rss

Ianuarie in SUA: piata isi revine, mai putin pentru Toyota

  1. 03/02/2010
  2. Categoria: Toyota
  3. Tags: Chevrolet, Ford, Mercedes, Toyota, Volkswagen
    Vezi toate fotografiile (1)

    In sfarsit, ceva vesti bune (si) de pe malul vestic al Atlanticului: piata americana da semne sustinute de revenire, inclusiv producatorii care pana mai ieri erau cu un picior in groapa reusind rezultate mai bune in prima luna a lui 2010 decat cea de anul trecut.

    Marea exceptie de la regula s-a numit Toyota, care, din cauza ultimelor rechemari, si-a trecut in cont un minus de 15 procente comparativ cu ianuarie 2009.

    Inainte de toate insa, sa dam Cezarului ce e al Cezarului: Mercedes a ocupat prima pozitie in topul fabricantilor ce au performat mai bine luna trecuta decat in ianuarie 2009, inregistrand un plus de 45,29% (de la 10.433 de unitati la 15.158 de unitati). Surprinzator sau nu, pe doi s-a situat Buick cu un plus de 44,37%, in timp ce pe trei s-a plasat Volvo, cu 41,86%.

    Nici Volkswagen nu se poate plange cu cele 41,39 de procente peste rezultatul din urma cu 12 luni, dar, pe de alta parte – si avand in vedere cele putin peste 18.000 de masini vandute –, el nu se poate considera un jucator important pe piata din SUA; in schimb, o poate face Chevrolet. Care a avut cel mai spectaculos salt dintre producatorii importanti in Lumea Noua: 36,42% fata de ianuarie 2009 (de altfel, a fost singurul care a instrainat mai mult de 100.000 de masini).

    In schimb, lui Ford i-au lipsit exact 112 unitati pentru a ajunge la acest nivel, cele 99.888 de vehicule comercializate fiind, totusi, cu 25,93% mai multe decat cele vandute pe primele 31 de zile ale lui 2009.

    Pana si despre Chrysler se poate spune, dupa multa vreme, ca a avut o luna de succes in SUA, marcile sale gravitand in jurul situatiei de “break even” (zero cresteri); din pacate, nu acelasi lucru vom spune despre Toyota, ale carei necazuri cu pedalele de acceleratie au adus-o intr-o situatie destul de neplacuta.

    La nivelul intregului concern vanzarile au scazut cu 15,77%, marca principala inregistrand o cadere de 18,8 procente. Interesant este faptul ca nici Honda sau Mitsubishi nu s-au simtit mai bine, prima inregistrand o diminuare a volumului comercial la nivel de grup cu cinci procente, iar cea de-a doua cu 11,84%. Probabil, “se ia”...

    Vizualizari: 1129