rss

Test drive: noul Citroen C5 - Un Citroen... german

  1. 07/11/2008
  2. Categoria: MAN
  3. Tags: C5, Citroen

Se intampla uneori ca atunci cand apare o noua masina sa se gaseasca unii „specialisti” care fie nu vad, fie nu inteleg progresele pe care le face acea masina. In schimb, clientii le adora pur si simplu si cred ca la fel stau lucrurile si in cazul noului Citroen C5.

Eu unul, ori de cate ori am avut o masina la test care mi-a placut cu adevarat m-am intrebat cum ar fi, ce-ar fi daca ar fi a mea, iar noul C5 este o astfel de masina. Este ceva ciudat cu noul C5 si iti ia ceva timp pana sa realizezi ce anume. Pana la urma iti dai seama despre ce este vorba.

Pentru video dati click pe poza de mai jos

Noua berlina de clasa medie de la Citroen reprezinta o adevarata demonstratie a ceea ce inseamna schimbare radicala a filozofiei francezilor in ceea ce priveste designul. Ei au ajuns la concluzia ca a venit momentul sa declanseze ofensiva contra dominatiei germane in acest segment, un segment pentru care romanii au un apetit urias. Si ce metoda mai buna de a reusi puteau alege francezii decat sa-i atace pe rivalii de pe malul estic al Rhin-ului cu propriile arme, si anume un design atragator si avangardist si un puternic continut tehnologic.

Din punctul meu de vedere (si, sincer, nu ma dau in vant dupa masinile frantuzesti...), indiferent din ce unghi l-ai privi, noul C5 arata traznet, iar inspiratia germana este cat se poate de evidenta, chiar daca modelul pastreaza inca anumite elemente caracteristice. Rar mi-a fost dat sa vad o diferenta atat de mare intre doua generatii consecutive ale aceluiasi model asa cum este cazul lui C5.

Noua generatie o rupe definitiv cu imaginea desueta si aspiratiile modeste, combinatia de linii si curbe folosita de designerii francezi fiind mult mai interesanta decat la vechiul model si chiar mai interesanta decat la alte modele rivale. Ratusca cea urata s-a transformat intr-o superba lebada...

Daca o privesti de la spate, va trebui sa te apropii foarte mult ca sa nu o confunzi cu un Audi A4 sau un BMW Seria 3, in timp ce, din profil lateral, linia arcuita a plafonului si umerii puternici sunt parca luati de la Audi. In schimb, partea frontala a noului C5 este Citroen 100% si se remarca prin grila radiatorului cu cele doua baghete cromate care formeaza logo-ul constructorului francez si blocurile optice cu detalii atent lucrate.

La partea posterioara, marea noutate o reprezinta luneta concava, artificiu de design imprumutat de la sora mai mare C6, dar aceasta o veti observa destul de tarziu pentru simplul fapt ca veti fi preocupati sa admirati stopurile care au fost desenate superb. Designerii francezi au optat pentru acest tip de luneta pentru a mari deschiderea capacului portbagajului pentru ca noul C5 nu mai este un hatchback, ci un sedan adevarat.

Odata urcat in noul C5, in afara celebrului sau volan cu butuc fix – vazut in premiera pe C4 – care ofera parca prea multe comenzi pentru sistemele de bord (cruise-control, sistemul audio, computerul de bord si telefon), interiorul masinii se remarca prin rafinament, eleganta, calitate si liniste, atribute de exceptie pentru, spun eu, cel mai reusit model Citroen de multa vreme incoace. Plasticele moi placute la atingere abunda in habitaclul noului C5, manerele usilor par a fi o bucata solida din aluminiu forjat, iar insertiile cromate de pe consola centrala si de pe portiere sunt foarte elegante.

Apropo de consola, aceasta mi s-a parut mai degraba aglomerata cu butoane mici si suparatoare, iar daca este sa raman la capitolul „minusuri”, trebuie sa spun ca spatiile de depozitare nu prea exista, iar cele pe care le ai la dispozitie sunt inutile. Nu mai vorbesc de suporturile de pahare, care de fapt este unul singur, in cotiera, in care nu poti pune decat un pahar sau o doza de 33 cl, pentru ca daca asezi o sticla de 0,5 litri nu mai poti inchide capacul... Insa, credeti-ma, daca esti intr-un Citroen C5, treci peste aceste foarte mici inconveniente pentru ca pur si simplu te simti excelent in aceasta masina.

Scaunele din fata sunt realizate dintr-un amestec de piele si un material textil de foarte buna calitate si ofera un grad de confort atat de mare incat iti vine pur si simplu sa nu te mai ridici din ele. Ca sa nu mai spun ca scaunul soferului, care ofera o pozitie de condus excelenta gratie numeroaselor reglaje electrice, vine standard cu functie de masaj, fiind unul dintre cele mai confortabile scaune pe care le-am gasit vreodata la o masina.


Noul Citroen C5 este o masina cu un gabarit superior predecesorului sau, ampatamentul fiind marit cu 60 mm comparativ cu cel al vechiului C5. In schimb, a doua generatie a lui C5 este mai lunga cu 40 mm si mai scunda cu 30 mm. Toate astea se traduc printr-un spatiul la interior extrem de generos pentru cinci adulti, in special pentru cei care iau loc pe scaunele frontale. Si ei, si pasagerii din spate au un spatiu imens atat la cap, cat si la genunchi si umeri, facand calatoriile foarte confortabile. Bancheta poate fi rabatata pentru a mari spatiul de 439 de litri destinat bagajelor si pentru a putea incarca obiecte mai lungi de 2 metri.

Instrumentele de bord insa arata intr-un mare fel, fiind un mix excelent intre ceasuri clasice, trei la numar, si digitale. Vitezometrul a primit in centru un display digital color pe care sunt afisate informatiile furnizate de computerul de bord. Daca ecranul luminat in portocaliu situat in partea superioara a consolei centrale nu se potriveste deloc cu interiorul privit in ansamblu, am apreciat in schimb instalatia de climatizare bi-zona cu detector de poluare, care este dotat cu guri de ventilatie pana si pe montantii laterali pentru pasagerii din spate.


Un lucru parca totusi lipseste habitaclului noului Citroen C5, si anume mirosul placut. Credeti ori ba, alte modele Citroen satisfac si acest moft, sa-i spunem, al unora dintre clienti, fiind prevazute cu diverse arome pentru sistemul de aer conditionat, cum ar fi vanilie si bambus asa cum ofera, spre exemplu, hatchback-ul C4. Noul C5 nu ofera inca aceasta optiune, insa sunt sigur ca este doar o chestiune de timp. Si inca un amanunt. Insonorizarea este excelenta, motiv pentru care practic motorul, zgomotele de drum, vant si de suspensii nu se aud in habitaclu.

Modelul testat de noi era un Citroen C5 in nivelul de echipare Exclusive, echipat cu propulsorul diesel biturbo V6 de 2,7 litri HDi, care dezvolta o putere maxima de 208 CP si nu mai putin de 440 Nm de cuplu, disponibili inca de la 1.900 rpm. Este motorul dezvoltat de Grupul PSA in colaborare cu Ford, care se regaseste si pe alte masini, intre care noul Jaguar XF, asa ca pretentiile noastre erau mari.

Propulsorul este extrem de vioi, silentios, rafinat si ofera multa putere, insa aceasta putere este dozata uniform, fara explozii de acceleratii si fara excese. Totusi, exista un „delay” intre apasarea pedalei si accelerare, chiar si atunci cand transmisia automata cu sase trepte este cuplata in modul „Sport”. Aceasta cutie nu este dintre cele mai rapide in materie de raspuns, insa cu siguranta este ideala pentru calatoriile lungi in regim de croaziera.

Nu am reusit insa sa inteleg ce face diferenta intre noul C5, care la cele 1.841 kg sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 9,1 secunde, si Jaguarul XF, care atinge „suta” in doar 8,2 secunde in conditiile unei mase proprii practic identica (1.846 kg). Greutatea unei masini isi pune amprenta de obicei pe aceste cifre, dar parca diferenta dintre cele doua masini este prea mare...

Tinuta de drum este excelenta, punctul forte al lui C5 fiind confortul. Asta se datoreaza suspensiei hidropneumatice Hydractive III+, ce defineste practic comportamentul rutier al masinii. Ea este oferita optional (standard este disponibila suspensia metalica) si cu care a fost echipat prima data Citroen C6.

Pe drumurile virajate, aceasta asigura, cu precadere in modul „Sport”, un ruliu foarte mic in virajele abordate mai energic, iar pe suprafetele denivelate confera o trecere lina, dar ferma, denivelarile fiind absorbite perfect. De altfel, cred ca inginerii francezi au gandit setarea „Sport” a suspensiei Hydractive III+ ca aceasta sa fie folosita permanent, asa ca, daca doriti sa va achizitionati un C5, v-as sugera ca inainte de a parasi showroom-ul, sa apasati butonul si sa-l lasati asa pana in clipa in care veti vinde masina...

DETALII TEHNICE
Citroen C5 V6 2.7 HDi Exclusive

Motor: 6 cilindri in V, montat fata transversal
Combustibil: motorina
Cilindree: 2.721 cmc
Putere maxima: 208 CP/4.000 rpm
Cuplu: 440 Nm/1.900 rpm
Demaraj 0-100 km/h: 9,1 secunde
Viteza maxima: 224 km/h
Consum mediu: 8,4 litri /100 km
Transmisie: automata, 6 trepte
Lungime: 4.779 mm
Latime: 1.860 mm
Inaltime: 1.451 mm
Ampatament: 2.815 mm
Ecartament fata/spate: 1.584/1.556 mm
Greutate: 1.841 kg
Rezervor: 70 litri
Portbagaj: 439 litri
Pret: 32.300 euro cu TVA inclus

Vizualizari: 2633
Peugeot 308

Peugeot 308

Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

Toate anunturile »