rss

Noul Mercedes A-Klasse in Romania: Vremea schimbarii

  1. 07/08/2008
  2. Categoria: MAN
  3. Tags: A-Klasse, A-klasse 180 cdi, Mercedes



Nu cred sa existe cineva care sa spuna ca nu si-ar dori sa aiba un Mercedes. Pe de alta parte, constatam ca din ce in ce mai multi oameni se reorienteaza catre masinile de oras, ideale pentru aglomeratiile urbane. Daca este sa inglobam cele doua coordonate intr-o singura masina, cu siguranta A-Klasse este o excelenta alegere. Dupa modelele CLS, SLK, CLC si B-Klasse, a venit randul mezinei gamei Mercedes sa fie supus unei operatii de restilizare.

Auto.ro a fost invitat recent la evenimentul de lansare oficiala pe piata autohtona a versiunii restilizate a modelului premium de clasa mica, precum si a noului B-Klasse, care a primit la randul sau un facelift in primavara acestui an. Astazi vom vorbi despre A-Klasse.

 

Inca de la lansarea sa, in 1997, A-Klasse si-a facut un nume, fiind considerat un adevarat deschizator de drum in clasa din care face parte, stabilind stabilind noi standarde in materie de performante si confort. Calitatea, fiabilitatea, versatilitatea si siguranta de top caracteristice modelelor Mercedes au reprezentat puncte forte pentru A-Klasse, care a castigat peste 2 milioane de clienti pana in prezent, atuuri de care beneficiaza si noua generatie.

Operatia de restilizare este aproape insesizabila la nivelul designului exterior. Si in fond, ce rost ar fi avut ca nemtii sa aduca modificari majore ambalajului unui produs de succes? Dar, ca urmare a modificarilor aduse, noul A-Klasse are un aer mai tineresc, dispune de un look mai atragator si este per ansamblu o masina mult mai prietenoasa cu mediul inconjurator decat predecesorii sai.

Cele mai importante noutati vizuale se regasesc la partea frontala, care a primit un spoiler cu un aspect mai dinamic, conferit de blocurile optice noi cu profil romboidal mai pronuntat si de forma ascutita de tip sageata, dar si de grila calandrului mai profilata, care are darul de a intari caracterul progresiv al lui A-Klasse. In plus, spatiul dintre traversele cromate ale grilei este acum mai amplu. De asemenea, noul model are niste prize de aer mai mari, toate aceste elemente aducand un plus de eleganta si robustete, tipic pentru modelele Mercedes.

Jantele din aliaj cu un nou design ajuta la diferentierea liniei A-Klasse privita din profil lateral. Noile oglinzi exterioare sunt acum mai mari, iar manerele portierelor sunt vopsite in culoarea caroseriei la toate modelele. La spate, elementele care au intrat pe mana designerilor Mercedes sunt spoilerul si stopurile. Acestea din urma au un nou design, sunt mai mari decat la precedentul model si se prelungesc in mod armonios pe flancuri, asemenea farurilor.

Dimensiunile exterioare au ramas aceleasi ca la generatia precedenta, si anume 3.838 mm in lungime, 1.764 mm in latime si 1.593 mm in inaltime, adica in limitele segmentului din care A-Klasse face parte. Dar, in ciuda gabaritului compct, inginerii din Stuttgart au recurs la un truc de design conferind o senzatie de spatiu la interior, datorita ampatamentului de 2,568 mm, care se traduce printr-un plus de confort pentru pasageri.

Cum era si firesc, inginerii germani au acordat o atentie sporita si habitaclului, care se caracterizeaza prin materiale si finisaje excelente, asa cum ne-a obisnuit Mercedes, pentru tapiterii, precum si insertii din aluminiu si din lemn pentru versiunile de top Avantgarde si Elegance. La capitolul optionale, noul A-Klasse ofera, intre altele, conexiune Bluetooth, dar si noul sistem multimedia COMAND APS, care include navigatie cu hard-disk, Music Register, slot de memorie SD si sistem de comanda vocala. Acest sistem nou permite si conectarea unui MP3 player, un stick USB, sau orice alt echipament audio extern.

