rss

Mercedes planuieste un SLS electric pentru 2015

  1. 11/07/2009
  2. Tags: AMG, full-electric, Mercedes, SLS eDrive, SLS Gullwing
    Vezi toate fotografiile (1)

    Lumea inca nu l-a vazut pe Mercedes SLS Gullwing in “carne si oase”, dar asta nu-l impiedica pe fabricantul din Stuttgart sa planuiasca o versiune a supercar-ului pe care nimeni nu o va putea testa mai devreme de... 2015.

    Este vorba de un SLS full-electric, ce va pune la dispozitia clientilor aceleasi performante ca si modelul conventional minus, evident, emisiile poluante.

    Masina, botezata in momentul de fata SLS eDrive, va propune aceeasi caroserie din aluminiu cu usi gullwing, insa va avea un tren de rulare intens modificat pentru a accepta prezenta a patru motoare electrice in fiecare roata.

    Suspensia fata cu brate duble suprapuse, spre exemplu, va fi inlocuita de una de tip pushrod, cu amortizoare montate in plan orizontal; intre timp, trenul de rulare posterior va cunoaste modificari mai putin dramatice, avand in vedere configuratia nu foarte antagonica instalarii celor doua motoare electrice.

    Prezenta agregatelor 100% ecologice nu numai ca il vor transforma pe SLS Gullwing intr-un bolid cu tractiune integrala, ci si intr-o masina foarte puternica. Fiecare motor va dezvolta 98 kW – echivalentul a 133 CP –, ceea ce inseamna ca vom avea de-a face cu un total de 392 kW – respectiv, 532 CP.

    Asadar, SLS eDrive va fi cu doar cativa zeci de cai mai “slab” decat versiunea dotata cu motorul V8 de 6,3 litri, iar ceea ce va pierde in materie de putere va recupera cu varf si indesat la capitolul cuplu maxim: 880 Nm pentru supercar-ul electric, doar 649 Nm pentru cel conventional.

    Exista insa si vesti mai putin bune, iar prima dintre ele se refera la un dezavantaj destul de greu de acceptat pentru vitezomani (respectiv, pentru o buna parte din clientii lui SLS): desi AMG anticipeaza ca SLS eDrive va ajunge la 100 km/h in numai 4 secunde, viteza maxima a masinii nu va depasi 193 km/h.

    Cam atat de repede “fuge” si un Polo TDI, si, de parca asta nu ar fi fost indeajuns, nemtii anunta o autonomie intre 150 si 180 km. O cifra impresionanta acum cativa ani, una slabuta azi comparativ cu potentialul unei masini ca Tesla Roadster; in plus, timpul de incarcare al bateriilor este de opt ore folosind o priza normala.

    Deocamdata, ramanem sustinatorii motorului V8...

    Vizualizari: 1223