rss

Review Mazda 3 Sport – promotie de 2000 de euro

  1. 11/04/2011
  2. Categoria: Mazda
  3. Tags: Mazda
    Vezi toate fotografiile (10)

    Mazda isi pune in valoare apetitul pentru sportivitate nedisimulata cu modelul Mazda3 1.6 CD116 animat de un diesel eficient si corect calibrat pentru intreaga masina.

    Intr-un segment compact aglomerat si dominat fara menajamente de nemti, Mazda 3 pluseaza cu un automobil cu argumente deosebit de interesante.
    Modelele precedente Mazda 3 marcau o slabiciune la nivel estetic, nefiind definite de un stil digerabil de clientela compactelor, existand o discriminare fata de Honda Civic hatchback sau Citroen C4.

    Noua Mazda 3 afiseaza acum o estetica imbunatatita  probata de coefficientul de rezistenta a aerului Cx-0.30 cu efect direct asupra reducerii consumului de combustibil.
    Progresul marcant este descoperit la interior, unde in ciuda unui bord si a unui volan pline de butoane, tipic asiatic, vorbim de note autentice de sportivitate, materiale de buna calitate si finisari bune.

    La capitolul habitabilitate Mazda 3 mai are de lucrat, pentru a castiga lupta cu concurenta. Portbagajul  este destul de zgarcit, de numai 340 litri, in conditiile in care lungimea totala a masinii este de 4.46 metri, Mazda 3 Sport fiind una dintre cele mai lungi compacte din segment.

    Noi am testat modelul Mazda 3 CD116  (116 CP) in echipare TX, primul diesel din oferta de putere. Motorul este de provenienta PSA/Ford revizuit exemplar, rafinat, cu ajutorul caruia am reusit un consum urban de 7.8 l/100 km. Performantele motorului sunt corect exploatate de cutia manuala cu 6 trepte, cuplul de 270 Nm disponibil inca de la 1750 rpm, generand o dinamica buna atat urban cat si pe autostrada.

    Merita amintita cresterea insonorizarii care a redus zgomotul aerodinamic la viteze mari, insa zgomotul ridicat al diesel-ului, contrasteaza cu rafinamentul intregii masini.

    Dar ceea ce noua ne-a placut si spuneam mai sus, genereaza sportivitate este sasiul rigid, dublat de suspensiile ferme. Mazda a izbutit un compromis deloc usor, creand confort in ciuda unui tren de rulare rigid si ferm. La viteze mai ridicate, sasiul rigid isi dovedeste clasa, atat prin controlul ruliului cat si prin raspunsul sportiv la comenzile soferului. Important de amintit aici, directia, care pare neutra la prima vedere, insa la manevrare isi dovedeste calitatile sport.

    Pretul cu TVA al modelului testat, Mazda3 Sport CD116 TX este de 19 490 euro, fiind inclusa si promotia de 2000 de euro. Trebuie remarcat aici ca Mazda este un automobil fiabil care se depreciaza greu, conform studiilor de satisfactie a clientilor facute de JDPower, unde Mazda inregistreaza pozitii de frunte. Conform lui Auto Index, Mazda 3 isi pastreaza valoarea ridicata la revanzare, peste media pietei, fapt ce intareste cele spuse inainte.

    Vizualizari: 3119