Sa trecem la test-drive-ul propriu-zis. Organizatorii evenimentului au pregatit pentru ziaristi un traseu foarte lung, pe ruta Bucuresti-Rm. Valcea-Sibiu-Medias (in prima zi) si Medias-Sibiu-Cluj (a doua zi), oferindu-ne astfel ocazia sa ne dam seama de potentialul masinii si sa analizam comportamentul sau atat in regim de croaziera pe autostrada, cat si pe drumurile virajate asa cum este, spre exemplu, Valea Oltului.

Toate modelele A-Klasse participante la testul de presa au fost in versiunea 180 CDI, echipate cu motor diesel commonrail de 2,0 litri, care dezvolta o putere maxima de 109 CP la 4.200 rpm si 250 Nm de cuplu, disponibili pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.600 si 2.600 rpm. Propulsorul este vioi, are reprize foarte bune si este extrem de elastic, ceea ce ne-a scutit de retrogradari inutile ale treptelor. Spre exemplu, poti rula in treapta a sasea la 120 km/h, cand motorul are circa 2.300 rpm, insa poti sa o faci la fel de bine si la viteze mai mici in aceeasi treapta fara ca motorul sa dea senzatia ca „moare”.

Un aspect pozitiv al acestui motor este si faptul ca, pentru a pleca de pe loc, nu este nevoie sa-l ambalezi la maxim, evitand sa patinezi ambreiajul, asa cum se mai intampla la alte propulsoare diesel. Este adevarat, iti trebuie o scurta perioada de adaptare pentru a te obisnui cu pedala de ambreiaj din cauza cursei scurte a acesteia.

Pe drum, trebuie sa recunosc ca am depasit in cateva randuri viteza legala (in limitele bunului simt insa...), insa cu toate acestea, am reusit sa scot un consum mediu de, atentie, 7,2 litri/100 km, o valoare mai mult decat decenta daca este sa ne gandim ca motorul are totusi o cilindree mare (1.991 cmc). Un aport insemnat la realizarea acestui consum il are, fara doar si poate, treapta a 6-a a cutiei manuale, care este, din punctul meu de vedere, marele castig al masinii, desi nu prea are ce cauta la masini cu o asemenea putere.

Pe sectoarele de drum virajate am putut observa ca directia este extrem de precisa si ca masina este stabila in curbe, asta datorita dimensiunilor compacte ale masinii, dar si setarii suspensiilor, un compromis fericit intre o tinuta sportiva si confort, ceea ce recomanda Mercedes A-Klasse pentru calatoriile mai lungi. Pozitia inalta la volan ofera o vizibilitate excelenta, este ideala gratie reglajelor scaunului soferului, care insa nu dispune de un suport lombar prea bun.

Una dintre masinile de la test era echipata cu sistemul inteligent „Parking Assist”. Cum functioneaza acesta? La partea frontala si cea posterioara sunt montati senzori care detecteaza distanta dintre cele doua autoturisme intre care soferul din A-Klasse doreste sa efectueze gararea laterale. Odata activat sistemul, cel de la volan nu are altceva de facut decat sa actioneze pedalele de frana si de acceleratie, in timp ce volanul este miscat automat de masina, care astfel parcheaza perfect.

Pretul modelului A-Klasse 180 CDI Avantgarde pe care l-am testat este de 22.481 de euro fara TVA (28.102 euro cu TVA inclus), insa pretul de pornire pentru A-Klasse este de 14.660 de euro fara TVA.

Galerie foto aici (foto: Freelancer )

DETALII TEHNICE
MERCEDES A-KLASSE 180 CDI Avantgarde

Motor: 4 cilindri in linie, montat fata transversal
Combustibil: motorina
Cilindree: 1.991 cmc
Putere maxima: 109 CP / 4.200 rpm
Cuplu: 250 Nm / 1.600-2.600 rpm
Demaraj 0-100 km/h: 10,8 secunde
Viteza maxima: 186 km/h
Consum mediu: 5,0 litri / 100 km
Transmisie: manuala, 6 trepte
Lungime: 3.838 mm
Latime: 1.764 mm
Inaltime: 1.593 mm
Ampatament: 2.568 mm
Ecartament fata/spate: 1.556/1.551 mm
Rezervor: 54 litri
Portbagaj: 435 litri

Vizualizari: 1540