rss Vizualizari: 10854

Cauciucurile de iarna, obligatorii pentru toti conducatorii auto

  1. 25/10/2010
  2. Categoria: Dacia
  3. Tags: cauciucuri de iarna, , Cod Rutier,
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cu toate ca Ministerul Transporturilor a propus cauciucurile de iarna obligatorii pentru masinile de mare tonaj, parlamentarii au completat Codul Rutier cu aceeasi obligativitate si pentru restul conducatorilor auto.

     

    "Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor soferilor de a-si echipa maşinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarna", a declarat pentru Gandul comisarul sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera din IGP. "Va fi interzisa circulatia pe drumurile publice cu masini neechipate corespunzator pentru sezonul rece. Sunt avute in vedere cauciucurile de iarna, dar si lanturile sau materialele antiderapante. Masura este foarte buna, pentru ca vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echiparii adecvate dar si blocajele de drumuri create de astfel de evenimente. Noile prevederi au fost introduse in proiectul legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor".

     

    Saptamana trecuta Ministerul Transporturilor a hotarat ca incepand cu 1 noiembrie toate masinile care transporta marfuri sau persoane si nu sunt echipate cu cauciucuri de iarna sa primeasca amenzi usturatoare. Astfel, in cazul in care transportatorii derapeaza, blocheaza circulatia si necesita tractare, vor trebui sa plateasca pe langa penalitati pentru incurcarea circulatiei si taxe foarte mari pentru tractarea de urgenta. “Transportatorii de marfa si de persoane vor fi obligati sa aiba anvelope de iarna. In caz contrar vor plati tractarea si amenda in cazul in care vor ramane inzapeziti”, a spus Andrei Cristian - director siguranta rutiera CNADNR.

    Comentarii (60)

    add_comment
    • Sorin

      Sunt convins ca sunt parlamentari ce au firme de import anvelope 25/10/2010 | Raspunde

    • Bogdan

      Chiar si asa, sa aibe toti parlamentarii firme de import anvelope, masura luata este salutara. O sa se reduca drastic accidentele din cauza echiparii necorespunzatoare a masinilor. Cam peste tot in Europa, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna. Din partea mea, in sfarsit, o masura buna luata de onor guvernantii nostri. 26/10/2010 | Raspunde

    • vali

      sunt curios daca statul are bani sa echipeze toate masinile mapn, sri, sie, politie, jandarmi, salvarii etc cu cauciucuri de iarna.
      26/10/2010 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • dimi

      ...........si cand vor ramane pe drumurile patriei inzapesiti si derapeaza pentru ca nu s-a dat cu material antiderapant cine plateste?alo tov. parlamentari si cei de la CNADNR si Min. Transporturilor(oare mai incape in tico lanturi si material antiderapantsi cam ce cantitate trebuie luata..fiti mai expliciti tov........).mai platim taxe.Pana la urma o sa luam si o lama de plug........
      cum o sa stea tiruri pe sosele si o sa imprastie material antiderapant iar cand o sa se termina materialul vor veni baietii destepti si te vor remoraca si stoarce de lovele..... aproopo la un drum Buc. -Tim de cat material antiderapant o sa fie nevoie... il iai pee tot din Buc sau te alimentezi pe parcurs? 26/10/2010 | Raspunde

    • bogdan

      Este o masura ff buna. Trebuia luata cu mult timp inainte. Daca iar incepem cu parlamentarii si firmele de anvelope......
      Anvelope poate sa vanda oricine. Castiga firmele bani, se dezvolta, platesc salarii
      Daca masura era introdusa cu mult timp inainte se salvau multe vieti nevinovate si inconstiente
      In plus asigurarile nu mai profita din plin de acest motiv sa te taxezela greu.
      26/10/2010 | Raspunde

