© 2025 Auto.ro
Dupa o timida abordare a dieselului, Mazda CX-7 facelift revine ca un SUV compact, remarcabil si sportiv, eu as zice: un “must have” al momentului.
La rubrica second hand a site-ului nostru gasim Mazda CX-7 cu un rulaj mediu de 16.000 de kilometri, o vechime medie de doi ani (din 2008 sau 2009), cu preturi ce pleaca de 15.800 euro si ajung la maxim 20.000 de euro pentru un model din 2008, cu un rulaj de 25.000 km.
Mazda a vandut de la lansarea modelului CX-7, 190.000 de unitati dintre care doar 30.000 in Europa. Mazda CX-7 vinde bine in Statele Unite cifrele aratand ca nu este inca, un model fidel europenilor.
Mazda CX-7 dispune de o atitudine incisiva gratie pana acum doar motorizarii pe benzina: un 4 cilindri in linie de 2.3 litri cilindree si 260 CP, acum pe piata este si versiunea diesel de 2.2 litri si 173 CP, dar cu un cuplu mai bun, de 400 Nm (380 Nm, versiunea pe benzina).
Face-lift-ul operat acum, care intervine la 2 ani dupa sosirea in Europa, include aparitia motorizarii diesel 2.2 MZR-CD, de care vorbeam mai inainte, capabil de 173 CP (185 CP pe Mazda 6) si un cuplu de 400 Nm. Motorul diesel este calculat sa dinamizeze un ansamblu de 1800 kg (OK!, pentru un crossover compact) permitand cutiei lungi sa se joace cu cuplul motor intr-un mod placut dinamic, generand un confort elitist demn de un brand precum Mazda. Trebuie vazut ca din punct de vedere al soferului iti trebuie oarecare precizie sa schimbi treptele, ca sa poti cunoaste indeaproape tandemul motor diesel-cutie manuala. Mazda CX-7 este un automobil al soferului, neexistand in oferta comerciala pana acum o cutie automata ci doar una manuala cu 6 trepte disponibila pentru ambele versiuni de motorizare. La drum Mazda CX-7 ofera un echilibru bun intre stabilitate si control, electronica fiind inclusa intr-o masura temperata, primand sportivitatea.
Ce inseamna sa cumperi o Mazda CX-7 noua?
Din punct de vedere al consumului Mazda CX-7 sta bine. Noi am inregistrat un consum in ciclu mixt (urban/extraurban) de circa 10 l/100 km sau mai precis 9.8 l/100 km. Acest lucru ne duce la un rezultat de 1470 litri consumati in timpul unui an, cu un rulaj mediu de 15.000 kilometri. La aproape 1 euro per litru de motorina, veti plati in jur de 1500 de euro combustibilul. La acestea de adauga si costurile de intretinere cu reviziile. In imagini (dati click pe imaginile de la inceputul stirii) aveti un tabel cu aceste costuri, asa cum ne-au parvenit de la Mazda Romania. Preturile sunt exprimate in euro si au TVA inclus. Pretul orei de manopera este 24 euro plus TVA. Tabelul contine numai consumabilele legate de revizii, fara placute de frana, si respecta strict intervalele de inlocuire recomandate de producator. In functie de conditiile de exploatare intervalele de inlocuire ale filtrelor de aer, polen si combustibil se pot reduce, eventual se pot inlocui la fiecare revizie. Consumul de aditiv AdBlue variaza in functie de stilul de conducere (trasee scurte-consum mai mic, trasee lungi-consum mai mare de AdBlue, motorul polueaza mai putin). Service-urile autorizate sunt la fiecare dealer, in Bucuresti fiind Arian Motors cu doua locatii, in Militari si in Pipera si BDT, tot cu doua locatii, pe Splaiul Unirii si pe Bdul. Corneliu Coposu.
Ar fi de mentionat la acest capitol ca Mazda CX-7 are emisii de dioxid de carbon de 199 g/km pentru motorizarea diesel si 243 g/km pentru motorizarea pe benzina. In cazul diesel-ului aceste emisii scazute se datoreaza “catalizatorului” selectiv (SCR) care reduce notabil si oxizii de azot care duc la formarea smog-ului. Acest sistem comparabil cu BlueTec-ul lui Mercedes-Benz functioneaza cu injectie de uree AdBlue in gazele de esapament, operatia antrenand o reactie chimica ce transforma oxizii de azot in azot si oxgen. Dupa cum se poate remarca din tabel (reviziile sunt la intervale largi - 20.000 km) si dupa cum se observa si din valorile la revanzare, destul de ridicate ( practic in doi ani se pierde in medie cam 8000 de euro din pretul initial de achzitie al unui autoturism nou), Mazda este un brand fiabil, jucand in liga invidiata de toti din care fac parte Toyota, Lexus, Honda si Mitsubishi. Dupa cum am remarcat si noi, Mazda CX-7 este o masina construita cu simt de raspundere a se citi viata lunga.
Preturile modelului Mazda CX-7 pornesc de la 28.290 euro cu TVA inclus pentru varianta de baza si ajunge la cea de top adica Revolution Top, care valoreaza in cazul motorului diesel, 34.090 euro cu TVA inclus. Pentru benzina varianta de top similara costa tot 34.090 euro cu TVA inclus. De remarcat ca indiferent de motorizare sau echipare, trebuie sa mai platiti 595 euro cu TVA inclus pentru vopseaua metalizata.
Mazda CX-7, stilat si sigur
Mazda CX-7 este un crossover stilat care dispune pe langa sistemul de tractiune integrala permanenta controlat electronic, de un bogat arsenal de dispozitive de siguranta activa si pasiva. Astfel inca din standard Mazda CX-7 vine echipata cu sisteme de control al stabilitatii, si al tractiunii, sistem de semnalizare a opririi de urgenta, sase airbag-uri, centuri de siguranta cu pretensionare, sistem ISOFIX. Pe langa sistemul de imobilizare, modelul testat de noi avea si sistem keyless smart entry (acces in interior si pornire fara cheie) un sistem care descurajeaza si mai mult hotii.
Mazda CX-7 ofera un spatiu interior confortabil pentru 4 adulti cu spatiu din belsug atat pentru picioare, cat si pentru cap. Capacitatea portbagajului este de 455 litri, nefiind o referinta in segment, insa suficient pentru un numar de bagaje rezonabil. Dupa rabaterea scaunelor din spate volumul portbagajului creste la 774 de litri, dar sa nu uitam ca vorbim de un crossover.
De remarcat pielea imprastiata cu larghete in tot interiorul, sistemul de navigatie un pic cam avar cu dimensiunile si sistemul audio de exceptie marca BOSE.