rss

Analiza Auto Index: Renault Megane

  1. 30/12/2010
  2. Categoria: Renault
  3. Tags: Auto Index, Renault, second hand
    Vezi toate fotografiile (5)

    Lansarea compactei Megane in anul 1995 a insemnat un imens salt calitativ pentru constructorul francez Renault care a decis sa se concentreze mai mult pe capitolele fiabilitate si siguranta. Masura a fost luata intr-un moment in care marcile franceze incepusera sa piarda teren in lupta cu rivalele teutone din segmentul compact, cea mai profitabila diviziune a pietei auto. Succesul comercial a depasit pana si cele mai optimiste calcule, astfel pe parcursul anilor gama Megane s-a extins la 5 versiuni de caroserie: hatchback (3 si 5 usi), sedan, break, cabrio si monovolum (Renault Scenic).

    De-a lungul timpului au fost fabricate trei generatii: Megane I (1995-2002), Megane II (2002-2008) si Megane III (2008-prezent) si au existat si doua facelift-uri in anii 1999 si 2006. Principalele atuuri prin care Megane a castigat clientela au fost raportul excelent intre calitatea executiei si pretul de achizitie, precum si gradul ridicat de siguranta oferit pasagerilor. Pe parcursul istoricului comercial, Megane a fost supusa de patru ori testelor EuroNCAP, in urma carora a primit urmatoarele calificative: 4 stele in anul 1998, 4 stele in anul 1999, 5 stele in anul 2002 si 5 stele in anul 2008.

    Pentru cei interesati de un astfel de exemplar la mana a doua sunt cateva aspecte pe care trebuie luate in calcul pentru a se evita o afacere nereusita. Care sunt aceste detalii, la ce preturi poate fi achizitionat un Megane second hand si cum a evoluat modelul francez pe piata autohtona de profil, vom afla prin intermediul bursei Auto Index.


    Traiectorie preturi:

    In momentul actual pretul mediu al unui exemplar Megane este de 4.821 EUR, valoare estimata indiferent de anul de fabricatie ori rulaj. In cazul unui exemplar din prima generatie, fabricat in anul 2001 si cu 150.000 km parcursi, pretul mediu afisat de Auto Index se situa in luna ianuarie 2010 la valoarea de 3.502 EUR, valoare care a scazut pe parcursul anului pana la 3.334 EUR (noiembrie 2010).

    Pentru un exemplar din a doua generatie fabricat in anul 2003 si cu un rulaj de 120.000 km, pretul mediu calculat prin intermediul Auto Index era estimat in ianuarie 2010 la 5.490 EUR, valoare care s-a depreciat pana la 4.978 EUR in luna noiembrie.

    In mod firesc, pretul mediu al unitatilor fabricate dupa faceliftul din anul 2006 este mai mare. Astfel, un exemplar fabricat in anul 2006 si cu 75.000 km la bord era cotat la inceputul anului  2010 la valoarea de 6.404 EUR, pret mediu care a scazut constant pana in luna noiembrie cand a atins valoarea de 5.806 EUR.

    Exemplarele din a treia generatie sunt de regula mai scumpe si astfel nu sunt inca atractive pe piata auto la mana a doua. Astfel in cazul unui exemplar fabricat in anul 2008 si cu un rulaj de 45.000 km, pretul mediu calculat de Auto Index a fost situat in ianuarie 2010 la valoarea de 8.851 EUR, in timp ce in luna noiembrie 2010 a scazut pana la 7.951 EUR.


    Sfaturi utile:

    Pentru a lua cea mai buna decizie si pentru a va putea bucura de investitia facuta, evitati pe cat posibil achizitionarea unui autoturism din prima generatie, deoarece rata defectelor este destul de mare, iar costurile de inlocuire a reperelor defecte implica alocarea unor sume consistente de bani.

    Totodata, din punct de vedere al rentabilitatii investitiei la valoare second hand, cea mai adecvata alegere in jurul valorii de 5.000 EUR ar fi un exemplar din generatia a II-a, fabricat in perioada 2003-2005. Trebuie sa tineti cont ca printre cele mai frecvente anomalii ale acestei generatii se numara uzura rapida si neregulata a anvelopelor spate, precum si un zgomot persistent al suspensiei la trecerea peste denivelari.

    De asemenea exemplarele rulate peste medie in Romania pot acuza vibratii in coloana de directie generate de particularitatile caii de rulare. Alte puncte nevralgice  ar mai fi sistemul de actionare al geamurilor electrice care la unele loturi de exemplare a dovedit o durata de viata redusa, precum si afisarea de informatii eronate in plansa de bord cu privire la starea de functionare a airbagului.

    Totusi mare parte dintre aceste vicii de fabricatie au fost remediate la exemplarele fabricate dupa anul 2006 (al doilea facelift), insa acestea sunt sensibil mai scumpe pe piata second hand autohtona.

     


     

       An fabricatie          
       Pret ianuarie 2010      
        Pret noiembrie 2010  
     Anul 2001 (150.000 km)  3.502 EUR  3.334 EUR
     Anul 2003 (120.000 km)  5.490 EUR  4.978 EUR
    Anul 2005 (90.000 km)  5.989 EUR  5.161 EUR
     Anul 2006 (75.000 km)  6.404 EUR  5.806 EUR
     Anul 2008 (45.000 km)  8.851 EUR  7.951 EUR

     




    Nota:

    Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.

    Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.

    Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.

    Vizualizari: 9563