înmatricularea cestora în România , înţeleg să utilizeze pe teritoriul României contribuind astfel la protejarea poluării mediului.

      Această taxa de poluare nu este percepută pentru autoturismele deja înmatriculate în România stat comunitar de la 01.01.2007, fiind perceputa exclusiv, pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România, după aducerea lor in ţară. Pentru autovehiculele deja înmatriculate în România, taxa nu se mai percepe cu ocazia vânzării ulterioare, ceea ce demonstrează că această taxă de poluare se aplică doar ca urmare a achiziţiilor intracomunitare si este o taxă cu echivalent taxelor vamale la import.

      Potrivit normelor comunitare:

      - art. 25 C.E. „între statele membre sunt interzise taxele vamale la import şi la export sau taxele cu efect echivalent. Această interdicţie se aplică, de asemenea, taxelor vamale cu caracter fiscal”.

      - art. 28 C.E. „între statele membre sunt interzise restricţiile cantitative la import, precum şi orice măsuri cu efect echivalent”.

      Conform jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie , noţiunea de taxă cu echivalent constă în orice taxă pecuniară impusă unilateral asupra mărfurilor în temeiul faptului că trec frontiera, oricare ar fi denumirea şi modul de aplicare al acesteia, iar un sistem de taxare care să fie considerat compatibil cu art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, trebuie să excludă orice posibilitate ca produsele importate sa fie supuse unor taxe mai mari decât produsele similare, naţionale şi să nu producă în nici un caz efecte discriminatorii.

      Practic, prin instituirea taxei de poluare ,indiferent de modalitatea de determinare a ei conform art.6 din OUG nr.50/2008 şi clasificarea din punct de vedere al poluării, se constituie o discriminare a regimului fiscal aplicabil la înmatriculare unui autoturism in România, reprezentând în fapt, o taxă similară taxei de primă înmatriculare stabilite din art.214 alin.1-3 din codul fiscal, singura diferenţă fiind denumirea , modificată din taxă speciala de primă înmatriculare în taxa de mediu.

      Sunt astfel nefondate susţinerile intimatei Administraţia Fondului Pentru Mediu Bucureşti din întâmpinare, în sensul că taxa de poluare este neutră din punct de vedere fiscal şi că este necesar pentru aplicabilitatea art.90 Tratatul C.E să se ia în considerarea nu numai valoare impozitului intern care se aplică direct sau indirect produselor naţionale şi produselor importate ci şi baza de impozitare şi modalităţile de percepere a impozitului în cauză.

      Nu se impune ca reclamantul să producă probe din care să rezulte că taxele pe care le aplică Statul Român sunt superioare celor din statul din care reclamantul a achiziţionat autoturismul,deoarece după cum s-a menţionat mai sus ,taxa de poluare se aplică discriminatoriu, exclusiv pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România după aducerea lor în ţară.

      Textul art.90 din Tratatul C.E se referă la produsele provenind din alte state membre şi supuse unor impozite interne , de orice natură, superioare celor care se aplică direct sau indirect produselor naţionale similare, ori Statul Român nu percepe taxa de poluare produselor naţionale similare, respectiv pentru autovehiculele deja înmatriculate în România(second-hand) cu ocazia vânzărilor ulterioare.

      De asemenea, se reţine şi că prin avizul motivat din data de 28.11.2007, Comisia Europeană a solicitat reaşezarea modalităţii de calcul a taxei auto ( de primă înmatriculare), în sensul armonizării legislaţiei româneşti cu cea europeană, iar afirmaţia intimatei Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti cum că s-a recunoscut de către Comunitatea Europeană că taxa de poluare instituită prin OUG nr.50/2008 corespunde normelor comunitare, este neîntemeiată.

      Comisia Europeană (C.E) a solicitat în iunie 2009, României , informaţii în legătură cu legislaţia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectând că actuala legislaţie românească (OUG nr.50/2008) are efecte protecţioniste asupra industriei auto naţionale.

      Această solicitare a fost transmisă sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar prevăzut de art.226 din Tratatul C.E.

      În consecinţă, în baza considerentelor expuse, apreciind soluţia instanţei de fond ca fiind dată cu aplicarea greşită a legii, instanţa de recurs, în temeiul prevederilor art. 312 Cod procedură civilă raportat la prevederile art.304 pct.9 Cod procedură civilă şi art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, apreciază recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, ca fiind fondat şi pe cale de consecinţă , sentinţa va fi modificată în totalitate , în sensul admiterii acţiunii formulate de reclamantul [...] împotriva pârâtei Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea, dispunând anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88990 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă cu obligarea pârâtei la restituirea sumei de 3486 lei.

      De asemenea, va fi admisă , în temeiul prevederilor art.63 Cod procedură civilă, cererea de chemare în garanţie a Ministerului Fondului pentru Mediu Bucureşti, formulată de pârâta Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea şi obligată chemata în garanţie, să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare, cu motivarea că, în conformitate cu prevederile art.1 din OUG nr.50/2008 taxa de poluare nu se face venit la bugetul de stat, ci constituie venit la Fondul de Mediu şi se gestionează de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului.

      În baza prevederilor art. 274 Cod procedură civilă, instanţa va obliga pârâta Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.

      PENTRU ACESTE MOTIVE

      ÎN NUMELE LEGII

      D E C I D E :

      ADMITE ca fondat recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr.435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, pe care o modifică în totalitate în sensul că:

      Admite acţiunea formulată de reclamantul [...] împotriva pârâtei DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA.

      Dispune anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88900 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă şi în consecinţă, obligă pârâta la restituirea sumei de 3486 lei, achitată cu chitanţa seria TS4B nr.2196050 din 29 aprilie 2008, reprezentând taxa de poluare.

      Admite cererea de chemare în garanţie a ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŢTI formulată de pârâta ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNCIPIULUI ORADEA.

      Obligă chemata în garanţie să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare.

      Obligă intimata DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.

      I R E V O C A B I L Ă.

      Pronunţată în şedinţa publică, azi 5 noiembrie 2009.

      PREŞEDINTE, JUDECĂTOR, JUDECĂTOR, GREFIER.

      Sotoc Daniela Blaga Ovidiu Tătar Ioana Sabău Mirela

      Red.dec. – jud.B.O.
      - în concept, 13.11.2009

      Jud. fond BOCHIŞ D.

      Tehnoredact. S.M.-
      5 ex./ 24.11.2009

      *****************************************************

      N o c o m m e n t . . . 28/03/2010 | Raspunde

    • buna

      am o masina din-afara, si as vrea so anmatriculez, penru ca am un baiat de 14 ani, cu hanticam, gradul 1 si nu pot sal tranport cu misloace de transport, si as vrea sa stiu daca penru ei, mai trebuie sa platesc, taxa de peina imatriculare, varog sa ma ajutatii va multumesc... 31/03/2010 | Raspunde

    • nicolae cazac

      as vrea sa inscriu o masina pe numele unui baiat cu handicap de gradu i pentru ca sa il port pe la recuperari pe la diferite spitali daca ati auzit sau este vreo lege va rog datimi de stire 0745782180 20/04/2010 | Raspunde

    • cichi marcel

      as dori sa stiu cu adevarat daca o persoana cu handicap,care a facut o scoala speciala,plateste taxa de prima inmatriculare sau nu?astept raspuns,va rog foarte mult 07/05/2010 | Raspunde

    • Ana

      Am permis de conducere inainte de a fi persoana cu handicap,cu diagnostic cancer!Mai pot conduce autoturismul? 03/08/2010 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau: