rss

Test Drive - Seat Leon

  1. 25/07/2008
  2. Categoria: Seat
  3. Tags: Leon
    Vezi toate fotografiile (25)

    Prezentata la Salonul Auto de la Geneva in 2005, a treia opera a celebrului Walter de’Silva, impresiona lumea din mai multe puncte de vedere. Obiectivul noului venit era sa inlocuiasca vechiul model, pastrand totodata principalele atu-uri ce l-au consacrat. Seat Leon este un model fanion pentru Seat, fiind unul dintre primele “coupe-uri cu cinci usi”.

     

    www.auto.ro a testat un model Seat Leon 1.6 102 CP in echiparea Sport-Up. Contrar lui Altea si Toledo, care se pozitioneaza in segmentul monovolumelor, Seat Leon se declara un coupe cu cinci usi, oferind o habitabilitate excelenta. La capitolul design, Seat Leon exprima clar mana lui de’Silva, fost designer sef la Alfa Romeo; privind la deschiderea usilor spate, ajungeti cu gandul la modelul Alfa Romeo 156.

    Seat Leon – Dinamica

    Seat Leon 1.6 102 CP are un comportament rutier superior vechiului model. In echiparea Sport-Up, Seat Leon beneficiaza de suspensii sport, care ne fac privilegiati prin eficienta confortului lor. In rulaj alert, pe drumuri cu suprafete de rulare nu tocmai bune, Seat Leon se dovedeste agil, sprinten, noi fiind un pic frustrati de puterea mica a motorului, cel putin pentru gusturile noastre. Un TFSI de 180 CP sau 200 CP era mai potrivit cu aspectul masinii. Directia asistata electromecanic merita elogiile noastre, furnizandu-ne incredere si siguranta, la viteze prohibite.

    Modelul Seat Leon, condus de noi, este propulsat de un motor cu patru cilindri in linie de 1595 cmc, alimentat cu benzina, prin injectie multipunct, capabil de o putere maxima de  102 CP/ 5600 rpm si un cuplu maxim de 148 Nm/3800 rpm.

    Motorul nostru ii permite lui Seat Leon un sprint 0-100 km/h in 11.7 secunde, timpul de repriza 80-120 km/h in treapta a-V-a fiind 14.3 secunde. Parcurgerea primilor 1000 de metri dureaza 33.5 secunde. Viteza maxima comunicata este de 184 km/h. Consumurile specificate sunt: urban – 10.4 l/100 km, extraurban – 6.0 l/100 km, iar cel mixt – 7.6 l/100 km. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu cinci trepte, etajata bine, la granita confortului sportiv.

    Sistemul de suspensii sport sunt de tipul McPherson, cu bara stabilizatoare transversala pe fata si multibrat, cu arcuri elicoidale pe spate. Sistemul de franare beneficiaza de discuri ventilate pe fata si discuri normale pe spate, cu diametre de 280 mm, respectiv 255 mm, pentru fata/spate.

    Seat Leon – La volan

    Plansa de bord este similara cu cea de la Altea sau Toledo. Singurele diferente majore se regasesc la partea inferioara a consolei si la diametrul aeratoarelor. Plasticele de la interior arata bine, lasand totusi posibilitatea unui retus. O mica sursa de nemultumire, in ceea ce priveste vizibilitatea, este luneta si vizibilitatea laterala la manevre, persecutata din cauza stalpilor C proeminenti.
    Croit pe sportivitate Seat Leon dispune de o pozitie joasa de condus, iar scaunele fata ofera un suport lateral si lombar excelent la manevrele hazardate. Volanul reglabil, atat axial cat si pe inaltime, contribuie la obtinerea unei pozitii confortabile perfect adaptate la anatomia celui din cockpit.
    Spatiul pentru picioare, atat in fata cat si in spate, este indestulator, iar ambianta interiorului este axata spre purism sportiv. In spate, bancheta poate primi trei adulti, cu mentiunea expresa ca cel din mijloc va sta chinuit din cauza consolei centrale, care depaseste randul de scaune din fata.
    Portbagajul lui Seat Leon ofera un volum de incarcare de 341 litri, direct comparabil cu cel al lui Peugeot 307.



    Seat Leon – echipare si pret

    Modelul Seat Leon, condus de noi, era in echiparea Sport-Up situata sub nivelurile FR si CUPRA - vezi www.alto-syncro.ro . Kit-ul aerodinamic si suspensiile sport confirma un automobil sport, dar se cere un motor mai performant (TFSI sau TDI). Alegerea va apartine.

    Automobilul testat de noi avea in plus, fata de echiparea Sport –Up, urmatoarele optiuni: trapa actionata electric, faruri cu descarcare xenon, alarma cu senzor volumetric, senzori parcare spate si sun-set.

    Seat Leon 1.6 102 CP Sport-Up costa 15.548 euro fara TVA sau 18.502 euro cu TVA.

    De acesti bani aveti: Climatronic bi-zone, computer de bord, cruise control, reglaje manuale pentru scaunele din fata, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, plus jante din aliaj pe 17 inci si pneuri 225/45 R17, suspensie sport si scaune sport.

    La capitolul siguranta Seat Leon 1.6 Sport Up dispune de:
    - Servodirectie electromecanica, reglata automat in functie de viteza (Servotronic)
    - Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager
    - Airbag-uri laterale pentru sofer si pasager
    - Airbag-uri cortina
    - Centuri de siguranta in 3 puncte pentru toate locurile
    - Tetiere fata, articulate si ajustabile pe inaltime
    - 3 tetiere spate
    - Sistem de prindere Isofix pe bancheta din spate
    - ABS (antiblocarea rotilor la franare), TCS (controlul tractiunii) – TCS poate fi deconectat
    - DSR (Dynamic Steering Response)
    - Roata de rezerva de dimensiuni reduse
    - Trusa medicala de prim-ajutor, stingator de incendiu, triunghi reflectorizant

     Foto: Sorin Miclau

    Vizualizari: 3944