rss

Noul Audi RS 3: sportivitate fara egal si utilitate practica excelenta in cotidian

  1. 01/08/2021
    Vezi toate fotografiile (6)

    "A treia generatie Audi RS 3 Sportback si a doua generatie Audi RS 3 Limuzina intra acum in gama noastra de automobile sport premium potrivite pentru uzul zilnic. Sunt automobile ce ofera experiente incitante atat pe drumurile publice, cat si pe pistele de curse," explica Sebastian Grams, Directorul Audi Sport GmbH. "Aceste modele reprezinta accesul in universul nostru RS si, datorita noului torque-splitter, ofera totodata si cele mai avansate performante in segmentul compact."
    Acceleratie fara pereche si viteza fara egal: motorul 2,5 TFSI
    Gratie motorului sau de inalta performanta cu cinci cilindri, Audi RS 3 se situeaza in varful segmentului. Unitatea 2,5 TFSI a castigat de noua ori consecutiv premiul "International Engine of the Year". Iar la cea mai noua generatie a compactei sportive Audi, motorul acesta e mai puternic ca niciodata. Noile modele RS 3 (consum mixt de combustibil in l/100 km: 8,8 - 8,2; emisii CO₂ mixte in g/km: 201 - 188) accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,8 secunde. Viteza lor maxima este limitata la 250 km/h, dar optional este disponibil si upgrade-ul la 280 km/h. Pachetul RS Dynamic si franele ceramice permit chiar viteza maxima de 290 km/h. Astfel Audi RS 3 este cel mai bun automobil din clasa sa la capitolele acceleratie si viteza maxima. Aceasta se datoreaza in principal cresterii de cuplu la 500 Nm intre 2.250 si 5.600 rpm. Aceasta inseamna cu 20 Nm mai mult decat la predecesor. Astfel, Audi RS 3 accelereaza chiar si mai rapid si inca de la turatie redusa.
    Puterea maxima de 294 kW (400 CP) a motorului este disponibila mai devreme decat la modelul anterior, si anume deja de la 5.600 rpm si se extinde pe o plaja larga, de pana la 7.000 rpm. Unitatea noua de comanda a motorului creste viteza de comunicare intre diferitele componente ale sistemului de propulsie.
    Transmisia cu dublu ambreiaj si cu 7 trepte de viteza transpune puterea motorului cu cinci cilindri pe asfalt, cu timpi scurti de schimbare a treptelor si rapoarte mai sportive. Secventa unica de aprindere a motorului 1-2-4-5-3 si sunetul unic astfel creat amplifica si mai  mult senzatiile incitante resimtite la volan. De asemenea, acum este prima data cand sistemul de evacuare dispune de un sistem complet variabil de control al clapetelor, ce permite pozitii intermediare si contribuie astfel la rafinarea si mai accentuata a caracteristicilor sunetului motorului. Sunetul poate fi, de asemenea, ajustat din sistemul de manevrabilitate dinamica Audi drive select. In modurile Dynamic si RS Performance, de pilda, clapetele se deschid mult mai devreme, astfel ca elementele emotionale al sunetului devin si mai pregnante.  Totodata, sunetul inconfundabil al motorului cu cinci cilindri este optimizat si de sistemul sport RS de evacuare, ce este oferit optional.
    Agilitate maxima: torque-splitter-ul RS si modurile RS 3 specifice
    Noul Audi RS 3 este primul model Audi dotat in echiparea standard cu un torque-splitter. Acesta inlocuieste diferentialul de pe puntea spate si pachetul anterior al cuplajului multi-disc de pe puntea spate. Astfel, acum este folosit., in schimb, pe fiecare arbore de transmisie cate un ambreiaj multi-disc controlat electronic. Acesta are grija ca pe puntea spate sa fie distribuit suficient cuplu si in maniera optima. La condusul mai dinamic, torque-splitter-ul amplifica cuplul pentru roata exterioara din spate, adica roata care este supusa unei sarcini mai reduse, ceea ce reduce semnificativ tendinta de subvirare. În virajele executate spre stanga, sistemul transmite cuplul catre roata dreapta spate, iar in virajele spre dreapta, cuplul merge la roata stanga spate, iar la condusul in linie dreapta, cuplul este distribuit spre ambele roti.
    Aceasta noua tehnologie permite, de asemenea, drift-uri controlate pe pistele inchise. In acest caz, torque-splitter-ul directioneaza intreg cuplul doar catre una dintre rotile de pe exterior. Astfel este posibil ca o roata sa beneficieze de un cuplu de pana la 1.750 Nm. In acest scop, Audi a dezvoltat chiar un mod RS 3 special de condus, numit RS Torque Rear. Este un mod dedicat drift-urilor, cu setari caracteristice pentru evolutia cuplului controlat de torque-splitter. Modul RS Performance a fost creat special pentru pista de curse si este o alta inovatie disponibila in premiera, oferind o configuratie specifica pentru motor si transmisie. Modul este, de asemenea, special adaptat anvelopelor semi-slick disponibile pentru prima data optional din fabrica pentru RS 3. În acest caz, torque-splitter-ul asigura o conduita longitudinala deosebit de dinamica si sportiva, cu reducerea la maximum a supravirarii si a subvirarii. Aceste moduri pot fi selectate din sistemul de manevrabilitate dinamica Audi drive select, ce ofera urmatoarele profiluri:  confort, auto, dinamic, RS Individual si eficient.
    Dinamism si mai ridicat, in conditii de precizie si mai mare: suspensiile sport RS si unghi mai mare de cadere pentru roti
    Suspensiile sport RS incluse in dotarea standard au amortizoare noi si un sistem de supape noi, ambele specifice tehnologiei RS 3. Supapele au grija ca amortizoarele sa dea un feedback deosebit de sensibil.  Astfel suspensiile pot raspunde chiar si mai rapid si eficient la situatia de rulare curenta.
    Suspensiile sport RS plus cu controlul adaptiv al amortizoarelor sunt oferite ca dotare optionala si ajusteaza continuu si individual fiecare amortizor la conditiile de drum date, la situatia de rulare si la modul selectat din Audi drive select. Cele trei setari diferite (confortabil, echilibrat si sport) se fac simtite in mod perceptibil in caracteristicile amortizoarelor.
    Unghiul de cadere mai mare insemna ca rotile sunt indreptate mai mult spre carosabil si rezulta intr-un raspuns mai precis al directiei si o forta mai mare de control lateral. In comparatie cu Audi A3, rotile de pe puntea fata a noului RS 3 au unghi de cadere negativ aditional de aproape un grad. In acest scop au fost modificati pivotii si bratele inferioare triunghiulare au fost echipate cu lagare, sub-structuri si bare stabilizatoare mai rigide. Puntea spate dispune de un design cu patru brate, cu arcurile/amortizoarele dispuse separat, cu sub-structura si bara stabilizatoare tubulara. Suporturile rotilor sunt mai rigide decat cele de la Audi A3 si S3 si absorb fortele laterale mai mari generate de torque-splitter. Unghiul de cadere negativ este cu aproape o jumatate de grad mai mare aici fata de A3. Directia progresiva specifica modelelor RS variaza raportul de asistare a directiei in functie de unghiul de virare: cu cat unghiul de bracare creste, cu atat raportul devine mai mic si directia da un raspuns mai direct. Asistarea directiei difera si in functie de viteza si poate fi variata din Audi drive select. Setarile arcurilor si amortizoarelor sunt deosebit de rigide, iar caroseria are garda la sol redusa cu 10 milimetri fata de S3 si cu 25 de milimetri fata de A3.
    O alta dotare noua pentru RS 3 este sistemul modular de control al caracteristicilor dinamice ale automobilului (mVDC). Sistemul central colecteaza date de la toate componentele relevante pentru dinamica laterala, asigurandu-se ca acestea interactioneaza mai precis si mai rapid. Sistemul mVDC sincronizeaza astfel torque-splitter-ul cu amortizoarele adaptive si sistemul de control al cuplului pentru fiecare roata, in vederea asigurarii preciziei directiei si a manevrabilitatii. Per ansamblu, astfel creste agilitatea automobilului, cu precadere pe drumurile virajate.
    Decelerare in forta: franele cu sase pistoane din otel sau ceramice
    RS 3 este dotat in echiparea standard cu frane noi de otel mai mari, cu 6 pistoane, pentru a tine in sah puterea mare a motorului cu cinci cilindri. Sistemul ceramic de franare de 380 x 38 mm este  oferit optional pentru puntea fata si are caracteristicile pedalei special adaptate pentru brake-booster. Sistemul de franare de inalta performanta este cu inca 10 kilograme mai usor decat cel de otel. Sistemul este ventilat din interior si are discuri perforate de 375 x 36 mm in fata si 310 x 22 mm in spate. Astfel acestea sunt mai mari si mai stabile decat la modelul anterior. Elementele de aerisire optimizeaza timpii de racire a franelor cu 20%. Astfel se reduc mai repede temperaturile de varf atinse la franarea puternica, in conditiile in care pedala va da feedback neschimbat. De asemenea, astfel se reduce si uzura placutelor de frana, ce sunt cu 15% mai mari si nu au cupru in componenta. Cei care aleg franele ceramice pot avea etriere gri, rosii sau albastre. Cei care prefera varianta din otel, pot comanda etriere rosii in locul celor negre.
    Expresiv si inconfundabil: exteriorul si iluminarea
    Designul noul Audi RS 3 este chiar si mai dinamic si marcat de forta decat cel al modelului predecesor. In partea din fata, alura expresiva este creata de bara de protectie RS lata, de grila Singleframe cu design nou de la radiator, cu grila sa distinctiva cu model de fagure, dar si de prizele de aer mari. Modelul RS 3 este echipat in dotarea standard cu faruri LED triunghiulare suple si cu blocuri optice spate cu LED, inclusiv lumini dinamice de semnalizare. Farurile Matrix LED sunt oferite optional si au masti inchise la culoare, ce deseneaza luminile de zi in colturile exterioare, coborate. Cu campul de pixeli compus din 3 x 5 segmente LED, look-ul devine inconfundabil. In farul din stanga se poate observa un steag de finis la luminile dinamice coming home/leaving home, iar pe partea soferului apare inscrisul RS 3. In timpul mersului, steagul de finis apare pe ambele parti.
    Un element nou de design se poate observa si dupa pasajele rotilor din fata: o priza de aer aditionala, imposibil de trecut cu vederea. Pragurile cu decor negru au, de asemenea, un nou design si contribuie impreuna cu pasajele evazate ale rotilor la look-ul expresiv si atractiv al noului RS 3. Ecartamentul puntii fata a fost marit cu 33 de milimetri in comparatie cu modelul precedent. La Sportback, ecartamentul puntii spate a crescut cu 10 milimetri. RS 3 este dotat in echiparea standard cu jante din aliaj turnate de 19 inchi cu design cu 10 spite in Y. Designul specific automobilelor de curse este intruchipat de jantele optionale cu 5 spite in Y, ce poarta si emblema RS. Audi va monta optional pe RS 3 pentru prima data si anvelope semi-slick Pirelli P Zero "Trofeo R" performance. Printre detaliile inspirate din motorsport se numara si bara RS de protectie din spate, cu design nou si cu difuzor integrat, precum si sistemul de evacuare RS cu doua terminatii ovale mari la sistemul de evacuare.
    Noile modele Audi RS 3 pot fi comandate in doua culori exclusive RS pentru caroserie: Verde Kyalami si Gri Kemora. Plafonul limuzinei poate fi pentru prima data comandat cu finisaj contrastant Negru Brillant. Anumite detalii de la exterior, precum grila radiatorului cu model de fagure sunt finisate ca dotare standard in negru, fie mat sau high-gloss. Pachetul de design Alu este oferit optional si accentueaza bara de protectie din fata, insertia difuzorului si decorul de la geam. Pentru un look si mai sportiv, insertiile de la pragurile usilor sunt disponibile si cu finisaj din polimer ranforsat cu fibra de carbon. Acest finisaj poate fi comandat si pentru carcasele oglinzilor si eleronul care la Limuzina este montat pe hayon, iar la Sportback este instalat la nivelul plafonului.
    Atmosfera inspirata de la masinile de curse: interiorul
    Si la interior caracterul sportiv al automobilului este accentuat de elemente specifice gamei RS. Informatiile sunt afisate de Audi virtual cockpit ce are diagonala de 12,3 inchi si este inclus in dotarea standard. Turatia este aici afisata sub forma de grafic tip bara, iar puterea si cuplul sunt indicate in procente. Optional, turatia poate fi afisata sub forma noului layout pe care Audi l-a denumit "RS Runway". Acesta afiseaza turatia motorului in ordine inversa, cu un design ce aminteste de pistele de aviatie. Astfel, turatia cea mai mare este afisata in prim-plan pe cand cea mai redusa in fundal. De asemenea, Audi virtual cockpit Plus include si afisaje pentru fortele G, timpii de circuit si acceleratia de la 0 la 100 km/h si de la 0 la 200 km/h.
    Indicatorul intermitent shift-light pentru schimbarea treptelor specific gamei RS pentru modul manual al transmisiei schimba culoarea afisajului turatiei din verde in galben si apoi in rosu, luminand intermitent asemeni indicatorului folosi in motorsport, pentru a semnala momentul ideal pentru schimbarea treptelor de viteza. Ecranul tactil de 10,1 inchi include si asa-numitul "RS Monitor", ce afiseaza temperaturile pentru antigel, uleiul motorului si uleiul transmisiei, precum si presiunea din anvelope. O alta premiera pentru Audi RS 3 este display-ul head-up ce proiecteaza pe parbriz, in campul vizual imediat al soferului, si un indicator shift-light pentru schimbarea treptelor, impreuna cu celelalte informatii relevante.
    Atmosfera de automobil de curse este accentuata si de panoul de instrumente cu finisaj de fibra de carbon si scaunele RS sport cu emblema RS si cusaturi decorative contrastante antracit. Optional, scaunele pot fi acoperite si cu piele fina Nappa cu cusaturi RS in model de fagure si cu cusaturi contrastante negre gloss, rosii sau, in premiera, verzi. La acestea pot fi asortate si pachetele RS Design rosii sau verzi. Pachetele includ covorase speciale cu cusaturi decorative contrastante si sigla RS brodata, precum si centuri de siguranta cu marginile colorate. Pachetul de Design Plus include si finisaje rosii sau verzi pentru colturile scaunelor si accente colorate la gurile de ventilatie.
    Totul sub control: volanul cu marcaj la ora 12 si butonul RS Mode
    Audi RS 3 este dotat in echiparea standard cu volan sport multifunctional cu 3 spite imbracat in piele, cu partea de jos tesita. Padelele sale integrate pentru schimbarea treptelor de viteza au finisaj de calitate superioara, din zinc turnat sub presiune.
    Clientii care opteaza pentru pachetul Design vor dispune la interior, alaturi de emblema RS si de marcajul "de la ora 12" de pe volan, ce ii va ajuta sa observe mai rapid pozitia volanului la condusul dinamic. Ca alternativa, este disponibil si un volan RS rotund, cu functie capacitiva de detectare a mainilor pe volan, pentru functiile de directie asistate.
    Ambele modele au in comun butonul RS Mode de pe spita din dreapta. Acest buton poate fi folosit pentru a selecta modurile Audi drive select RS Performance, RS Individual sau ultimul mod folosit. În ambele moduri RS, display-ul instrumentelor de bord si head-up display-ul au un look chiar si mai sportiv, cu indicator intermitent shift-light pentru schimbarea treptelor.

    Vizualizari: 1269