rss

Spatiu generos in inima mega-aglomerarilor urbane

  1. 30/04/2022
    Vezi toate fotografiile (7)

    Audi si-a dezvaluit prototipul Audi urbansphere, un model de perspectiva, dezvoltat sistematic de la interior, spre exterior. Designerii si inginerii au creat initial modelul Audi urbansphere pentru utilizarea in traficul intens al mega-oraselor Chinei, dar conceptul este aplicabil fara rezerve in oricare dintre centrele metropolitane ale lumii. Tocmai in zonele acestea urbane, in care spatiul personal este un bun rar, urbansphere ofera cel mai spatios interior oferit vreodata de un Audi. Automobilul coordoneaza in maniera inteligenta acest atribut cu tehnologiile si serviciile digitale adresate tuturor simturilor, creand un nivel absolut inedit al experientelor.
    "Pentru a crea un automobil care sa satisfaca optim cerintele clientilor nostri din China, studiourile Audi din Beijing au colaborat indeaproape cu studiourile din Ingolstadt, rezultatul constand in prototipul Audi urbansphere," a explicat Markus Duesmann, Presedintele Consiliului de Administratie AUDI AG, ce indeplineste totodata si functia de Responsabil pentru piata chineza. "De asemenea, potentialii clienti din China au putut acum participa pentru prima data la procesul de dezvoltare, contribuind cu propriile lor dorinte si perspective la procesul de creatie comuna."
    Rezultatul poate fi admirat la conceptcar-ul Audi urbansphere, cu interiorul sau spectaculos. Automobilul spatios a devenit un lounge pe roti si un birou mobil, servind drept al treilea spatiu de viata, in care utilizatorii isi petrec timpul necesar calatoriilor. in acest scop, Audi urbansphere combina luxul intimitatii depline, cu o gama ampla de dotari high-tech, utilizabile chiar si in timpul orelor de varf din traficul urban. Tehnologia pentru condusul autonom transforma interiorul, din care au disparut volanul pedalierul si display-urile. Habitaclul devine astfel un spatiu mobil interactiv, ce deschide un portal inedit spre un ecosistem digital mai amplu.
    Audi sphere - first class la puterea 3
    Audi skysphere, Audi grandsphere si Audi urbansphere sunt prototipurile pe care marca cu patru inele le foloseste pentru a-si expune viziunea proprie asupra luxului progresist de maine. in acest sens, Audi creeaza o experienta automobilistica ce merge mai departe de simpla petrecerea timpului la bordul automobilului, cu scopul principal de a ajunge de la A la B.
    Sphere numarul 1: roadster-ul Audi skysphere cu sistem electric de propulsie a fost lansat in august 2021. Acest prototip a prezentat o viziune spectaculoasa a unui GT ce se conduce autonom si se poate, de asemenea transforma intr-un automobil sport autonom, cu ampatamentul variabil.
    La doar cateva saptamani mai tarziu, Audi a dezvaluit si al doilea model al gamei sphere, la salonul auto IAA 2021: prototipul Audi grandsphere. Acest sedan de talie mare cu patru locuri releva inca o data obiectivul marcii de a da forma luxului progresist al viitorului.
    Iar aceste doua conceptcar-uri, precum si Audi urbansphere dispun de tehnologie pentru condusul autonom de nivel 4. Audi colaboreaza cu CARIAD, divizia Grupului Volkswagen pentru soft-uri, in vederea introducerii acestei tehnologii in a doua jumatate a acestui deceniu.
    Dimensiunile interioare
    Se vede de la prima privire ca Audi urbansphere este cel mai mare model din familia prototipurilor sphere si chiar cel mai mare conceptcar creat vreodata de Audi. La o lungime de 5,51 metri, inaltimea de 1,78 metri si latimea de 2,01 metri, acest model este pozitionat in sferele inalte ale universului automobilistic si totusi sfideaza conventiile in privinta segmentarii clasice a modelelor de automobile, fiind proiectat sistematic in jurul pasagerilor, de la interior spre exterior. Cea mai importanta dimensiune este ampatamentul fara rival, de 3,40 metri. Interiorul modelului Audi urbansphere nu a fost supus limitarilor obisnuite impuse de necesitatea de a inghesui cat mai multe scaune posibil in habitaclu, cat mai mule compartimente de depozitare si elemente functionale si nici nevoii de a integra elemente specifice condusului. In schimb, aici se acorda prioritate nevoii ocupantilor de a beneficia de experienta spatiului amplu, ca factor distinctiv de confort.
