rss

Reducerea taxei auto

  1. 20/01/2010
    Vezi toate fotografiile (1)

    Daca doriti sa va reduceti taxa de poluare trebuie sa va faceti o evaluare la RAR, contra unei sume rezonabile, insa aveti grija, ca la RAR nu trebuie sa va prezentati pentru evaluare cu masini avariate vizibil, sau in stare defectuoasa de functionare.

    Cum putem obtine reducerea taxei de poluare?

    • Suma reprezentand taxa de poluare ce urmeaza a fi platita, poate fi redusa atunci cand persoana care solicita inmatricularea unui autovehicul rulat, declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule:

     

    Dupa rulajul mediu anual se stabilesc urmatoarele categorii, acestea urmand a fi luate in calcul:

    -          M1 - 15.000 km;

    -          N1 - 30.000 km;

    -          M2 şi N2 - 60.000 km;

    -          M3 şi N3 - 100.000 km;

     

    Rulajul mediu anual real se calculeaza prin impartirea rulajului afişat de indicatorul de kilometraj al autovehiculului, la vechimea calculata in functie de data primei inmatriculari.

    Declaratia pe propria raspundere se intocmeşte de persoana in cauza potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 şi se depune la organul fiscal competent.

    Declararea nereala a rulajului autovehiculului constituie infractiune şi se pedepseşte conform prevederilor art. 292 din Codul Penal.

     

    Cum se calculeaza reducerea aplicata taxei de poluare?

     

    Suma reprezentand taxa de poluare ce urmeaza a fi platita, calculata potrivit prevederilor art. 6 din ordonanta, poate fi ajustata şi atunci cand persoana care solicita inmatricularea unui autovehicul rulat face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma „Registrul Auto Roman”, ca deprecierea autovehiculului rulat este mai mare decat cea indicata de grila fixa prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta.

     

    Important! - Trebuie sa va duceti la Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” si contra unei taxe descrisa mai jos, beneficiati de consultanta de specialitate din partea specialistilor RAR.

    Tarifele pentru efectuarea expertizei tehnice pentru determinarea gradului de depreciere a autovehiculelor stabilite prin decizia Consiliului de Administratie al Registrului Auto Roman - R.A. sunt de:

     

    - 273 lei pentru autovehicule cu masa maxima autorizata mai mica sau egala cu 3500 kg;

    - 333 lei pentru autovehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 3500 kg.

     

    Daca aveti rabdare si timp, mai jos aveti formula de calcul pentru deprecierea autovehiculului:

     

    • Deprecierea unui autovehicul in raport cu un autovehicul considerat “standard” se calculeaza dupa formula:

     

    D = (d1 x 0,30) + (d2 x 0,30) + (d3 x 0,40)

    unde:

    D = deprecierea totala;

    d1 = deprecierea stabilita in functie de vechime;

    d2 = deprecierea stabilita in functie de starea generala;

    d3 = deprecierea stabilita in functie de nivelul de dotare.

    • Contribuabilul poate solicita ajustarea taxei pe baza oricarui element din cele trei elemente dupa caz. In aceasta situatie, valoarea deprecierii neajustate ( d1, d2 sau d3) este egala cu 1.

     

    - Deprecierea in functie de vechime (d1)

    • Deprecierea stabilita in functie de vechime (d1) se aplica pentru autovehiculele in cazul carora exista diferente mai mari de 1 an intre data primei inmatriculari stabilit şi anul de fabricatie inscris in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 “Anul fabricatiei”, dupa cum urmeaza:

    Diferenta vechime (ani)                             Coeficient d1

    ..................................................................................

    > 1 - 2                                                              1,03

    > 2 - 3                                                              1,05

    > 3 - 4                                                              1,06

    > 4                                                                   1,10

     

    • In cazul in care persoana care solicita inmatricularea nu poate face dovada primei inmatriculari a autovehiculului, se aplica prevederile art. 6 alin. (5) din ordonanta, coeficientul de depreciere d1 fiind 1.

     

    - Deprecierea in functie de starea generala a autovehiculului (d2)

     

    • Deprecierea stabilita in functie de starea generala (d2) are in vedere alte aspecte decat cele care fac obiectul omologarii şi inspectiei tehnice periodice, şi anume aspectul exterior şi interior al vehiculului, tinandu-se cont de starea caroseriei, revopsirea autovehiculului, starea tapiteriei şi a componentelor de bord.
    • Deprecierea stabilita in functie de starea generala (d2) se determina ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:

     

    Aspect/ Stare generala                              Coeficient d2

    ........................................................................................................

                                                 Standard                                 Inferioara

    Aspect exterior                       1,0                                           1,10

    Aspect interior                        1,0                                           1,10

     

     

    - Deprecierea in functie de nivelul de dotare (d3)

     

    • Deprecierea stabilita in functie de nivelul de dotare (d3), respectiv pe baza dotarilor considerate drept optionale in raport cu cerintele standard impuse prin legislatia privind omologarea şi inspectia tehnica a autovehiculelor, se determina ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:

     

    Dotare                                                      Coeficient d3

    ......................................................................................

