rss

Septembrie in SUA: semne de revenire

  1. 02/10/2009
  2. Categoria: Cat
  3. Tags: Cash for Clunkers, Chrysler, General Motors, Hyundai-KIA, Sua
    Vezi toate fotografiile (1)

    Odata programul “Clash for Clunkers” terminat, marea majoritate a specialistilor se asteptau la o cadere libera din partea vanzarilor de masini noi din SUA; nu a fost sa fie: noua fabricanti au vandut mai bine in luna septembrie decat au facut-o in aceeasi perioada a anului trecut.

    Si asta nu e tot: chiar si cei care au inregistrat minusuri au constatat o reducere a efectelor trend-ului descendent.

    Inainte de toate, insa, sa dam Cezarului ce e al Cezarului: Hyundai-KIA ii cucereste pe americani chiar si atunci cand toate par a curge impotriva unor asemenea actiuni. In conditiile in care General Motors si Chrysler au punctat vanzari cu peste 40% mai slabe decat in septembrie 2008 (-44,83% pentru primul, respectiv -42,06% pentru numarul trei din Detroit), ambele marci ale grupului sud-coreean si-au imbunatatit performanta comerciala cu o medie de peste 25% (27,24% pentru Hyundai, 24,39% pentru KIA).

    Practic, doar Volvo(!) a reusit sa se apropie cat de cat cu un plus de 16,33%, Lexus, MINI, Porsche, Volkswagen si Subaru – adica fericitii primei luni din toamna acestui an – fiind departe de performanta asiaticilor.

    Imediat sub linia de plutire s-a pozitionat Ford, “rasfatatul” consumatorilor americani terminand luna trecuta cu doar un minus de -4,06%.

    Rezultate decente au inregistrat si Nissan, Cadillac sau Mercedes, in timp ce corijentii s-au numit, cum era de asteptat, Saab, Hummer si Saturn (ultima, precum bine se stie deja, urmand a parasi definitiv scena industriei auto mondiale.

    Vizualizari: 1353