    "Pentru ca mobilitatea electrica sa devina si mai atractiva, o abordam din perspectiva de ansamblu, din punctul de vedere al nevoilor clientului," explica Markus Duesmann. Mai mult ca niciodata, nu doar produsul este decisiv, ci intregul ecosistem. Acesta este motivul pentru care Audi creeaza un ecosistem complet si cuprinzator, cu servicii pentru intregul automobil. Audi urbansphere le ofera tuturor ocupantilor o gama larga de optiuni pentru a face uz de aceasta libertate pentru o experienta ultra-personalizata a timpului petrecut la bordul autoturismului: pentru comunicare sau relaxare, munca sau retragerea in sfera privata, dupa cum si cand doreste fiecare. Audi urbansphere devine un "experience device", nemaifiind doar un simplu automobil.
    Datorita optiunilor proprii ale marcii Audi, precum si a posibilitatilor de integrare a serviciilor altor furnizori, posibilitatile sunt practic nelimitate. Astfel, poate fi accesata o varietate larga de servicii pentru calatoria curenta, iar automobilul se ocupa si de aspectele cotidianului, aspecte ce ies din sfera calatoriei cu automobilul in sine, ca, de pilda, de rezervari pentru cina sau cumparaturi on-line din automobil.  Mai mult, conceptcar-ul Audi urbansphere preia pasagerii de acasa si gaseste autonom locuri de parcare si incarca autonom bateria.
    Sunt, de asemenea, disponibile oferte personalizate de infotainment, precum integrarea serviciilor de streaming audio si video. Audi le va oferi clientilor si beneficii exclusive, precum accesul la concerte, evenimente culturale si sportive, personalizat, in functie de preferintele individuale ale fiecaruia.
    Arhitectura: de la interior spre exterior
    Chiar si cuvantul "sphere" din componenta denumirilor semnaleaza ca interiorul este elementul central al fiecarui prototip din familie: Audi skysphere, Audi grandsphere si Audi urbansphere. Astfel, spatiul interior reprezinta fundatia designului automobilului si fundatia tehnologiei, habitaclul devenind astfel un spatiu de viata, in care ocupantii traiesc si se bucura de experiente cand sunt la drum.
    Nevoile si dorintele lor dau forma spatiului, arhitecturii si functiilor integrate. Ca urmare a acestei transformari, se transforma si procesul in sine. De la inceputul tuturor discutiilor de dezvoltare, totul a fost orientat spre interior. Doar dupa aceea au fost proiectate pachetul de ansamblu, liniile exteriorului, specificatiile tehnice, rezultatul constand intr-o reala opera de arta.
    Suprafete, forma, functie: interiorul
    Portierele din fata si spate ale prototipului Audi urbansphere se deschid in sens opus, astfel ca dispare montantul B. Drept urmare, imediat ce intra in automobil, pasagerilor li se deschide intregul univers interior. Scaunele ce se rotesc spre exterior si covorul rosu proiectat pe sol, langa automobil, transforma deja accesul in automobil intr-o experienta speciala, de confort premium.
    Ampatamentul de 3,40 metri si latimea de 2,01 metri deseneaza o amprenta mai mult decat generoasa, chiar si pentru un automobil din clasa de lux. Iar impreuna cu spatiul la cap de 1,78 metri si suprafetele vitrate ample, aceste dimensiuni genereaza experiente exceptionale la interior, inclusiv din punctul de vedere al spatiului.
    Cele patru scaune individuale dispuse pe doua randuri de locuri le ofera pasagerilor confort de lux. Scaunele din spate in special ofera dimensiuni deosebit de generoase, plus numeroase optiuni de ajustare si reglare. in modurile Relax si Entertain, spatarul poate fi lasat in spate pana la o inclinatie de 60 de grade, cu suportul pentru picioare, de asemenea, extins. Cotierele centrale integrate pe partile laterale ale scaunelor si cotierele din portiere creeaza senzatia linistitoare de siguranta.
