rss

Test-drive: Citroen C6, alternativa franceza la modelele germane

  1. 14/04/2008
  2. Categoria: MAN
  3. Tags: Citroen c6
    Vezi toate fotografiile (19)



    Va mai aduceti aminte de limuzina Citroen DS care l-a servit multi ani pe generalul Charles De Gaulle? Ori poate v-o mai amintiti din celebrele filme politiste in care "baiatul bun" era la fel de celebrul Alain Delon. Ei bine, acel model are un urmas. Sau, daca vreti, ea s-a reincarnat intr-o superba masina de lux: Citroen C6. Pentru acei afaceristi care doresc sa se simta precum fostii presedinti ai Frantei si doresc sa aiba o masina cu care sa iasa in evidenta prin eleganta si stil, dar sa nu fie de provenienta germana, sedanul de lux construit la Rennes este alegerea ideala.

    Producatorul francez a vrut sa demonstreze ca varful lui de gama poate dobori mitul german al modelelor BMW, Mercedes sau Audi printr-un design avangardist, un confort exceptional, o multitudine de dotari si o putere greu de banuit in ciuda gabaritului masinii.

    Daca privim din profil lateral, pare ca avem de-a face cu un hatchback de mari dimensiuni, insa Citroen C6 este o limuzina in cel mai adevarat sens al cuvantului, dar una cu totul speciala, singura de altfel din portofoliul producatorului din Hexagon. Superba si masiva, ea impresioneaza deopotriva prin liniile de design exterioare fluide si elegante, care vin sa confirme faptul ca masinile frantuzesti sunt cel mai bine desenate.

     

    Capota motorului uriasa si lungimea consolei fata, pavilionul curbat care confera habitaclului un aspect de coupe si partea posterioara scurta confera o silueta splendida. De asemenea, portierele fara rama si luneta concava atrag tot atatea priviri pe strada precum o superba femeie...credeti-ma! De altfel, toate aceste detalii personalizeaza inconfundabil limuzina frantuzeasca, fara a se indeparta insa de limbajul de design al modelelor Citroen.

    Cu un coeficient aerodinamic extrem de ridicat, Citroen C6 este prima masina care a reusit sa stranga patru stele la siguranta pietonilor in cadrul testelor EuroNCAP. In caz de accident, masina isi poate mari garda la sol cu 65 mm in doar 40 de mili¬secunde, datorita unui sistem inovator, amor¬ti¬zand astfel im¬pac¬tul cu imprudentul pieton.

    Spre deosebire de modelele similare germane, Citroen C6 se bazeaza in primul rand pe confortul la rulare, dinamica la condus trecand in plan secund. Asta se datoreaza suspensiei hidropneumatice tipice Citroen, care poate fi ajustata de cel aflat la volan prin apasarea unor butoane situate pe consola centrala.

    Limuzina dispune de doua trepte de ridicare a garzii la sol si una de coborare, pe care insa nu v-o recomandam pe drumurile de la noi decat daca este vorba despre o sosea proaspat asfaltata. Cele doua pozitii de ridicare a garzii la sol permit rularea cu o viteza maxima de 40 si, respectiv, 10 km/h. Tocmai acest sistem de suspensii iti da o senzatie ciudat de placuta daca imi este permisa aceasta exprimare, in sensul ca parca te-ai afla pe un iaht de lux si nu la volanul unei ditamai limuzine de 1.800 de kilograme cu care faci slalom printre craterele din asfaltul bucurestean.

    Masina impresioneaza la fel de mult si la interior, unde confortul si luxul sunt la mare pret. Layout-ul este curat si modern, rafinamentul fiind subliniat de insertiile cromate si din lemn de la nivelul bordului si a numeroaselor spatii de depozitare. De asemenea, se remarca display-ul color situat in partea superioara a consolei centrale, amplasat pe mijloc, care ofera informatiile furnizate de computerul de bord, de sistmeul audio performant JBL si de sistemul de climatizare bi-zona.


    La capitolul instrumente hi-tech mai amintim afisajul electronic de pe parbriz „head-up display”, senzorii de parcare, de lumini si de ploaie, precum si senzorii de avertizare in caz de parasire accidentala a benzii de drum pe care te deplasezi la peste 80 km/h – care transmite vibratii in scaunul soferului, apoi pilotul automat, sistemul de navigatie, car-kit cu Bluetooth.

    Confortul se resimte atat pe scaunele din fata, cat si pe bancheta datorita tapiseriei din piele fina de culoare bej si a materialelor plastice moi de o excelenta calitate. Interesant este ca si pasagerii din spate beneficiaza de incalzire in scaune, dotare mai putin intalnita.

    Senzatia pe care o traiesti la volanul lui Citroen C6 este unica. Modelul testat a fost Pallas 2.2 HDI cu motor diesel de 2,2 litri si 173 CP, al carui pret este de 43.185 de euro cu TVA inclus. Desi propulsorul este cel mai mic dintre ce¬le disponibile pe aceasta platfor¬ma, limuzina nu da deloc sen¬za¬tia ca ar suferi din cauza celor aproape 5 metri lungime sau a greutatii sale de 1,8 tone. Ba din contra. Mi s-a parut extrem de sprintena pentru gabaritul sau, cuplul maxim de 370 Nm simtindu-se undeva intre 1.500 si 2.500 de turatii pe minut. Cutia de viteze manuala cu 6 trepte este bine etajata, intuitiva si usor de manevrat.

    M-a impresionat in mod deosebit insonorizarea perfecta a masinii, desi vorbim despre un diesel, chiar si la o viteza de aproape 170 km/h. Apropo, viteza maxima anuntata de constructor este de 217 km/h. In acelasi timp, nici consumul mediu de carburant nu este exagerat, acesta fiind de aproximativ 9,5 litri / 100 km. In schimb am fost usor dezamagit de sprintul de la 0 la 100 km/h, care se realizeaza in 10,2 secunde, masina dovedindu-se destul de greoaie in treptele 5 si 6, atunci cand depasesti pragul celor 140 km/h.

    Pozitia soferului este excelenta datorita volanului reglabil electric pe inaltime si in profunzime si a numeroaselor reglaje ale scaunului, de asemenea electrice, ale carei pozitii pot fi memorate. Vizibilitatea este si ea foarte buna gratie suprafetei vitrate si a oglinzilor retrovizoare (electrice si incalzite) mari, iar pe timp de noapte, luneta si oglinzile devine heliomate, eliminand astfel efectul de orbire produs de alte masini.

    Vizualizari: 1571