    • Cristi

      Salutara ar fi o solutie de curatare a strazilor si de a inlatura zapada intr-un mod cat mai eficient nu sa oblige soferii sa isi ia cauciucuri. In situatia in care soselele ar fi impecabile din punct de vedere al curateniei si gropilor, eu unu consider normala obligatia de a ne lua cauciucuri de iarna. Pana atunci este doar hotie pe fata. Se degreveaza de orice obligatie de a scoate utilajele de zapada cand ar trebui. 26/10/2010 | Raspunde

    • Sorin

      Daca nu sunt in stare sa conduca pe zapada sa ia autobuzul. Si cam peste tot in europa au salarii de 10 ori mai mari decat in Romania, deci acolo pot sa-i oblige sa cumpere anvelope de iarna 26/10/2010 | Raspunde

    • cici

      In sfarsit o initiativa demna de salutat. Poate asa vom scapa de toti nesimtii care se dau mari soferi si sustin ca nu au nevoie de gume de iarna. Sa ii arda de sa nu mai aiba curajul sa iasa pe strada. 26/10/2010 | Raspunde

    • Alin

      Salutare!!

      Eu am un renault si am anvelope si pentru vara si pentru iarna deci ce mai ramane de facut sa le schimb cu cele de iarna sau sa-mi cumpar niste lanturi!!
      Astept si eu un comentariu 26/10/2010 | Raspunde

    • DM

      Numai ca la noi nici o sosea nu are parapeti de zapada ca dincolo! De starea drumurilor ce sa mai spunem...dam o masura buna cum zici tu dar nu pentru soselele si nametii din Romanica! Legea asta se poate traduce astfel....puneti-va senile ca oricum noi vom fi din nou surprinsi si nepregatiti pentru dezapezire! 26/10/2010 | Raspunde

    • Flo

      E o lege inutila. Orice om cu minte la cap si-a luat de mult gume de "iarna" pentru o siguranta in plus pe anotimp ploios. Pana la urma in caz de troiene sau gheata, nu iti folosesc nici cele de iarna nici cele de vara... Eu am ambele modele de multi ani, insa prin troiene nu mi-au folosit niciunele... Cred ca ar fi fost mai buna o loege care sa te oblige sa ai o lopata in portbagaj pe timpul iernii.. Numai asa poti depasi neputinta drumarilor de asi face treaba... 26/10/2010 | Raspunde

    • Flo

      Scuze pt greseala ortografica de mai devreme... "asi face treaba"... Din cauza vitezei... 26/10/2010 | Raspunde

    • Mihai

      o masura foarte buna pentru masinile care transporta marfa si transport persoane.

      daca imi echipez masina numai cu 2 cauciucuri pe fata unde am tractiunea voi fi amendat? (am un chevrolet aveo) 26/10/2010 | Raspunde

    • ALEX

      vali.. pe cei mentionati de tine nu o sa ii opreasca nimeni sa ii verifice..traim in Romania doar... 26/10/2010 | Raspunde

    • radu

      O alta intrebare: amenzile vor fi valabile si pt cei cu anvelope all seasons? ar fi absurd... 26/10/2010 | Raspunde

    • costeel01

      sunt bani, vor fi echipate macar pe factura....si cu ce e mai scump....o afacere buna ca si multe altele... 26/10/2010 | Raspunde

    • marixr3i

      mai baiatule de cand saluti tu astfel de chestii???poate tu castigi multi bani dar eu din salariul meu nu imi permit luxul de a avea 2 seturi de jante pentru masina mea cu cauciucuri de iarna si de vara...tu ai habar la ce ajuta cauciucurile de iarna???accidente tot or sa fie si nu din cauza cauciucurilor,ci din cauza hotilor de la noi acre fura banii in loc sa cumpere material antiderapant pentru drumuri....ai impresia ca daca ai cauciucuri de iarna te ajuta in tara asta de cacat de faci tu comparati cu alte tari?acolo se are grija de drumuri nu ca la noi...ai sa ramai ma baiatule cu tot cu cauciucurile tale de iarna impotmolit...sunt deacor cu urmatoarea chestie...sa primesc amenda daca raman impotmolit din cauza mea dar sa plateasca si ei amenda daca raman din cauza lor ca nu au grija de drumuri!!! singura masura buna e aceea de a avea lanturi..in rest treaba cu nicipu si lopatica nu sunt deacord pentru ca masina mea nu e autospeciala sa care nisip...ala sa il care firmele platite din buzunarul nostru in autospecialele lor si sa se ocupe de drumuri asa cum trebuie!!! 26/10/2010 | Raspunde