    Scaunele se adapteaza, de asemenea, si in functie de nevoile sociale ale pasagerilor. Astfel, pentru conversatii, de pilda, scaunele pot fi rotite, pentru ca pasagerii sa stea fata in fata. in schimb, daca un pasager isi doreste intimitate, poate acoperi zona capului sau cu un panou ce il va desparti de cel ce sta alaturi. Panoul este montat pe partea din spate a scaunului. Aditional, fiecare scaun are si zona sa proprie de sonorizare, gratie difuzoarelor montate la nivelul tetierelor. De asemenea, pe partea din spate a spatarelor din fata sunt montate si monitoare individuale.
    Cand insa pasagerii doresc sa foloseasca impreuna sistemul de infotainment, ei pot utiliza ecranul OLED mare si transparent, ce poate fi pivotat vertical din plafon, intre cele doua randuri de scaune.
    Folosind aceste ecran "de cinema", ce se extinde pe intreaga latime a interiorului, cei doi pasageri de pe locurile din spate pot participa impreuna la o video-conferinta, de pilda, sau pot urmari un film. Este posibila chiar si divizarea ecranului, cu functia split-screen. Cand nu este folosit ecranul, ofera o mai buna vizibilitate in fata, avand design transparent si respectiv vizibilitate in sus, prin plafonul vitrat, atunci cand ecranul este pliat in sus.
    Asemeni prototipului Audi grandsphere, si interiorul Audi urbansphere imbina cursiv spatiul interior si arhitectura cu tehnologia digitala si materialele autentice, creand un tot unitar echilibrat. Liniile orizontale accentueaza proportiile orizontale ale automobilului. Interiorul deschis si amplu subliniaza impresia de spatiu fara egal. Volanul, pedalierul si bordul clasic pot fi ascunse pentru condusul autonom, ceea ce amplifica senzatia de transparenta si spatiu generos.
    Suprafetele sezutului si spatarele celor doua scaune cu centuri de siguranta integrate sunt separate vizual. intre scaunele din spate ce in mod normal sunt blocate intr-o pozitie joasa, este integrata o consola centrala ce poate fi ridicata si contine un dozator de apa si pahare, reprezentand inca o marturie a standardelor premiu ridicate la care se ridica Audi urbansphere.
    Audi urbansphere se califica si ca zona de wellness, datorita inovatiilor digitale numeroase, ce au reiesit in urma colaborarii cu clientii chinezi in etapa de dezvoltare. Un exemplu graitor ar fi, de pilda, functia de detectare a stresului. Acest program adaptiv analizeaza starea pasagerilor, facand uz de scanarea fetelor si analiza vocilor. in consecinta, programul ofera sugestii personalizate adecvate pentru relaxare, de asemenea, pe baza unei aplicatii pentru meditatie, ce poate fi utilizata cu ajutorul ecranului personal si al zonei de sonorizare personale asigurate de tetiere.
    Less is more - display-uri si operare
    La bordul prototipului Audi urbansphere, simplificarea a devenit principiu de design. inainte de activarea functiilor pentru condus, la interior nu pot fi vazute nici instrumente rotunde si nici ecrane negre pentru display-urile virtuale.
    In schimb, pasagerii vor gasi la bord un design clar structurat, calm, creat din materiale de cea mai ridicata calitate. Lemnul si lana sunt folosite alaturi de materialele textile sintetice, pentru masti, scaune si mocheta. Toate sunt foarte placute la atingere, relevandu-si calitatea superioara inca de la  prima privire.
    Tonurile blande de bej si gri structureaza interiorul pe orizontala. Pentru scaune a fost folosit un verde inchis in tonuri pale, ce relaxeaza placut ochii. Culorile interiorului devin mai deschise de sus in jos si impreuna cu lumina naturala ce patrunde in habitaclu, creeaza un interior amplu si omogen.
    Automobilul prinde viata la simpla atingere, ce activeaza mai multe display-uri si proiectii pe suprafetele din lemn de sub parbriz, ce pot surprinde ocupantii la prima vedere. in functie de modul de conducere (manual cu volan sau autonom de nivel 4), suprafetele de proiectie se extind fie pe intreaga latime a interiorului sau sunt segmentate separat pentru sofer si pasagerul din fata, afisand la rezolutie ultra-ridicata toate informatiile necesare privind calatoria pe parcursul deplasarii.
