rss

Analiza Auto Index: Opel Astra

  1. 09/12/2010
  2. Categoria: Opel
  3. Tags: Auto Index, Opel astra, second hand

Vedeta incontestabila a pietei auto second hand, Opel Astra este in toate variantele de caroserie, liderul tranzactiilor de autoturisme la mana a doua. Ce se ascunde in spatele acestui succes? Cat de avantajos este acest model la mana a doua si cum alegem dintre atatea oferte? Sunt intrebari la care vom raspunde in baza informatiilor oferite de Auto Index, singurul instrument de masurare a pietei auto second hand.

Opel Astra a stabilit de-a lungul timpului mai multe recorduri in vanzari, devenind o referinta pentru segmentul compact prin prisma raportului excelent dintre pret, echipare, confort, siguranta si polivalenta.

In aproximativ doua decenii de existenta au fost fabricate patru generatii ale acestui model: Astra F (1991-1997), Astra G (1998-2003), Astra H (2004-2008) si Astra J (2009-prezent), iar in ceea ce priveste siguranta, doar a doua generatie Astra a obtinut un calificativ de 4 stele la testele EuroNCAP, Astra H si Astra J fiind evaluate cu 5 stele (maximum de punctaj).

 

Traiectorie preturi:
In medie, indiferent de anul de fabricatie sau kilometri parcursi, un Opel Astra este cotat in acest moment de Auto Index la valoarea de 4.632 EUR (noiembrie 2010).

Daca va intereseaza un exemplar din prima generatie fabricat in anul 1997 si cu 210.000 km la bord, pretul mediu afisat de Auto Index se situa in luna ianuarie 2010 la valoarea de 2.065 EUR, in timp ce la finele lunii noiembrie 2010 la 1.963 EUR.

Pentru un exemplar din a doua generatie fabricat in anul 2002 si rulat 135.000 km, pretul mediu calculat prin intermediul Auto Index era 4.498 EUR, in ianuarie 2010, valoare care a scazut pe parcursul anului pana la 3.957 EUR (noiembrie 2010).

In cazul particular al unui exemplar fabricat in anul 2007 si cu un rulaj estimat la 60.000 km (generatie a III-a), pretul mediu calculat de Auto Index a fost la inceputul acestui an de 7.520 EUR, in timp ce in luna noiembrie 2010 a scazut pana la 7.026 EUR.

Evident, mai scumpe sunt unitatile din generatia a patra. Astfel, pentru un autoturism fabricat in anul 2009 si rulat 30.000 km, pretul mediu stabilit de Auto Index era de 13.285 EUR in ianuarie 2010, valoare care a scazut vertiginos pana la 8.287 EUR in noiembrie 2010.


Sfaturi utile:
Similar concurentilor directi din segmentul compact (Ford Focus si VW Golf), Opel Astra este rentabil de achizitionat in a doua parte a anului cand preturile sunt situate la o cota mai mica. Pentru ca discutam de un model cu un istoric comercial de circa doua decenii, nu se mai recomanda achizitionarea unui exemplar din prima generatie, in ciuda preturilor medii atractive.

Indiferent de exemplarul ales, trebuie urmarita provenienta autoturismului ce urmeaza a fi cumparat, starea tehnica si norma de poluare a motorului. In acest fel se pot evita cheltuieli suplimentare insemnate.

In cazul in care va intereseaza cea mai recenta generatie, este important de stiut ca abia in 2011 un astfel de exemplar va deveni rentabil la valoare second hand, dupa ce in cursul acestui an, a cunoscut o depreciere severa, conform analizei Auto Index.

 

 


 

 

     An Fabricatie          Pret ianuarie 2010         Pret noiembrie 2010  
 Anul 1997 (210.000 km)
2.065 EUR 1.963 EUR
 Anul 2000 (165.000 km)
4.388 EUR 3.868 EUR
 Anul 2002 (135.000 km) 
4.498 EUR 3.957 EUR
 Anul 2004 (105.000 km) 6.055 EUR 5.235 EUR
Anul 2007 (60.000 km) 7.520 EUR 7.026 EUR
 Anul 2009 (30.000 km) 13.285 EUR 8.287 EUR

 

 


 


Nota:

Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.

Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.

Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.

Vizualizari: 13908