rss

Analiza: Piata de buy-back incepe sa ia viteza

  1. 19/11/2007
  2. Tags: Buy-back
    Vezi toate fotografiile (1)
    Potrivit analistilor, anul viitor vanzarile in sistem buy-back vor depasi 20.000de unitati, inregistrandu-se o crestere de 20%. Nu este un spor mare, dar acest trend crescator arata ca lucrurile incep sa se schimbe si in acest segment mai cu seama ca piata auto interna incepe sa ajunga la saturatie.

    Sistemul de buy-back presupune cedarea masinii vechi catre o companie specializata. Aceasta o evalueaza, iar valoarea automobilului vechi reprezinta avansul pentru unul nou. Si Programul Rabla este unul de buy-back, insa este vorba de o versiune controlata, statul stabilind pretul pentru masinile vechi, dar si conditiile tip in care un automobil second-hand este inclus in program.

    In conditiile in care cererea de pe piata este acoperita, este limpede ca producatorii si importatorii vor incerca sa-si fidelizeze clientii, iar sistemul de buy-back este un vector important in acest demers.

    In acest moment, potrivit oficialilor APIA, care au monitorizat vanzarile din acest segment, sistemul de buy-back a fost aplicat in special in segmentul corporate. Este insa de asteptat ca lucrurile sa se schimbe, factorii favorizanti fiind prabusirea pietei second-hand, dar si relaxarea creditarii si ofertele variate de finantare.

    Insa, pana la momentul in care si segmentul clientilor privati va reactiona precum in Occident, este foarte probabil ca fenomenul de crestere al buy-back-ului sa fie sprijinit tot de firme, in special in segmentul utilitarelor, mai cu seama dupa lansarea noului Logan pick-up. "Clientii de flote au in vedere acest sistem, mai ales ca masinile se uzeaza mai repede si necesitatea schimbului de masini este mai mare", spune Constantin Stroe, director APIA.

    In acest moment, cel mai dezvoltat sistem de buy-back il are Dacia Group, acesta desfasurandu-se in 32 de locatii din intreaga tara. In programul Dacia Ocazie, sunt incluse orice tipuri de automobile, singura conditie fiind ca cel care face schimbul trebuie sa fie proprietarul masinii sau sa aiba procura de la proprietar.

    Sisteme bune au si Daewoo Romania, care-l folosea frecvent in anii buni pentru Cielo si Matiz, dar si Automobile Bavaria, compania ce importa modelele BMW si MINI in Romania, ce a lansat in acest an programul "Fabricate de BMW, utilizate de BMW". Si Porsche Romania, importator Audi, Porsche, Seat, Skoda si Volkswagen, a dezvoltat un sistem de buy-back informandu-si periodic clientii cu privire la noile modele aduse in Romania.

    Principalele criterii folosite pentru evaluarea masinilor in piata de buy-back sunt numarul de kilometri, anul fabricatiei, starea tehnica si estetica. Criteriile pot fi diferite de la un dealer la altul, insa elementele principale care sunt luate in consideratie sunt aceleasi. 
    Vizualizari: 3558