rss

VW Golf 1 a iesit din productie dupa 25 de ani!

  1. 04/11/2009
  2. Categoria: VW
  3. Tags: CitiGolf, Golf, Volkswagen, Vw
    Vezi toate fotografiile (4)

    Desi multi il credeau disparut de mult din fabrici, Volkswagen Golf 1 s-a asamblat fara intrerupere in ultimii 25 de ani intr-o uzina din Africa de Sud. Peste 500.000 de exemplare au vazut lumina zilei aici si au luat drumul tarilor subdezvoltate.

    Asta pana in aceasta vara, cand batranetea l-a prins din urma si fabrica sud-africana a incetat sa mai produca celebrul Golf Mk1. Intre noi fie vorba, era si timpul pentru o schimbare, avand in vedere ca in lumea - se spune - civilizata s-a ajuns deja la a sasea generatie!

    Dar nu va speriati, versiunile africane nu erau chiar atat de inapoiate. Cumparatorii puteau alege dintr-o gama larga de motorizari, pe banzina sau diesel, cu o cilindree cuprinsa intre 1,1 si 1,8 litri. Transmisia a fost si ea ( oarecum) modernizata, astfel ca batranul Golf era dotat cu cutii de viteze manuale in patru sau cinci trepte. Ce-i drept, inca mai era disponibila si invechita cutie automata cu 3 rapoarte!

    Cat despre siguranta, nici sa nu mai vorbim: cea mai importanta realizare in acest domeniu a ramas "indesarea" in bord a unui airbag pentru sofer. Dar ce sa mai vorbim despre echipamente moderne, cand chiar fabrica in care se asambla CitiGolf era dotata cu vechile masini unelte folosite cu multi ani in urma in uzina din Pennsylvania, Statele Unite, in care se construia Rabbit, versiunea americana a Golf-ului.

    Volkswagen Golf 1 a fost lansat in 1974 ca un inlocuitor pentru Broscuta. Dotat cu motor de 1.5 litri, acesta atingea viteza maxima de 150 km/h. Cativa ani mai tarziu a aparut versiunea GTI, hot-hatch al carui motor de 1,8 litri dezvolta 90 CP si care a stabilit noi standarde in segment.

    1984 avea sa fie anul schimbului de generatii. Dar Volkswagen Golf 2 era mai mare si, evident, mai scump decat prima generatie, fara insa sa aduca imbunatatiri semnficative la nivelul performantelor, fapt ce a provocat un recul al vanzarilor in prima faza. Astfel, germanii au decis sa produca in continuare Golf Mk1, comercializandu-l la un pret acceptabil pentru toata lumea sub numele de Econo Golf sau CitiGolf.

    Si totusi... credeam ca au renuntat de mult la aceste versiuni...

    Vizualizari: 5983