    • Alex

      O masura foarte buna, nici nu se pune problema ca nu sunt parlamentari care au votat stiind ca vor avea si ei niste avantaje! Dar cand drumurile sunt blocate din cauza autoritatolor si toti conducatori auto au masinile echipate, cine plateste amenda? 26/10/2010 | Raspunde

    • R

      normal ca au, deja s-au facut si ofertele, crezi ca nu s-au ganddit si la un mic profit?

      dar sa lasam ce-si baga ei in buzunar, e enervant cand vezi ditamai cocalaru cu o bomba de masina si patineaza in fata ta..iar tu cu o amarata de masina echipata asa cum trebuie te uiti cum ceafa lata se tot f prin borduri si merge cu 5km/h... e perfecta legea, nu-ti permiti, vinde masina nu o tine sa o stergi dimineata de praf si sa ocupi locuri inutl.

      have fun :) 26/10/2010 | Raspunde

    • sandel

      vali draga sa sti ca pentru stat exista intotdeauna bani,sa nu iti faci tu griji pentru ei.problema e ca noi nu avem bani pentru anvelope ca sunt foarte scumpe,acum profita acesti oameni care se ocupa cu anvelope va ridica pretuturile,ca doar traim in ROMANIA,cum se aude ceva cum ridica preturile.va salut pe toti si sa fie o iarna frumoasa macar. 26/10/2010 | Raspunde

    • Baiatu

      Nimic de zis despre reducerea accidentelor..., ...dar se vor face sigur abuzuri, amenzi date la norma, ...iar hadicapatzii de politicieni au banii sa si le cumpere... suntem prea saraci pentru legile bogatzilor! 26/10/2010 | Raspunde

    • un pedelist

      Si daca masina de politie care ma opreste nu are cauciucuri de iarna,il amendez si eu??? s-au cum procedam? 26/10/2010 | Raspunde

    • Radu

      Este o masura buna,in orice tara europeana sint obligati conducatorii de autovehicole sa aibe cauciucuri pentru sezonul respectiv,dar problema ca la ei cauciucurile sint destul de ieftine comparativ cu preturile noastre,dar sper ca toti participanti la trafic sa respecte aceste masuri luate si sint sigur ca cei de sus nu vor respecta,dupa cum a zis si vali 26/10/2010 | Raspunde

    • lanc3r

      fii linistit vali, tot din banii nostrii le echipeaza si pe alea :)) 26/10/2010 | Raspunde

    • sorinel voicu

      mai baieti...sau Domnilor,haideti sa recunoastem doua lucruri:
      1.vara cand mergem la plaja ne luam ochelarii de soare si chilotii de baie;
      2.iarna ne luam tot ochelarii de soare,dar insotiti de un"cojoc",si nu de putine ori iarna intai dezghetam geamurile,facem partie sa ne urcam in masina.
      chiar mi s-a intamplat sa vad nu odata cum foarte multi nu au reusit sa iasa nici macar din parcarea proprie....RUSINE!!!nu sunteti in stare nici sa faceti partie unde stati,si acolo vreti sa vina primaria...nu va agitati sunt un taximetrist,din placerea de a conduce,am si eu putine studii si toate se datoreaza faptului ca sunt un fost Campion National de Carting din perioada 1980-1988 si nu am neamuri in Guvern!Daca nu aveti bani de anvelope lasati masinile acasa sunteti un pericol atat pentru noi cat si pentru familiile voastre!!!!Nu pot decat sa va respect pe toti indiferent cine sunteti...va salut si o iarna fara evenimente rutiere...drumuri bune!!! 26/10/2010 | Raspunde

    • sorinel voicu

      referitor la intrebarea tipului cu chevrolet'ul aveo...nu iti da amenda conf.art.00000 se pedepseste orice alta marca...A TA NU!trebuie sa recunosc daca nu precizai marca nu stiam sa raspundem...eu am 4 masini:
      Ford taunus TC GXL 2,0 V6 1971;
      ford taunus xl 1,6 1982;
      Renault Megane 1,5 dci full 2006;
      Dacia LOgan 1,5 dci full 2006.
      intrebarea mea;
      -la care trebuie sa "pun" anvelope de iarna si pe ce punte,fata...sau spate???! 26/10/2010 | Raspunde

    • istoc

      foarte bine,sa aiba fiecare sofer masina ekipata corespunzator,ptr.ca de asta sint atatea accidente. asta ieste o lege foarte buna. 26/10/2010 | Raspunde

    • nelu

      sint curios cum fac diferenta intre caucicuri politisti pe unele marci nu este specificat chiar daca sint de iarna si ce facem cu cele intermediare sa mai traim bine? 26/10/2010 | Raspunde

    • nelu

      as vrea sa fi oprit in trafic sa ai cauciucuri de iarna si sa nu poti dovedi lui garcea ca sint de iarna sa vedem cum o sa consideri legea cu stima si respect 26/10/2010 | Raspunde

    • anonym

      au ei bani dar ii ascund de lume 26/10/2010 | Raspunde

    • anonym

      ... TOATE PATRU CAUCIUCURILE?!?!?! ... 26/10/2010 | Raspunde

    • bibi

      de unde p.....masi sa mi iau si bani de cauciucuri...tu le muma nnnnnnnnnnn din aia 25 % ce ni iau luat javre pdl iste.nu se mai satura de jumulit poporul sa le fie rusine.taxa de pod la giurgiu cind dispare??????????????bulgarii vor da rominii nu dece??????????????????????? 26/10/2010 | Raspunde

    • XXL

      Nu ar fi NORMAL ca aceasta noua prevedere in COD sa includa si masuri de PENALIZARE(cel putin la fel de ) ASPRA a firmelor castigatoare a licitatiilor pentru dezapezire ??? CE se intampla in cazul in care toti participantii la trafic au anvelope de iarna, lanturi, nisip, lopata, etc...iar cei responsabili cu mentinerea carosabilului in conditii apte de circulatie..."au fost luati prin surprindere"...ca in fiecare iarna ??? Este posibil ca majoritatea ("patronilor") firmelor care in anii trecuti s-au "ocupat" de dezapeziri acum sa se fi "reprofilat" pe import de anvelope de iarna !
      Apropos, CAND va incepe un nou control la STINGATOARE si TRUSE MEDICALE ???
      Va spun eu, DUPA ce firmele FOSTE
      "(i)responsabile" cu dezapesirea", ACTUAL reprofilare cu importul de anvelope de iarna (ca de vara are tot "natu'") si ...IN PRIMAVARA VIITOARE importatoare de stingatoare si truse sanitare. Peste vara nu vor ave activitate, deoarece "patronii" isi isi vor petrece linistiti concediile cu profiturile acumulate...
      Traim in Ro ..si asta NOUA ne ocupa tot timpul ! LOR nu,ei isi mai iau si vacante..
      HALAL natiune de "cocosati", adica indivizi fara coloana vetebrala ! 26/10/2010 | Raspunde

    • REMUS V.

      Este cea mai mare tampenie pe care au inventato flmanzii de parlamentari ai nostri. Romanul nu mai are bani de mancare iar ei vor ca toti cei cu masini sa isi puna cauciucuri de iarna. Pai da, normal de ce sa mai curete iei drumurile si sa arunce bani in sosele cand pot sa mai bage niste bani in buzunare de pe urma cauciucurilor. Veniti in judetul Alba parlamentari nenorociti si o sa va dam numai cauciucuri de iarna. 26/10/2010 | Raspunde

    • scoci

      Sunt convins ca ai idei invechite si o masina sub-mediocra,in care nu merita sa investesti o pereche de cauciucuri de iarna, recunoaste. 26/10/2010 | Raspunde

    • scoci

      ZICE SORIN "Sunt convins ca sunt parlamentari ce au firme de import anvelope" 26/10/2010 | Raspunde

    • dan

      cat de idiot poti sa fii sa saluti asemenea aberatie?peste tot in europa se CURATA AUTOBENZILE,daca stii ce sant alea.acolo,da,merge masura asta.sarman basist convins ce esti.stii ce inseamna autobanda?se circula cu130km pe ora.pe drum uscat,sarman basist.cauciucul de iarna avand compozitia mai moale,are aderenta la viteza aia,pe drum USCAT,sarman basist.dar la noi?unde mergi cu viteza aia?in primul rand nu e legala,si sa fim seriosi iarna la noi e JALE.ii prinde mereu nepregatiti.cine la noi se gandeste ca ninge iarna?vesnic sant nepregatiti.pe sosea stical,poti sa ai cate cauciucuri vrei,tot aia e.lanturile te scot,sarmane.un test iq pe cand faci?ai mare nevoie.informeaza-te,si dupa aceea comenteaza,SARMAN BASIST CE ESTI 27/10/2010 | Raspunde

    • dan

      si apropo,sarmani basisti ce comentati aiurea.posed cauciucuri de iarna,ies din tara cu masina,acolo sant obligatorii.dar acolo nu am ramas impotmolit ca aici.voi aveti habar despre ce vorbiti?la ce folosesc cauciucurile de iarna?de aceea merg toate in tara asta asa cum merg......arad nurnmberg 1200km in 10 ore.arad constanta in 14 ore nici900km.halal.ne meritam soarta.cu asa specimene,presedinti,parlamentari,santem si noi ca ei,observ asta zi de zi. 27/10/2010 | Raspunde

    • Catalin

      Nu m-ar mira , daca ar introduce si obligabilitatea de a se circula pe drumurile publice in zile cu sot sau fara sot...asta tot in ideea ambuteiajelor .Un guvern ipocrit, incompetent cu multe ordonante de urgenta neconstitutionale.Accidentele, ambuteiajele,se produc atat vara cat si iarna...poate ca era mai putin absurd sa ne oblige sa echipam masinile cu anvelope de iarna doar daca mergem pe drumuri nationale, judetene, europene sau autostrazi...dar nu si in mediul urban...maine o sa ne oblige sa folosim si ce carburant vor "ei"...asta este libertatea sociala? 27/10/2010 | Raspunde

    • cata

      eu unu sunt de acort cu loarea acestei sasuri.dar totusi cine sa facut tirma de amvelope din guvern?cine maninca bani astea? 27/10/2010 | Raspunde

    • Misu

      Pai nu o sa curete ei drumurile... o sa dea vina pe soferi ca nu au anvelope, lanturi etc... si au sa zica a nu stiu cata oara "ne-a luat iarna prin surprindere"... (nu ne asteptam sa ninga IARNA!!!!) 27/10/2010 | Raspunde

    • Sorin

      Cred ca vor sa arunce vina pe soferi si camioane , nu pe ei ca nu dezapezesc si nu se ocupa de drumuri....tot noi soferii vom fi vinovati .De ce nu dau lege sa intervina cu materiale antiderapante imediat ce ninge? O sa vedem ce o sa patim noi la iarna si ,,,tot noi o sa fim vinovati ca nu se dezepezesc drumurile 27/10/2010 | Raspunde

    • sorinel voicu

      salut!la ora 00:o2 am sosit dintr-o cursa de 804 km in 12 ore si30 min.sunt foarte multumit pentru Romania...nu va inteleg pe cei nemultumiti,probabil nu circulati mult,va invartiti in cerc,in monotonia cotidiana.In toate suburbiile si in toate zonele metropolitane se circula foarte greu,in unele zone si tari este accesul permis doar taxiurilor sau masinilor ce poseda autorizatie de trecere gen abonament.sunt de acord cu toate astea.
      Cine nu are bani de anvelope este clar nu are ce sa caute in trafic...stati acasa va rog si respectati-ne corespunzator cum si noi va respectam...stiti ce inseamna sa dati sute de milioane pe o masina si sa ti-o loveasca unul cu o masina care toata masina lui face cat o roata de la masina aia de sute de milioane???nu va doresc sa traiti acest sentiment,dar totusi puneti-va in locul nostru.nu v-am interzis sa nu circulati alaturi de noi,dar totusi puneti-va masinile la punct...pun pariu ca cel putin 25% din masinile aflate in trafic nu au ce cauta in aceasta ipostaza!!!anvelope lipsa,frane ca tricicleta de copii,doar pe o roata,daca spuneam ca bicicleta insemna pe doua roti...cunosc si astfel de cazuri!!!IERTATI-MA,nu vreau sa jignesc pe nimenidar daca nu poti indeplini niste conditii minime inseamna ca te depaseste situatia...adica nu-ti permiti!nu ma puneti sa ridic 500kg,nu sunt macara...dar nici nu ma bag sub ele sa-mi dau importanta!bafta multa tuturor!
      ...P.S. si fiti ingaduitori,cine a inventat anvelopele de iarna a facut-o cu un scop...in legatura cu marcajul anvelopelor vara-iarna exista niste "simboluri" pe care unii dintre dumneavoastra nu le cunosc...nici eu nu le cunosteam in 1989.
      va multumesc daca ati citit...si chiar daca nu sunteti de acord cu mine!poate pe multi nu va intereseaza ca am comentat si eu...sunt doar un participant la trafic. 28/10/2010 | Raspunde

    • alex

      si pe gheata ce facem cu tot cu .....anvelopele de iarna???gheata e gheata te duci si cu anvelope de iarna 28/10/2010 | Raspunde

    • alex

      am lucrat la anvelope 4 ani stiu cu ce se mananca iar lanturi nu puneti ca stricati si masina si anvelopa .... de iarna 28/10/2010 | Raspunde

    • costy

      O masura buna, sa te tzii amenzi, sau mai putzine masini pe strazi. 28/10/2010 | Raspunde

    • mestyk

      Ehhh ..Cum sa nu fie bani pt asa ceva.Mai ia ceva de la invatamant,sanatate si pensionar... 28/10/2010 | Raspunde

    • eugenio

      Nu am citit pe undeva daca tre sa punem cauciucuri de iarna pe toate rotile sau numai pe cele cu tractiune ?! 28/10/2010 | Raspunde

    • radu

      n-am inteles nimic!!! e lege sau proiect legislativ??? cine ma-sa scrie articolele astea de nu pricepi nimic in romaneste din ele? scrieti-le in engleza, poate asa va iese!!! daca e lege inseamna ca nu-i proiect legislativ si se aplica, daca e proiect legislativ, apoi prin 2012 iese si legea, si atunci nu mai trebuie ca vine sfarsitul lumii asteia! 29/10/2010 | Raspunde

    • ariansatelit

      o masura mai buna nici ca se putea. tocmai traversam o perioada de bunastare si siguranta economica si sociala. DUMNEZEU sa - i ierte si sa ne ocroteasca! a nu se intelege ca sunt vreun fan al vreunei religii. nu. sunt un om obisnuit care sunt la limita credintei in DUMNEZEU. sper sa nu o pierd si pe asta. cat despre cauciucuri de iarna, ce sa zic?!?! scumpe! masina e un lux ca pa vremea impuscatului? eu o consider o necesitate. nu conduc o rabla si nici nu am cauciucuri proaste, dar nici nu am acum bani sa le achimb, atata timp cat cred ca nu e necesar 29/10/2010 | Raspunde

    • Megane II

      "BRAVO POLITICIENILOR"
      acum, cu legea asta va mai ramane decat sa nu deszapeziti strazile (ca deobicei) si sa asteptati fraierii de romani care v-au votat sa le luati taxele (amenzile).
      Pe langa faptul ca aveti firme de import cauciucuri si va vor intra si bani direct in buzunar
      Referitor la cei care au postat ca este bine ca se da o asa lege si ca de acum incolo nu vor mai fi asa de multe accidente... la fel au gandit si cand au votat... cu dorsalul, nu vreau decat sa le zic sa stea acasa daca nu stiu sa mearga.
      eu am mers cu cauciucuri de vara cand aveam OLTCIT cu 90km/h (soseaua era alba, nu se vedea)si nu am mai facut acident. si culmea am mers asa pana la constanta de la bucuresti... si nu era nici autostrada. (oare or fi existand cauciucuri de iarna in acele vremuri - anul 2000?)
      30/10/2010 | Raspunde

    • MEGANE II

      Apropo, intrebare pt cei care au postat ca sunt de acord cu legea: CUM RAMANE CU ARTICOLUL IN CARE SCRIE ÄDAPTAREA VITEZEI LA CVONDITIILE DE DRUM"? or sa spuna: "asta este altceva". nu, le traduc eu ce inseamna, adica fix ca trebuie sa mearga incet: atunci cand ninge cu o viteza redusa, cand ploua cu o viteza putin mai mare... etc., dar nu poti spune cu cat deoare ce tine de mai multe: indemanare, calitatea autoturismului, gabaritul lui...etc. pun de fiecare data "etc"deoarece totul este reletiv.
      eu ii sfatuiesc pe cei care au nevoie de cauciucuri de iarna sa-si ia si o lama la ei si sa o ataseze la nevoie in fata autoturismului... sau sa lase in p...a mea masina acasa ca de aceea nu avem loc pe strada, de neindemanatici.
      mai am o intrebare: "oare de ce avem nevoie din ce in ce de mai multe ajutoare ca sa inaintam in viata? oare devenim din ce in ce mai incapabili si neindemanatici?"
      SUNT CONVINS CA CEI CARE GASESC NECESARA LEGEA, NU O SA INTELEAGA CE SCRIU, dar nu mai pierd timpul sa le explic. "succesuri" in viata celor care au nevoie de cauciucuri... DE IARNA
      30/10/2010 | Raspunde

    • marin ion

      Necesitatea dotarii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna este evidenta in conditiile in care un strat de zapada foarte mic creeaza probleme deosebite in trafic.Necazurile in trafic sunt rezultanta unor imprejurari de care conducatorii auto autohtoni nu tin cont,expunandu-se pe ei insisi cat si pe ceilalti participanti la trafic(cauciucuri neadaptate sezonului hibernal,autovehicule neverificate tehnic,neadaptarea vitezei conditiilor de drum,nerespectarea recomandarilor referitoare la trafic si interzicerea circulatiei pe anumite tronsoane de drum cand conditiile meteo ies din tiparul sezonului,etc.).Dupa parerea mea,masura vine sa sporeasca gradul de siguranta rutiera pe drumurile noastre,fiind conforma cu normele europene.In plus,in tara sunt multi zmei iar in afara sunt mielusei. 02/11/2010 | Raspunde

    • ioan

      Daca am cauciucuri universale(vara-iarna)trebuie sa le mai schimb? 08/11/2010 | Raspunde

    • damian

      esti obligat sa le schimbi pe toate patru sau doar pe fata.!!!!! 08/11/2010 | Raspunde

    • hammer17

      dak afara sunt 15-20 de grade in perioada 1 noiembrie - 31 martie la ce dumnezeu sa imi pun pneuri de iarna?!?!??! sa le tocesc aiurea?!?!?!? le platesc ei!??!?! ... dobitoci cu acte ... 08/11/2010 | Raspunde

    • cristian

      intersanta decizie de a mai scoate bani de pe amaratii de oameni.ce mai urmeaza !?
      daca pentru alti destepti care conduc pe drumuri ca pe circuite de formula 1 derapeaza si fac accidente ucigand oameni nevinovati s-a luat aceasta decizie, atunci asta spune tot despre cei care conduc ce a mai ramas din tara asta !cind e gheata pe sosea poti sa ai si pe dracu ca tot derapezi !mai bine lucrau la legea permiselor de a nu se mai obtine asa usor permisele , pt ca deja tot mai multi mucosi au masini puternice sponsorizati de parinti da minte in cap prea putina.ne mai miram ca au crescut numarul masinilor ?deja am vazut ca s-au scumpit cauciucurile de iarna, oare cine o sa castige de aici !?!?!?!:))), oare ce o sa faca un om care sta intr-o garsoniera si abia se ajunge cu spatiul cu celelalte caucicuri, le va folosi pe post de scaune ? ce faci cu cauciucuri de iarna cind drumurile sunt inzapezite, oare credeti ca se poate trece asa usor? eu am incercat si credeti-ma ca nu e usor ! mai bine sa curete drumurile din timp nu sa se scuze in fiecare an au fost prinsi nepregatiti, gunoaie de parlamentari ! eu unul nu amsa-mi cumpar nimic, pt ca ar insemna sa dau mai mult pe cauciucuri decit e valoarea masinii, asa ca daca ma va opri am sa le las masian sa se spele pe cap cu ea !totusi e interesant ce masri vor lua contra fabricantilor care fabrica cauciucuri all seson si bineinteles cu licenta si expertiza calitativa !!!
      pe prezervative de iarna nu vor pune taxa ? nu de alta dar sa nu se mai nasca viitori idioti care ar putea conduce tara !
      hai sictir cu toti dobitocii care au legea in mana !!! 08/11/2010 | Raspunde

    • Bogdan nu stii mai studiaza sa vezi tu daca esti obligatoriu in orice tara inafara de finlanda

      !MA pis pe gurvernu asta de kkkt 2 Imi dau ei mie bani ca sa schimb cauciucurile 3 Unde pola mea plec daca e afara viscol 4 daca circul numai in oras trebuie sa imi iau cauciuri de iarna ca asa zic niste rahati care au salarii de 150 de milioane pe luna plus spaga din aranzamente si ce mai fura si au toti masini audi cu moto de 3,5 nu puteau sa aibe mai mici motoare ca sa simta puterea nu !! 5 Daca imi da amenda mie cand sunt afara 20 de grade ca nu am cauciucuri de iarna ma pis pe guvern !!! 09/11/2010 | Raspunde

    • Funolt

      Conduc de 27 de ani si nu am avut nevoie de cauciucuri de iarna. Am peste 1 500 000 de km facuti in toate conditiile meteo. Trebuie eventual echipate doar rotile motoare (de tractiune), oricum nu se compara cu o pereche de lanturi bune.. Aici nu este Finlanda, dar desteptii de guvernanti sunt mai catolici decat papa. Vor sa circule numai aia bogatii. 09/11/2010 | Raspunde

    • cosmin

      eu am pe masina mea cauciucuri ALL SEZON mai este necesar sa pun de iarna daca cele pe care le am is si de iarna si de vara? 11/11/2010 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau:

    Masini de vanzare

    • Marca: Nou Second hand
    • Model:
    Loading from
     
    I Oferta promotionala anvelope