rss

Audi activesphere concept

  1. 04/03/2023
    Vezi toate fotografiile (43)

    Fiind al patrulea model din seria conceptcar-urilor sphere, Audi activesphere concept marcheaza punctul culminant al gamei noi de prototipuri prezentate de marca germana cu patru inele. Completand acum familia formata din Audi skysphere roadster, lansat in 2021, Audi grandsphere sedan si Audi urbansphere space concept lansate ambele in aprilie 2022, noul crossover coupé cu patru usi etaleaza un nou concept impresionant de caroserie transformabila. Avand o lungime de 4,98 metri, automobilul acesta deosebit de elegant este mai mult decat o simpla masina sport de lux cu o garda la sol mare si roti de 22 inchi, ce ii anunta abilitatile in off-road. La simpla apasare a unui buton, posteriorul cu trasaturi specifice de sportback poate fi transformat intr-o platforma de transport ("activeback"), fiind astfel solutia perfecta pentru transportul de echipament pentru activitati recreationale, precum bicicletele electrice sau echipamentul pentru sporturi acvatice sau de iarna.
    Combinand intr-o sinteza perfecta aspecte teoretic opuse, Audi activesphere concept trece cu flexibilitate peste anumite granite clasice, beneficiind totodata de un sistem de propulsie si de suspensii ce il recomanda atat pe sosea, cat si in off-road. Volanul si pedalierul ii permit soferului sa controleze in mod activ automobilul, permitand totodata si condusul autonom, atunci cand isi doreste calatorii relaxante. Fiind un coupe foarte elegant si in aceeasi masura dinamic, automobilul beneficiaza de proportii si linii clasice. Si totusi, in doar cateva secunde, masina se poate transforma intr-un pick-up optim pentru transportarea echipamentului de sport. Astfel, platforma spatioasa pentru transport permite chiar incarcarea a doua biciclete electrice.
    Prototipul a fost conceput si proiectat de Audi Design Studio din Malibu, la o aruncatura de bat de Pacific Coast Highway, legendarul drum de coasta. Mintile creative din spatele proiectului sunt managerul studioului, Gael Buzyn si echipa sa. El descrie idea de la baza proiectului astfel: "Noul activesphere este unic. Este un nou tip de crossover ce combina in maniera ingenioasa eleganta specifica modelelor Audi Sportback, cu caracterul practic al SUV-urilor si cu excelente abilitati reale de deplasare in off-road."
    Fiind echipat cu sistem electric de propulsie si tehnologie de incarcare rapida pe baza platformei electrice premium PPE modulare a marcii, Audi activesphere concept s-a alaturat familiei de prototipuri Audi sphere. Noul model electric cu tehnologie de ultima ora combina sustenabilitatea, caracteristicile dinamice avansate si abilitatea de a calatori la drum lung, emisiile sale locale fiind zero, autonomia de peste 600 km si timpul necesar pentru incarcare foarte redus, datorita tehnologiei de 800 de volti.
    Oliver Hoffmann, Membru al Consiliului de Administratie AUDI, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica: "Prototipurile noastre din gama sphere prezinta viziunea Audi asupra mobilitatii premium a viitorului. Trecem printr-o schimbare de paradigme, mai ales in ceea ce priveste interiorul viitoarelor noastre modele Audi. Interiorul devine un loc in care pasagerii se simt efectiv ca acasa si din care se pot, totodata, conecta cu lumea de afara. Cea mai importanta inovatie tehnica introdusa de Audi activesphere concept este adaptarea realitatii augmentate pentru automobil. Audi dimensions creeaza sinteza perfecta dintre mediul inconjurator si realitatea digitala."
    Capacitatea de deplasare autonoma pe teren adecvat le asigura soferilor si pasagerilor o noua libertate, ce poate fi folosita in variate feluri la bordul Audi activesphere concept, gratie noului display si a tehnologiei noi de operare. Acest nou concept inovator de operare, denumit Audi dimensions, combina universul fizic cu universul virtual (Mixed Reality), afisand continutul digital in timp real in campurile vizuale directe ale ocupantilor.
    Ochelarii high-tech asigura imaginea mediului inconjurator real, inclusiv a rutei, afisand insa simultan si continut 3D si elemente interactive, ce pot fi configurate in maniera individualizata pentru soferi si pasageri.
    Aceasta inseamna ca pot fi afisate toate informatiile importante pentru sofer, precum situatia curenta de rulare si navigatia. Iar la interior, cei care folosesc ochelarii pot vedea panourile de comanda si alte afisaje virtuale structurate ordonat, in design minimalist, dar ascunse ochilor ce nu folosesc ochelarii. Tehnologia Mixed Reality le permite utilizatorilor sa interactioneze cu precizie cu aceste zone reale si totusi invizibile, ce reactioneaza la atingere, deoarece ochelarii afiseaza si executa functii reactionand in timp real la atingerea utilizatorilor.
    Fiind un Allrounder perfect, Audi activesphere concept este solutia ideala pentru pretentiile ridicate ale unei generatii de clienti Audi a caror interes este indreptat in mod special spre viitor si pentru care mobilitatea individuala si sustenabilitatea nu se exclud reciproc. De asemenea, acest model se adreseaza acelora care isi doresc ca automobilul lor sa beneficieze de estetica aparte si dinamismul avansat cu care au fost obisnuiti de marca Audi, in combinatie cu tehnologia orientata spre viitor. Pentru acesti clienti, Audi activesphere concept este o viziune fascinanta, ce le permite sa depaseasca granitele dintre aceste dimensiuni.
    Eleganta robusta: designul exterior
    Cu dimensiunile sale exterioare ample, Audi activesphere concept se incadreaza in segmentul premium superior, lungimea sa fiind de 4,98 metri, latimea de 2,07 si inaltimea de 1,60 metri. Specific automobilelor electrice, ampatamentul este generos, masurand 2,97 metri si asigurand spatiu amplu pentru pasageri la nivelul picioarelor. Consolele din fata si din spate sunt relativ scurte, creand o impresie mai compacta decat marimea data de dimensiunile efective. Audi activesphere concept apare monolitic din toate perspectivele, de parca ar fi turnat dintr-o singura bucata.
    Jantele mari de 22 de inchi si garda la sol foarte mare, cabina aplatizata a pasagerilor, specifica modelelor Audi si plafonul cu arcul sau dinamic confera automobilului proportii ce sugereaza fara doar si poate un automobil sport.
    Anvelopele de 285/55 sunt suficient de voluminoase pentru orice tip de teren, iar profilul lor adanc accentueaza abilitatile avansate de care Audi activesphere concept dispune pe teren accidentat. Rotile dispun de elemente amovibile. Astfel, cand automobilul este folosit in off-road, elementele se deschid pentru o mai buna ventilare si se inchid apoi din nou pe sosea, pentru a optimiza caracteristicile aerodinamice ale masinii. Oglinzile exterioare elegante cu camera video instalate pe portierele din fata sunt la randul lor astfel proiectate incat sa reduca rezistenta la inaintare cat mai mult posibil.
    Absenta muchiilor dure se traduce prin treceri fluide intre suprafetele convexe si cele concave pe intreaga caroserie, ceea ce insemna, de asemenea, ca sunt create doar umbre usoare si pale. Privite din lateral si din spate, pasajele rotilor apar a fi accentuat orizontale, subliniind potentialul dinamic al prototipului.
    Suprafetele vitrate acopera o mare parte din automobil si nu sunt rezervate doar zonei de la nivelul capului. Partea frontala a prototipului Audi activesphere concept incorporeaza chipul inconfundabil al marcii Audi, grila Singleframe, care are de aceasta data un design transparent, ce le permite pasagerilor o vedere neobstructionata asupra drumului, prin portbagajul mare din fata (frunk).
    Suprafetele vitrate se fac observate si in zona laterala inferioara a portierelor, ce par sa se dizolve in lumea naturala si in interior, atunci cand Audi activesphere concept este setat in modul Off-road. Hayonul amplu si curbat dispune, de asemenea, de suprafete vitrate ample, pentru iluminarea optima. Chiar si podeaua este transparenta, lasand lumina zilei sa patrunda cu generozitate la interior.
    Designul exterior al automobilului semnaleaza in mod accentuat abilitatile din off-road ale prototipului, cu pasajele voluminoase ale rotilor, ce sugereaza sistemul de tractiune integrala quattro controlat electronic. Garda la sol este, de asemenea, variabila, putand fi crescuta in off-road cu 40 mm fata de garda de baza, de 208 mm sau poate fi redusa, de asemenea, cu 40 mm, pentru condusul pe sosea, pentru a optimiza centrul de greutate si caracteristicile aerodinamice la deplasarea cu viteza mare. Unghiul de atac, important pentru deplasarea in off-road, este de 18,9 grade la Audi activesphere concept, iar unghiul de degajare de 28,1 grade.
    Garda la sol variabila este inspirata din familia modelelor Audi allroad, modele ce se bucura inca din anul 2000 de numerosi fani entuziasti in segmentul C si ulterior si in segmentul B. Incepand inca de la prima sa generatie, aceasta familie de modele dispune, de asemenea, de suspensii pneumatice si de o garda la sol variabila, beneficiind totodata si de un design distinctiv, cu aspectul diferentiat al partii inferioare a caroseriei, unde se fac remarcate si elemente de protectie clar vizibile. Un alt aspect semnificativ pentru modelele allroad este pachetul Avant.
    Audi activesphere concept este primul automobil Sportback cu hatchback ce include elemente de design si dotari tehnice din gama allroad. Din acest motiv, Audi numeste aceasta noua varianta de caroserie "active Sportback", pentru a o diferentia de allroad.
    O alta variatie noua a temei allroad este ca Audi activesphere concept este finisat cu vopseaua high-gloss Arctic Teal, inchisa la culoare, in fata si in spate, precum si sub portierele laterale. De asemenea, se observa zone matuite, ce diferentiaza vizual podeaua de zona cabinei. Aici sunt integrate si bandouri metalice aranjate in paralel. Aceste elemente se deschid cand este crescuta garda la sol, facand vizibil faptul ca a fost selectat modul Off-Road.
    La fel ca la fratele sau Audi grandsphere concept, si portierele de la Audi activesphere concept se deschid in directii opuse, fiind atasate in fata si in spate de montantii A si C. Si la noul prototip, designerii au renuntat la montantii B. Aceasta inovatie face ca intregul spatiu interior sa se deschida pasagerilor in intregimea sa cand pasagerii urca la bord.
    In stanga si in dreapta deasupra grilei Singleframe, farurile inguste par doi ochi cu privirea concentrata. Unitatile optice evoca emblema marcii, cu cele patru inele renumite, marind si izoland intersectia a doua inele, ce formeaza o pupila: o noua semnatura luminoasa digitala inconfundabila, pe care Audi a introdus-o pentru prima data la Audi grandsphere: ochiul Audi. La Audi activesphere concept, aceasta semnatura a capatat acum o variatie: versiunea on-road si versiunea off-road au fiecare propria varianta. Luminile de zi si blocurile optice spate fac uz de tehnologie LED ultra-fina, pentru un plus de precizie si contrast.
    Sportback si Activeback: arhitectura variabila pentru partea din spate
    Audi activesphere concept incalca granitele, fiind un maestru al metamorfozei. Sectiunea sa posterioara in special reflecta stilul activ de viata al ocupantilor sai si permite transportul unor echipamente sport mai mari, fara a sacrifica insa din eleganta siluetei sportive de Sportback.
    Daca este necesar, luneta transparenta din spate gliseaza aproape la nivel peste plafonul noului Audi activesphere concept. Totodata, segmentul vertical inferior din spate se pliaza orizontal. Astfel se deschide o platforma de transport mare, numita Activeback si echipata cu elemente de prindere, de pilda, pentru biciclete electrice. Suprafetele laterale din spate, montantii C, raman in pozitia initiala pentru a mentine silueta dinamica a masinii. Totodata in spatele scaunelor posterioare se ridica un panou ce izoleaza cabina de intemperii.
    In centrul structurii este integrat un suport pentru schiuri. In pozitie normala acesta este integrat complet in plafon, dar poate fi desfacut cand se transporta schiuri.
    Interiorul are prioritate: oamenii ocupa primul loc
    Denumirea "sphere" nu este intamplatoare. Componenta comuna a denumirilor Audi skysphere, grandsphere, urbansphere si acum si activesphere face aluzie la interior. Kilowatii si km/h nu mai reprezinta prioritatea zero a specificatiilor designului pentru aceasta noua generatie de automobile. In schimb, vedeta este interiorul, sfera in care ocupantii isi petrec timpul si isi traiesc experientele in timp ce calatoresc. Nevoile si dorintele lor dau forma spatiului, arhitecturii si functiilor.
    Odata cu aceasta schimbare de paradigme, si procesul de design in sine se schimba. De la inceputul tuturor discutiilor, totul este orientat spre interior si spre designul interiorului. Abia apoi sunt concepute pachetul de dotari, liniile exteriorului si proportiile ce dau forma de ansamblu a automobilului.
    Functional si minimalist: interiorul
    Structura extrem de clara si ordonata: aceasta este prima impresie puternica pe care pasagerii o au cand urca pentru prima data la bordul unui Audi activesphere concept, prin usile sale mari si larg deschise.
    Arhitectura spatiului este dominata de suprafetele verticale si orizontale, alaturi de unghiurile drepte. Zonele de la interior au culori orizontale contrastante, iar elementul central dominant consta in suprafetele scaunelor si ale portierelor, plus capitonajele din fata si din spate in nuanta cada Rosu Lava, ce contrasteaza incitant cu exteriorul inchis la culoare, ceea ce se observa chiar si din afara automobilului, privind prin geamurile laterale. Deasupra si dedesubtul acestei zone centrale, domina si la interior culorile intunecate (negru, antracit si gri inchis).
    Cele patru scaune individuale sunt suspendate, de parca ar fi extensii ale consolei centrale inalte, ce se intinde pe intreaga lungime. Sprijinita pe consola centrala, marginea superioara a interiorului scoicii scaunului are forma orizontala, pentru a prelua rolul de cotiera. Designerii au conceput suprafetele sezutului, spatarului si sprijinul umerilor sub forma a trei scoici separate. Se observa de la prima privire ca suportul lateral este excelent. Designul sugereaza, de asemenea, usurinta, scaunele parand ca plutesc, mentinand astfel un echilibru atractiv intre functionalitate si eleganta designului.
    Cand Audi activesphere concept se deplaseaza in modul autonom, plansa de bord, volanul si pedalierul dispar intr-o pozitie invizibila. Mai ales pe primul rand de locuri, in fata soferului se deschide un spatiu amplu, ce se extinde pana in extremitatea frontala a masinii si chiar mai departe. Grila Singleframe complet vitrata le asigura pasagerilor vizibilitate neobstructionata asupra drumului din fata masinii.
    Plansa de bord cu lamelele sale de lemn preia functia de soundbar supradimensionat, dar si functia de ventilatie inteligenta, integrand practic o gura de ventilatie extinsa pe intreaga latime.
    Daca soferul doreste sa preia controlul asupra volanului, bordul si volanul ies din plansa de bord si fiecare sofer isi poate alege pozitia ergonomica ideala la volan. Comenzile MMI touchless din portiere sunt intotdeauna vizibile si accesibile manual, de exemplu pentru a controla geamurile si a ajusta scaunele.
    Arhitectura interiorului si senzatia de spatiu amplu de la interiorul noului Audi activesphere concept sunt determinate in cea mai mare parte de consola centrala inalta, ce se extinde pe intreaga lungime a interiorului. Desigur ca la automobilele electrice nu mai este nevoie de tunelul central pentru arborele cardanic. Astfel, in acest caz, consola ofera spatiu de depozitare si un bar de bord, ce poate fi fie incalzit sau racit. Capacul superior este transparent, astfel ca pot fi vazute sticlele si paharele, dar si cu scopul de a integra consola voluminoasa cu eleganta in interior. Mai exista si o consola in plafon, direct deasupra consolei centrale, reflectandu-i dimensiunile. Aici sunt pastrate, la indemana pasagerilor, cele patru perechi de ochelari de realitate augmentata pentru sistemul de Mixed Reality.
    Audi dimensions: o punte intre universuri
    Depasirea granitelor este punctul forte principal al noului Audi activesphere concept, iar aceasta caracteristica este aplicabila si interfetei dintre automobil, utilizator si mediul inconjurator. Noul sistem combina astfel pentru intaia data realitatea fizica si sfera digitala, dand nastere unei noi lumi: Audi dimensions!
    Elementul central al noului sistem sunt ochelarii inovatori de Mixed Reality. Este disponibila cate o pereche separata pentru fiecare ocupant, adica pentru sofer si pentru pasageri. La bordul prototipului Audi activesphere concept, utilizatorii au, de asemenea, acces la un ecosistem digital complex.
    La inceputurile tehnologiei, ochelarii de realitate virtuala erau limitati la afisarea realitatii virtuale, fara a putea include elemente din lumea reala. Intre timp tehnologia a evoluat devenind tehnologie de realitate augmentata, la care lumii reale ii este suprapus continut virtual. Iar acum este disponibila tehnologia denumita Mixed Reality, ce afiseaza continutul virtual cu referinte spatiale la lumea reala, in trei dimensiuni. Nu exista dubiu: in viitor, realitatea virtuala va aduce posibilitatile head-up display-urilor cu realitate augmentata la un cu totul alt nivel in ceea ce priveste flexibilitatea, precizia si continutul disponibil.
    Audi activesphere concept este primul automobil ce face uz de aceasta generatia avangardista a tehnologiei ce adauga dimensiunea interactiunii la dimensiunea celor doua universuri suprapuse: universul real si cel digital. Cu o precizie unica fara precedent, la o rezolutie extraordinara si cu un contrast excelent, sistemul aduce in campul vizual al utilizatorului de la volan panourile de control si display-urile invizibile fara ochelari.
    Cu alte cuvinte, utilizatorul poate vedea continutul virtual, ce este destinat initial doar informarii. Daca utilizatorul isi concentreaza privirea asupra informatiei, semnaland astfel interesul, sistemul va afisa informatii mai detaliate. Continutul devine un element activ si interactiv imediat ce utilizatorul se concerteaza si interactioneaza, adica schiteaza gesturi.
    Mana poate apoi urma intuitiv privirea utilizatorului, pentru a controla functiile automobilului in timp ce interfata cu utilizatorul (display-ul virtual din ochelari) reactioneaza in timp real la modificari, asemeni unui instrument de bord obisnuit. O functie deosebit de practica face ca unitatea de comenzi virtuale sa se deplaseze spre utilizator, astfel incat acesta sa poata interactiona in maniera confortabila cu interfata pentru utilizatori, indiferent de pozitia in care sade utilizatorul.
    Interiorul clar structurat si ordonat al noului Audi activesphere concept nu mai trebuie sa tina cont de pozitionarea unitatilor de comanda. Cand utilizatorul are nevoie de un element, acesta apare si poate fi operat la fel de intuitiv ca in lumea reala. Important: diferitele functii ale automobilului nu mai sunt acum organizate in maniera specifica organizarii intr-un automobil cu ecrane si functii fizice. In schimb, acestea sunt dispuse logic direct in fata elementelor cu care au anumite legaturi. Doua exemple: elementele de control pentru aerul conditionat sunt pozitionate in fata gurii de ventilatie, iar panoul pentru comanda functiilor de sunet si entertainment se afla deasupra difuzoarelor.
    In orice caz insa, posibilitatile pe care ni le rezerva aceste tehnologii nu sunt inca in niciun caz epuizate. In modul Off-road, de pilda, poate fi proiectata o grafica topografica 3D la inalta rezolutie peste peisajul natural si pot fi afisate informatii de navigatie si privind destinatia. Aici pot fi folosite si informatiile pentru siguranta in trafic, ca de pilda alertele privind ambuteiajele sau poleiul.
    In functie de necesar, pasagerii si soferii primesc informatii foarte diferite in ochelarii lor de Mixed Reality. Cand soferul se concentreaza la condus atunci cand este activ la volan, pasagerii pot sa caute activitati la destinatie si chiar sa le pregateasca deja.
    In acelasi timp ei pot controla si sistemul de aer conditionat din interiorul masinii si pot alege muzica din sistemul de sunet, pe care fiecare ocupant il poate folosi separat. Avand in vedere ca ochelarii sunt special adaptati la interiorul modelului Audi activesphere concept, continutul proiectat poate fi integrat cu precizie in arhitectura interiorului masinii.
    Conexiunea dintre utilizatorii ochelarilor si automobil, impreuna cu ecosistemul sau ofera nenumarate posibilitati, chiar si in afara automobilului. De exemplu, unde acum rutele sau intretinerea automobilului pot fi pregatite de acasa, folosind o tableta sau un laptop, pe viitor tehnologia Mixed Reality si ochelarii vor fi singurele dispozitive necesare in acest sens.
