Vezi toate fotografiile (1)
Dupa o iarna agitata, cu schimbari la nivelul competitorilor, al regulamentului si al calendarului,
Marele Circ se pregateste de prima reprezentatie. Marile forte si-au prezentat deja masinile pentru noua stagiune, s-au derulat si primele teste, iar acum toata lumea asteapta primele dueluri pe pista.
Nu-i greu de ghicit, raportul de forte din
Formula 1 nu s-a schimbat in perioada scursa de la finele trecutei stagiuni. Acest lucru a fost probat deja de testele desfasurate in acest an, care au aratat ca
Ferrari si
McLaren raman echipele de batut. Desi l-a recastigat pe
Alonso,
Renault va trebui, probabil, sa se multumeasca doar cu duelul cu
BMW Sauber, pentru locul trei. In fine, restul competitoarelor sunt nevoite sa considere o clasare pe podium sau una "in puncte" (evident, in cazul din urma ne referim la teamurile "mici") drept un rezultat important, o victorie venita din partea acestui esantion de echipe fiind sinonima cu o mare surpriza.
Chiar daca lucrurile par clare in ceea ce priveste raportul de forte, spectacolul nu va lipsi, asa cum, de altfel, s-a intamplat si anul trecut, cand lucrurile stateau cam la fel. Candidatele la titlu vor trebui sa rezolve chestiunea fiabilitatii noilor
cutii de viteze, ce trebuie acum sa reziste patru curse, dar si sa se adapteze nolui regulament tehnic, care impune renuntarea la
sistemul de control al tractiunii si adaptarea la noua
unitate electronica de control (
ECU), furnizata de
McLaren tuturor echipelor. Cine s-a descurcat insa cel mai bine in noul hatis tehnologic vom descoperi o data cu debutul traditional programat la Antipozi.
Si, pentru a avea garantia unui show adevarat, nu ne ramane decat sa speram ca de data aceasta deciziile la masa verde nu vor mai afecta ierarhiile stabilite pe pista si ca singurele lucruri hotarate de
FIA vor ramane cele legate de viitorul competitiei. Capitol la care sunt multe de pus la punct. S-a vorbit deja de perioada de "inghet" a dezvoltarii
motoarelor si, iata, in numai cateva saptamani am avut parte de o schimbare, durata scazand de la 10 ani, cat se stabilise initial, la jumatate.
Urmeaza acum negocieri legate de masurile menite sa asigure reducerea costurilor. Sunt luate in discutie interzicerea testelor in tunelul aerodinamic, limitarea utilizarii computerelor, dar si a bugetelor anuale ale echipelor, ca sa amintim doar directiile cele mai importante. Si pentru ca aceste decizii pot influenta, pe termen mediu, competitia, putem spune ca si spectacolul tratativelor care se vor purta pe aceste teme va reprezenta un punct de atractie al stagiunii 2008.
Modificari in calendar
Comparativ cu anul trecut, la capitolul
Mari Premii, avem o singura absenta, aceea a intrecerii din SUA. In ceea ce priveste circuitele insa, este vorba de doua, pentru ca Nurburgring nu va mai gazdui
Grand Prix-ul
Europei, locul sau fiind luat de
Valencia, astfel ca acum, Spania si nu Germania are parte de doua intreceri intr-o singura stagiune. Interesant este faptul ca atat in acest caz, cat si in cel al celuilalt nou venit,
Singapore, traseul este unul urban, lucru care probeaza interesul lui
Bernie Ecclestone pentru acest tip de intreceri. In plus,
cursa din Asia, programata la sfarsit de septembrie, va prilejui si o alta premiera, fiind cea dintai derulata la lumina reflectoarelor.
Schimbari semnificative
Si la nivelul competitorilor avem parte de modificari semnificative. Astfel, vom asista anul acesta la debutul unei echipe, pentru ca miliardarul indian
Vijay Mallya a cumparat la finele anului trecut team-ul
Spyker, pentru a-l transforma in
Force India. In replica, anuntata intrare a teamului lui
David Richards,
Prodrive, nu se va mai produce, ea fiind amanata cel putin un an.
In ceea ce priveste pilotii, "divortul" dintre
Fernando Alonso si
McLaren Mercedes a produs modificari pe banda rulanta. Spaniolul s-a intors la
Renault si, probabil, pentru prima data din 2005 nu se va mai bate pentru titlu, locul sau la echipa lui
Ron Dennis fiind luat de fostul pilot al francezilor,
Heikki Kovalainen.
Briatore nu l-a tinut insa nici pe
Fisichella, ajuns la
Force India, alaturi de
Sutil, preferand sa-i ofere sansa debutului lui
Nelson Piquet jr. Nici
Toyota nu si-a pastrat configuratia de anul trecut a team-ului, in locul lui
Ralf Schumacher fiind adus
Timo Glock, in timp ce
Toro Rosso a decis sa nu mai prelungeasca acordul cu
Vitantonio Liuzzi, locul acestuia fiind luat de francezul
Sebastien Bourdais,
cvadruplu campion consecutiv in
ChampCar, cel care isi face debutul in
Marele Circ la 29 de ani.
Scuderia Ferrari: Kimi Raikkonen, Felipe Massa
BMW Sauber: Nick Heidfeld, Robert Kubica
Renault F1 Team: Fernando Alonso, Nelson Angelo Piquet
Williams F1 Team: Nico Rosberg, Kazuki Nakajima
Red Bull Racing: David Coulthard, Mark Webber
Toyota Racing: Jarno Trulli, Timo Glock
Scuderia Toro Rosso: Sebastien Bourdais, Sebastian Vettel
Honda Racing F1 Team: Jenson Button, Rubens Barrichello
Super Aguri: Takuma Sato, Anthony Davidson
Force India F1: Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil
McLaren Mercedes: Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen