rss

GfK: Numai 6% dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina in urmatoarele 6 luni

  1. 17/09/2009
  2. Categoria: MAN
  3. Tags: GfK, Masini, Studiu
    Vezi toate fotografiile (1)

    Potrivit unnui studiu realizat de GfK Romania, numai 6% dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina in urmatoarele 6 luni, comparativ cu 2008, cand 9% aveau aceeasi intentie. Posibilitatea de achizitionare creste insa in cazul adultilor de pana in 30 de ani.

    Studiul mai arata ca doar 37% dintre romani detin o masina proprietate personala, peste jumatate declarand ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.

    Preferintele de marca se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 procente, urmate de branduri ca Audi si BMW.

    Msinile second-hand sunt preferate in procent de 55 la suta, in special de cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures - cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest.

    Romanii s-au arata de asemenea, dornici sa plateasca cash pentru automobilul cumparat, aceasta tendinta fiind mult mai pregnanta in randul celor din mediul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai putin populare metode de plata.

    Printre cele mai importante criterii de luat in calcul la alegerea unui automobil se numara pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%).

    Facand o analiza a situatiei pe regiuni, GfK a concluzionat ca muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului.

    De asemenea, din studiul intreprins a reiesit ca in comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc.

    GfK Romania a lansat MotoBus, un instrument de cercetare continua care monitorizeaza parcul auto din Romania. Studiul a fost realizat pe un esantion, la nivel national, de aproximativ 2.000 de persoane intervievate in fiecare luna, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 – iulie 2009.

    GfK Romania, fondata in 1992, este un institut de cercetare, parte integranta a Grupului GfK, infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania.

    Vizualizari: 968