    La fel, pasagerii din Audi activesphere concept isi pot lua cu ei ochelarii din masina pe pista de schi, pentru a-i ajuta sa gaseasca coborarea optima sau sa faca excursii cu bicicleta.
    Si informatiile despre automobil, autonomia bateriei sau cele mai apropiate statii de incarcare pot fi accesate din interiorul dar si din afara automobilului. Iar cand este nevoie, sunt disponibile si avertizari avansate, precum cele cu privire la presiunea din anvelope sau previziunile meteo, ce pot fi folosite pentru selectarea rutei.
    Platforma electrica premium PPE: tehnologie personalizata de propulsie
    Datorita dimensiunilor sale si a performantelor sale avansate, Audi activesphere concept se preteaza excelent pentru implementarea celui mai inovator sistem de propulsie electric al marcii Audi: Platforma electrica premium, pe scurt - PPE.
    Asemeni fratilor Audi grandsphere concept si Audi urbansphere concept, si activesphere concept va face uz de aceasta platforma pentru productia de serie. Acest sistem modular este dezvoltat sub coordonarea Audi, in colaborare cu Porsche AG si primele automobile Audi din productia de serie bazate pe platforma PPE vor fu prezentate rand pe ramd inainte de fineel anului 2023.
    Platforma PPE este conceputa exclusiv pentru automobilele electrice pe baterie, astfel ca poate exploata la maximum punctele forte ale acestei tehnologii, pentru optimizarea caracteristicilor dinamice ale automobilului, a aspectelor economice ale automobilului si a optiunilor de pachete disponibile.
    Astfel, Audi isi poate extinde in maniera eficienta oferta de automobile electrice din gama, in baza segmentelor sale de mare volum B si C. Aditional, economiile de scara vor permite oferirea tehnologiilor din clasa de lux precum si a diferitelor versiuni intr-o gama ampla de modele, ceea ce constituie un avantaj fara egal pe piata premium.
    PPE este prima platforma conceputa ca baza pentru o gama mai ampla ca niciodata de automobile pentru segmentele de volum, inclusiv modele SUV si CUV cu garda la sol inalta, cat si modele cu garda la sol redusa, ce fac parte din gama centrala a marcii Audi, ca de pilda din familia Audi A6, a carei dimensiuni exterioare si ampatament sunt aproape identice cu cele ale prototipului Audi activesphere concept.
    Elementul esential al viitoarei flote de automobile PPE este un modul pentru baterie situat intre punti, care, ca la Audi activesphere concept stocheaza circa 100 kWh de energie. Folosind intreaga latime dintre puntile automobilului, Audi a putut crea o arhitectura foarte subtire a bateriei.
    Impreuna, puterea motoarelor electrice de pe puntile fata si spate ale prototipului Audi activesphere concept ce dispune de tractiune integrala se ridica la 325 kW. Cuplul sistemului este de 720 Nm. Rotile din fata si din spate sunt conectate printr-o punte cu cinci brate. Conceptcar-ul dispune si de suspensie pneumatica adaptiva Audi cu amortizoarele adaptive.
    Incarcare rapida la 800 de volti
    Elementul central al tehnologiei de propulsie a tuturor viitoarelor modele Audi PPE va fi tehnologia de incarcare de 800 de volti. Astfel, la statiile de incarcare rapida, bateria va putea fi incarcata in timp foarte scurt la 270 kW, asemeni bateriei de la Audi e-tron GT quattro*. Aceasta tehnologie revolutionara va intra in premiera in productie pentru segmentele medii si de lux de volum mare, odata cu platforma PPE.
    Tehnologia PEE permite timpi de incarcare ce se apropie de cei necesari pentru oprirea la benzinarie si alimentarea unui automobil cu motor clasic cu ardere interna. Astfel, 10 minute sunt suficiente pentru a incarca bateria la un nivel suficient pentru ca automobilul sa poata sa parcurga apoi peste 300 de kilometri.
    De asemenea, bateria de 100 kWh poate fi incarcata in mai putin de 25 de minute de la 5% la 80%. Datorita acestor calitati, precum si a autonomiei ce depaseste considerabil 600 de kilometri, Audi activesphere concept se preteaza fara rezerve pentru calatoriile la drum lung.

    Vizualizari: 706