    Fara aer conditionat                                     1,10

    Fara ABS                                                       1,15

    Fara airbag                                                    1,10

     

     

    • Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform formulei de mai sus se inmulteşte cu cota de reducere a taxei din anexa nr. 4 la ordonanta, stabilita initial, rezultand noua cota de reducere pentru calculul taxei. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 95% se aplica cota de reducere de 95%.

     

    • Rezultatul expertizei tehnice se consemneaza intr-un document eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", care cuprinde informatiile corespunzatoare fiecaruia dintre elementele avute in vedere pentru stabilirea reducerii suplimentare şi cota de reducere care decurge din acestea.

     

    Cui se aplica acest calculator pentru reducerea taxei de poluare?

    • Calculatorul se aplica autovehiculelor din categoriile M1 – M3 şi N1 – N3, autovehicule in cazul carora in rubrica 1 din cartea de identitate a vehiculului „Categoria” este inscris unul dintre codurile: M1, M1G, M2, M2G, M3, M3G, N1, N1G, N2, N2G, N3 sau N3G.

     

    • Atentie! Taxa nu se aplica pentru:

    a) autovehiculele pentru care in rubrica 1 din cartea de identitate a vehiculului „Categoria”este inscris unul dintre codurile: L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e sau L7e (autovehicule cu 2 sau 3 roti ori asimilate) ori T1, T2, T3, T4 sau T5 (tractoare agricole sau forestiere);

    b) autovehiculele pentru care in rubrica 1 din cartea de identitate a vehiculului „Categoria” este inscris textul „Maşini autopropulsate pentru lucrari”.

     

    Norma de poluare Euro este cea codificata in cartea de identitate a autovehiculului

    • Norma de poluare Euro utilizata la calculul taxei este cea codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 “Numarul de omologare” prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:

     

    Norma de poluare

    Euro

    ………………………………….

    Codificare

    Non Euro                    E0 sau R0

    Euro 1                              E1

    Euro 2                              E2

    Euro 3                              E3

    Euro 4                              E4

    Euro 5                              E5

    Euro 6                              E6

    Euro I                               R1

    Euro II                             R2

    Euro III                            R3

    Euro IV                            R4

    Euro V                        R5 sau RE

     

    • Valoarea combinata a emisiei de CO2 dioxid de carbon, exprimata in g/km, utilizata la calculul taxei este cea inscrisa in cartea de identitate a vehiculului la rubrica „Modificari ce nu afecteaza performantele şi caracteristicile de folosinta ale vehiculului”, pentru categoria “Autoturism M1” sau „Autoturism M1G” incadrat in norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6.

     

    • In cazul autovehiculelor electrice, codificarea prevazuta este EE. Autovehiculele hibride au inscris in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 10 „Sursa de energie” textul „hibrid”.

     

    • Elementele pe baza carora au fost stabilite cotele de reducere a taxei aferenta unui autovehicul considerat “standard” sunt:

     

    a) vechimea, calculata ca diferenta intre data la care se efectueaza calculul şi data primei inmatriculari;

     

    b) rulajul mediu anual:

    - M1 - 15.000 km;

    - N1 - 30.000 km;

    - M2 şi N2 - 60.000 km;

    - M3 şi N3 - 100.000 km;

     

    c) starea generala standard, specifica unui autovehicul care indeplineşte toate conditiile tehnice impuse la omologare şi la inspectia tehnica periodica, conform legislatiei in vigoare, iar caroseria nu prezinta semne de coroziune şi deteriorare, autovehiculul nu a fost revopsit, tapiteria este curata şi fara deteriorari şi componentele de bord sunt in stare buna;

     

    d) dotare: aer conditionat, ABS şi airbag.

     

    • In cazul autovehiculelor rulate care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania, data primei inmatriculari utilizata la calculul taxei este cea inscrisa la rubrica corespunzatoare a documentului de inmatriculare strain.

     

    •  Reducerea taxei cu 25% in cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevazut cu filtru de particule se aplica pentru autovehiculele in a caror carte de identitate la rubrica „Modificari ce nu afecteaza performantele şi caracteristicile de folosinta ale vehiculului” este inscris textul “Filtru de particule”.
    • Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” inscrie textul in cartea de identitate a vehiculului numai daca dispozitivul este prevazut in documentatia de omologare a autovehiculului şi, suplimentar pentru autovehiculele rulate, in urma verificarii existentei şi starii tehnice a acestuia.

     Pentru aceia dintre voi care nu aveti nervii necesari formulei de  calcul va sfatuim sa va duceti la RAR si sa faceti pentru automobilul dumneavoastra o expertiza calificata, sau sa intrati pe site-ul RAR (www.rarom.ro), unde veti gasi si alte informatii utile.

    Calculeaza-ti taxa auto acum!

     

    Vizualizari: 68348
    Skoda Octavia

    Skoda Octavia

    Pret: 7.750 EUR, An: 2013, Kilometri: 240.500 detalii »

    Toate anunturile »