    Aditional, sub suprafetele de proiectie este integrata o bara cu senzori ce permite trecerea rapida intre diferitele continuturi, de exemplu pentru ascultarea de muzica sau navigatie. Aici sunt afisate toate functiile si aplicatiile active in automobil. Iconitele lumineaza intermitent pentru diferitele meniuri.
    Un element de control deosebit de inovator se gaseste langa portiera, pe capitonajul exterior: MMI touch response. Astfel, cand soferul ocupa o pozitie activa la volan in partea din fata a habitaclului, el poate folosi acest element de comanda pentru a selecta diferite meniuri cu functii, cu ajutorul inelului rotativ si al butoanelor, precum si pentru a trece prin diferitele niveluri, operarea fiind extrem de facila si intuitiva.
    Chiar daca scaunul este complet lasat pe spate, pasagerii pot totusi utiliza aceasta functie confortabila, datorita combinatiei functiilor de eye-tracking si control prin gesturi. in acest sens, un senzor indreptat spre ochi detecteaza directia vederii cand se doreste folosirea unitatii de comanda Pasagerul mai trebuie sa faca doar gesturi cu mana, similar gesturilor folosite la operare prin mijloace fizice, fara sa fie nevoit sa se intinda in fata, el putand opera toate functiile, fara sa fie necesar sa atinga ceva.
    Dar fie ca este vorba de eye-tracking, comanda prin gesturi sau comanda vocala sau comenzi tactile, in toate modurile de operare este valabil un aspect esential: Audi urbansphere se adapteaza la fiecare utilizator si ii invata preferintele si functiile frecvent utilizate. Pe aceasta baza, automobilul nu poate executa doar comenzi simple, rudimentare, ci ii poate, de asemenea, sugera utilizatorului propuneri personalizate.
    Chiar si in cotierele de pe portiere sunt integrate panouri de control. Astfel, automobilul le ofera pasagerilor in toate situatiile si pozitiile suprafete tactile invizibile, folosind un indicator optic pentru a semnala pozitia. Totodata, in cotiere se gasesc ochelari VR pentru realitatea virtuala, ce pot fi folositi in combinatie cu optiunile de infotainment, ca de pilda sistemul Holoride.
    Sustenabilitatea: un principiu calauzitor de baza
    Multe dintre materialele folosite la interiorul modelului Audi urbansphere, precum furnirul de carpen, provin din surse sustenabile, de la copaci special cultivati pentru furnir, de la care poate fi folosit intregul trunchi. in procesul de fabricare nu sunt folosite niciun fel de chimicale.
    Capitonajul scaunelor este realizat din ECONYL®, o poliamida reciclata. Dupa ce si-a incheiat ciclul de utilizare in automobil, acest material poate fi reciclat apoi din nou, fara pierderi de calitate. Integrarea separata a diferitelor materiale in designul de ansamblu joaca, de asemenea, un rol foarte important pentru posibilitatile de reciclare, deoarece amestecarea lor ar reduce drastic posibilitatea de reciclare.
    Materialul textil din viscoza fabricata din fibre de bambus a fost folosit pentru cotiere si in partea din spate a automobilului. Bambusul creste mai repede decat lemnul obisnuit, absoarbe un volum mare de carbon si nu are nevoie de ierbicide si pesticide pentru a creste.
    Spatiu pentru clasa de lux: designul exterior
    cu alura sa grandioasa si suverana, Audi urbansphere va face, fara doar si poate, impresie oriunde isi va face aparitia. La o lungime de 5,5 metri, inaltimea de aproape 1,78 metri si latimea de peste 2 metri, acest model este in mod evident suficient de luxos pentru a se impune fara rezerve in randurile elitei auto.
