rss

Unora le place Jazz-ul

  1. 29/01/2009
  2. Tags: Honda, Jazz
    Vezi toate fotografiile (19)

    Pentru galeria foto click aici 

    de Florin Oprea

    Intr-o atmosfera de jazz, Honda a ales RIN Hotel pentru a-si lansa noul sau model. Honda Jazz a venit oficial in Romania, pe fondul unei crize profunde a industriei auto.

    Cum va reusi micuta si simpatica masinuta sa schimbe celebra sintagma "Unora le place Jazz-ul" in "Multora le place Jazz-ul", vom trai si vom vedea. Pana atunci sa aflam ce ne propune noua Honda Jazz in plus fata de modelul precedent.  

    Honda Jazz vine cu o noua generatie de motoare VTEC. Noi suntem de parere ca era binevenit si un diesel, dar mai asteptam. Motorul de 1.4 lucreaza cu o cutie manuala cu cinci trepte sau cu una automata robotizata, numita i-Shift,  cu sase trepte. Honda si-a propus sa ofere prin noul Jazz cel mai bun echilibru intre economicitate si performante incitante din aceasta clasa. In locul tehnologiei i-DSI cu doua supape utilizate la modelul Jazz anterior, noua gama este echipata de motoarele pe benzina de ultima generatie i-VTEC de 1,2 sau 1,4 litri capacitate, ce asigura performante dinamice si cuplu din belsug pe toata gama de turatii.
    Noul motor de 1,4 litri dispune de acelasi volum aspirat de 1.339 cmc ca si precedentul motor i-DSI, insa puterea livrata creste de la 83 la 100 CP, din nou la putin peste 6.000 rot/min. Cuplul creste la 127 Nm la 4.800 rot/min, comparativ cu motorul i-DSI ce livra 119 Nm la 2.800 rot/min. 

    O alta noutate la Honda Jazz sunt scaunele cu sistem Magic Seats care isi pastreaza versatilitatea fiind stranse dintr-o singura miscare. Portbagajul dublu extinde flexibilitatea interiorului la nivelul zonei de bagaje.

    Caroseria usor marita, de tip „cab forward”, aduce o si mai buna vizibilitate si face ca Jazz sa fie si mai spatios, in beneficiului spatiului pentru picioare al locurilor din spate si al portbagajului, in special. Scaunele cu sistem „Magic Seats” pot fi coborate complet la o simpla actionare, versatilitatea lor fiind acum insotita de structura tip portbagaj dublu a zonei de bagaje.

    Nivelul de echipare sporit in privinta dotarilor de siguranta include caroseria cu sistemul  ACE (Advanced Compatibility Engineering) de la Honda, tetierele active pentru scaunele din fata si VSA. Jantele de dimensiuni mai mari, suspensia modificata si ampatamentul/ecartamentul marite atrag dupa sine o mai buna agilitate si o imbunatatire a confortului de drum.

    La o lungime de 3.900 mm, o latime de 1.695 mm si o inaltime de 1.525 mm, noul Jazz ocupa un loc propriu de nisa intre modelele supermini si MPV compacte, oferind eleganta celor dintai si functionalitatea celor din urma. Inaltimea totala ramane nemodificata, insa lungimea noului Jazz creste cu 55 mm, acesta fiind de asemenea mai lat – cu 20 mm. O crestere de 50 mm a ampatamentului, precum si extinderea ecartamentelor fata si spate cu 35 mm si respectiv 30 mm, contribuie la cresterea stabilitatii.   

    Chiar daca noul model este caracterizat de dimensiuni superioare celui anterior patreaza un diametru de bracaj intre rigole de 9,8m, care alaturi de o vizibilate imbunatatita face ca utilizarea in regim urban sa fie remarcabila.

    Mai mult, accesul in si coborarea din noul Jazz sunt mult  imbunatatite, datorita portierelor din  spate cu deschidere mai larga, ce au acum  trei trepte, la fel ca cele fata, pentru o mai usoara manevrare in locurile inguste de parcare.
    Structurarea ingenioasa a habitaclului modelului Jazz anterior, cu suspensia compacta si rezervorul de combustibil montat central, ce elibereaza mai mult spatiu pentru incarcare, impreuna cu dimensiunile  marite in cazul noului model, au permis aducerea la un nou nivel a confortului interior.
    Lungimea si latimea usor marite au contribuit evident la marirea spatiului din habitaclu, insa si parbrizul „impins” si mai mult spre inainte a jucat rolul sau in a face din Jazz cel mai spatios si flexibil concurent din clasa.
    Pasagerii din spate beneficiaza acum de un spatiu la nivelul genunchilor cu 37 mm mai mare, in timp ce distanta dintre pasagerii din fata si cei din spate a crescut cu 30 mm. Caroseria usor mai lata a permis si cresterea spatiului la nivelul umerilor cu 44 mm in fata si cu 43 mm in spate.

    Vizibilitatea este de asemenea considerabil imbunatatita. Stalpii frontali de grosime redusa, parbrizul mai lat si geamurile laterale de trei ori mai mari decat cele de la modelul anterior contribuie la o conducere mai relaxata, in timp ce tetierele spate retractabile asigura o vizibilitate complet neobstructionata prin luneta.

    Datorita popularitatii conceptului inovator al scaunelor spate tip amfiteatru de pe modelul Jazz anterior, nu e de mirare ca Honda a ales un aranjament similar pentru noul model; insa, desi ultimul model de scaune Magic au acelasi principiu de operare, acestea dispun acum de si mai multa comoditate, putand fi rabatate dintr-o singura miscare. Nu mai este necesara deplasarea scaunelor din fata spre inainte pentru a rabata bancheta. In schimb, datorita tetierelor ce vin practic la acelasi nivel cu spatarul, bancheta rabatabila fractionat 2:1 asigura suficient spatiu fata de scaunele din fata, chiar daca acestea sunt reglate complet spre inapoi. 

    Podeaua plana astfel obtinuta int Utility Mode masoara 1.720 mm in lungime, suficient pentru a incapea  trei mountain-bike-uri de 26”,  cu rotile din fata nedemontate. Lungimea de incarcare in Long Mode este si mai mare – reglati complet spre inainte scaunul pasagerului din fata, rabatati spatarul si veti beneficia de un spatiu de incarcare de 2,4 m.

    Cand se ridica din nou in pozitie spatarul banchetei, baza banchetei ramane blocata in spatar, putand fi lasata in aceasta pozitie – Tall Mode – pentru a se crea un spatiu suplimentar de incarcare foarte util intre scaunele din fata si bancheta, unde se pot amplasa articole de pana la 1.280 mm inaltime – si care poate fi accesat acum si mai usor datorita deschiderii mai ample a portierelor din spate. Exista chiar si un spatiu de depozitare la baza banchetei, in partea din stanga, in care se poate aseza, intre altele, manualul de utilizare.
    In fine, prin scoaterea tetierelor scaunelor din fata si rabatarea scaunelor din fata astfel incat acestea sa vina la nivelul banchetei, se creeaza o zona larga in care va puteti intinde si relaxa – Refresh Mode.

    Functionalitatea de exceptie a scaunelor cu sistem „Magic Seats” este completata in cazul noului Jazz de o zona de incarcare flexibila, bazata pe principii similare aranjamentului prezent pe Honda CR-V. Standard pe modelele de 1,4 l, ce sunt echipate cu set de depanare  a anvelopelor, portbagajul dublu dispune de un spatiu de depozitare sub podea, mascat de un panou dublu articulat – Regular Mode.

    Avand 230 mm adancime, compartimentul inferior cu capacitate de 64 de litri este ideal pentru depozitarea echipamentelor sport sau a articolelor ude ce, odata acoperite, nu vor pata alte bagaje.
    Spatiul total de depozitare disponibil este de 399 litri (VDA) la modelele cu set de reparare a anvelopelor, mai mare decat al unor modele MPV compacte si lider in clasa segmentului supermini. Modelul Jazz anterior dispunea de un total de 380 litri (VDA)
    In Romania, modelul comercializat este dotat cu roata de rezerva de uz temporar, iar spatiul total de depozitare este mai redus.
    Pretul pentru motorizarea de 1.4 litri, in varianta de baza, echipata cu transmisie manuala este de 15.446 euro cu TVA


     

    Vizualizari: 1112
    Citroën C3 PICASSO

    Citroën C3 PICASSO

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 179.500 detalii »

    Toate anunturile »