rss

Volkswagen, lider mondial dupa primul trimestru(?)

  1. 18/04/2009
  2. Categoria: Toyota
  3. Tags: Piata auto, Toyota, trimestru, Volkswagen
    Vezi toate fotografiile (1)

    Potrivit celor de la Reuters, grupul din Wolfsburg ar putea ocupa pozitia de lider in clasamentul celor mai prolifici producatori auto la finele trimestrului unu al anului curent, pe fondul caderii masive a pietei auto din SUA – locul unde Toyota si General Motors isi asigurau cea mai mare parte a volumului comercial.

    Asadar, nu este vorba de un joc de tipul “care castiga cel mai mult”, ci de unul gen “cine pierde cel mai putin”.

    Socoteala, expusa de catre Ferdinand Dudenhoeffer – seful Centrului de Cercetare Auto din Gelsenkirchen –, este destul de simpla: VW este puternic pe pietele aflate (inca) in dezvoltare, in timp ce Toyota este expusa pe cele care se prabusesc.

    Comparativ cu lunile de debut ale lui 2008, concernul german a inregistrat in primul trimestru al anului curent o scadere a vanzarilor de doar 11%, pana la nivelul de 1,39 milioane de vehicule; concomitent, desi nu putem vorbi inca de un rezultat oficial, se anticipeaza ca Toyota va termina perioada cu doar 1,23 milioane de masini vandute – cu 47% mai putin ca anul trecut.

    Gigantul japonez nu se simte bine nici in Japonia, acolo unde piata auto s-a diminuat in intervalul ianuarie-martie cu 24%, astfel incat liderii Volkswagen si-ar putea vedea obiectivul atins – ocuparea fotoliului de lider in clasamentul fabricantilor auto – mult mai repede decat au sperat (initial, termenul fixat fusese anul 2018).

    Masurile anti-recesiune luate de guvernele Germaniei, Chinei si Braziliei – recte tarile carora VW le-a datorat jumatate din vanzarile de masini din primul trimestru al lui 2009 – au fost mana cereasca pentru grupul condus de Martin Winterkorn, numai in tara de origine volumul comercial crescand cu 4,5% (pana la 251.500 de masini).

    Inclusiv in Rusia, unde vanzarile auto s-au diminuat cu 39%, VW a gasit o cale prin care sa gaseasca cu 14% mai multi clienti decat in primul trimestru al lui 2008, in timp ce Toyota si-a vazut vanzarile din China, al treilea mediu economic ca importanta pentru numarul unu nipon, cazand in fiecare luna a anului curent.

    Practic, singurul loc in care Toyota pare sa ii mai tina piept lui Volkswagen este valoarea de piata a companiei, concernul asiatic fiind in continuare mai puternic din acest punct de vedere (133 de miliarde de $ versus 100 de miliarde de $). Cel putin pentru moment...

    Vizualizari: 1189