    Silueta fluida a caroseriei dispune de forme si elemente de design traditionale pentru modelele Audi. Acestea sunt combinate cu elemente noi, ce creeaza o compozitie noua pentru grila Singleframe de la radiator, in combinatie cu ochii digitali ai farurilor. La aceste elemente se adauga arcul amplu, cu design dinamic, al plafonului, praguri masive ce imbraca bateria, roti mari cu jante de 24 de inchi cu spite duble (inspirate de la conceptcar-ul iconic al anilor 90: Audi Avus), deosebit de usoare si stabile, cu tehnologie preluata de la jantele functionale folosite in motorsport si cu design inspirat din curentul Bauhaus, conform traditiei Audi.
    Forma triunghiulara a caroseriei este accentuata si de parbrizul mare si puternic inclinat. in partea din fata si in spate se fac remarcate suprafetele luminoase ample, ce accentueaza decisiv designul, dar servesc si drept mijloc de comunicare.
    Audi urbansphere sfideaza clasificarea in categoriile traditionale ale segmentelor auto. si totusi, se vede de la prima privire ca acest automobil este un Audi. Se vad imediat si similitudinile cu conceptcar-ul Audi grandsphere, ca, de pilda, designul monobloc al caroseriei sau formele sculpturale ale pasajelor rotilor. Ampatamentul mare de peste 3 metri si consolele scurte arata ca acesta este un autovehicul electric. Eleganta, dinamism si un limbaj de design organic: aceste atribute sunt sugerate ca reactie imediata, in ciuda proportiilor generoase, asa cum se intampla si la fratele mai scund, Audi grandsphere.
    Tehnologie vizibila - luminile
    In partea din fata se face remarcata interpretarea inovatoare a grilei Singleframe a radiatorului, ce defineste look-ul Audi caracteristic, luand forma unui octogon amplu. Desi la automobilele electrice, grila radiatorului si-a pierdut functia traditionala de sursa de aer, ramane totusi o semnatura inconfundabila a marcii. Suprafetele luminoase digitale sunt integrate sub o viziera transparenta usor fumurie, ce acopera o suprafata mare in partea din fata a automobilului. Structura tridimensionala a luminilor este dispusa in zone condensate dinamic si formate din pixeli. Muchiile de sus si de jos ale grilei Singleframe sunt in continuare fabricate din aluminiu, iar legaturile verticale sunt formate de LED-urile ce fac parte din suprafata luminoasa.
    Intreaga suprafata a a grilei Singleframe devine o reala scena, un fel de ecran numit Audi Light Canvas, ce poate fi utilizata pentru comunicare, cu efecte luminoase dinamice, ce semnaleaza clar informatii celorlalti participanti la trafic, in vederea optimizarii sigurantei. Luminile de drum si cele de intalnire sunt asigurate de segmentele luminoase din extremele laterale ale grilei Singleframe si de o suprafata matrix LED cu functii similare in partea din spate.
    Unitatile farurilor din stanga si dreapta grilei Singleframe sunt inguste, semanand cu ochii mijiti ai unei priviri concentrate. Aceste unitati de iluminare digitale numite Audi Eyes sugereaza emblema marcii compusa din patru inele, marind si izoland intersectia a doua dintre inele pentru a forma o pupila, creand astfel o semnatura luminoasa digitala inconfundabila.
    Suprafetele iluminate si, deci, expresia ochilor pot fi adaptate la situatia curenta din trafic, la mediul inconjurator sau chiar la starea de spirit a pasagerilor. La luminile de zi, "privirea" poate fi focusata sau deschisa si irisul poate fi ingustat sau deschis.
    Spranceana creata digital poate functiona in anumite situatii, de asemenea, ca lumina de semnalizare dinamica. Datorita vizibilitatii extraordinare, aceasta transmite mesaje fara echivoc, in slujba sigurantei.
    Un accesoriu special, dedicat Chinei, este Audi Light Umbrella. O umbrela cu iluminare integrata, pe care pasagerii o pot lua cu ei cand ies din Audi urbansphere. Inspirata din designul umbrelelor traditionale chinezesti, acest insotitor protector este o sursa multifunctionala de lumina si totodata o protectie la soare si intemperii. Pe interior umbrela este captusita cu un material reflectorizant, astfel ca intreaga suprafata devine o unitate de iluminare omogena, ce nu incomodeaza prin reflectii orbitoare.
