© 2025 Auto.ro
Constructorul suedez Volvo a anuntat ca a debutat un program de cercetare care analizeza "o varietate de scenarii de siguranta pentru autoturisme propulsate electric".
Scopul acestui program este adaptarea unor tehnologii utilizate de vehicule conventionale pentru implementarea lor pe vehiculele elctrice, de vreme ce acestea au alte reglementari de siguranta.
"Solutiile pe care le-am dezvoltat pentru viitoarele autovehicule electrice, tin cont de situatiile unice la care este expus acest tip de masina" a declarat Thomas Broberg, expert in domeniul sigurantei al Volvo Cars.
Volvo a divizat tehnologiile de siguranta în 5 etape, fiecare reprezentand :
Normal Driving: in aceasta etapa, un sistem care monitorizeaza celulele bateriei, astfel incat fiecare sa mentina nivelul corect de tensiune si temperature optima de functionare.
Conflict - greutatea bateriei este un factor important care influenteaza comportamentul masinii.
Avoidance - pentru a evita un accident iminent, autoturisme vor folosi sistemul Collision Warning with Full Auto Brake and City Safety fie pentru a evita accidentul sau limita consecintele sale.
Collision- daca coliziunea nu poate fi evitata, bateria trebuie sa fie protejata de impact. Din acest motiv, aceasta va fi pozitionata in spatele masinii. In cazul unei coliziunii in partea din spate a masinii, bateria va fi protejata gratie utilizarii grinzilor de otel si a altor component ale caroseriei.
After the collision- pentru a preveni scurt-circuitele, bateriile vor utilize un sistem similar cu intrerupatoarele de uz casnic. Acesta va inchide si izola acumulatorul in cazul in care curentul electric circula mod gresit sau in cazul în care doua cabluri vin in contact, ca urmare a accidentului.