    Audi Light Umbrella le asigura astfel utilizatorilor o mai buna iluminarea a drumului pe care pasesc si le confera totodata o mai buna vizibilitate cand trec drumul sau in alte situatii periculoase, activand lumini intermitente ritmice in conul de lumina, cu ajutorul inteligentei artificiale si al unei tehnologii sofisticate pe baza de senzori.
    De asemenea, Audi Light Umbrella isi asaza utilizatorul la propriu in cea mai buna lumina posibil, iluminandu-i uniform fata pentru selfie-uri perfecte, oricand este nevoie.
    Sistemul de propulsie si incarcarea
    Platforma PPE pe care este construit Audi urbansphere este conceputa exclusiv pentru automobilele electrice pe baterie, astfel ca poate exploata la maximum punctele forte ale acestei tehnologii. Elementul-cheie al platformei PPE este un modul pentru baterie situat intre punti, care, ca la conceptcar-ul Audi grandsphere, stocheaza circa 120 kWh de energie. Folosind intreaga baza a automobilului, Audi a putut crea o arhitectura foarte subtire a bateriei.
    Impreuna cu rotile mari de 24 inchi, astfel sunt asigurate proportii de baza perfecte, nu doar din perspectiva designului. Printre beneficiile esentiale se numara interiorul lung, ce asigura spatiu generos la nivelul picioarelor pentru ocupantii ambelor randuri de locuri.
    Mai mult, absenta mastii transmisiei si a tunelului cardanic cresc spatiul si amplifica astfel confortul automobilelor electrice in general.
    Cele doua motoare electrice de la Audi urbansphere pot furniza o putere totala de 295 kW si un cuplu de 690 Nm. Sunt performante impresionante, ce raman deseori nefolosite la maxima lor capacitate in traficul urban aglomerat. si totusi, Audi urbansphere este echipat cu sistemul de tractiune integrala permanenta quattro, o dotare esentiala pentru modelele de inalta performanta ale marcii.
    Prototipul este echipat cu cate un motor electric pe fiecare punte. Aceste doua motoare asigura tractiunea integrala permanenta in functie de necesar, folosindu-se de un sistem electronic avansat de coordonare, ce echilibreaza, de asemenea, optim performantele cu eficienta si autonomia.
    O alta functie inovatoare consta in posibilitatea de dezactivare a motorului de pe puntea din fata, atunci cand este necesara reducerea frecarilor pentru reducerea consumului de energie electrica la rularea libera.
    Incarcare rapida, autonomie mare
    Elementul central al sistemului de propulsie este tehnologia de incarcare de 800 de volti. Aceasta asigura posibilitatea de incarcare a bateriei in cel mai scurt timp posibil, la 270 kW la statiile de incarcare rapida. Drept urmare sunt posibili timpi de incarcare ce se apropie de cei necesari pentru oprirea la benzinarie si alimentarea unui automobil cu motor clasic cu ardere interna. Astfel, ajung 10 minute pentru a incarca bateria la un nivel suficient pentru ca automobilul sa poata sa parcurga apoi peste 300 de kilometri. Bateria cu o capacitate de peste 120 kWh poate fi incarcata de la 5 la 80% in sub 25 de minute. Astfel este posibila o autonomie de pana la 750 kilometri conform WLTP si astfel pot fi evitate opririle neplanificate, inclusiv pentru deplasarile ce solicita mai multa energie, ca, de pilda, in mediul urban sau pe distante scurte.
    Suspensii pneumatice pentru confort maxim
    Rotile din fata sunt legate printr-o punte cu cinci brate, special optimizata pentru autovehiculele electrice. in spate este folosita o punte multibrat, care, la fel ca cea din fata, este realizata din aluminiu. in ciuda ampatamentului mare de 3,40 metri, rotile din spate cu directia controlata asigura manevrabilitate excelenta.
    Prototipul Audi urbansphere face uz de suspensii pneumatice Audi, cu un sistem cu o singura camera si cu amortizoare adaptive, asemeni modelului grandsphere, model cu care este cel mai indeaproape inrudit. Aceste suspensii asigura un nivel extraordinar de confort, nu doar pe autostrazile urbane, ci si pe suprafetele cu denivelari, precum si pe strazile cu piatra cubica din centrele oraselor, miscarile caroseriei fiind aproape imperceptibile.

    Vizualizari: 672
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »