rss

Test-drive Porsche Cayman S 3.4 PDK: Crocodilul de oras

  1. 22/09/2009
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Cayman S, Masina sport, Pdk, Porsche, Porsche cayman s

Porsche este o companie care se respecta, iar greseala este un cuvant inexistent in vocabularul celor din Stuttgart. Nici nu este de mirare atata vreme cat nemtii sunt un popor exact si extrem de calculat, serios si sobru in acelasi timp, caruia nu ii plac jumatatile de masura.

 

Foto: Dan Besliu, Freelancer

Video: Olga Blandu

 

Cand vine vorba de Porsche, te gandesti inainte  de toate la precizie, cel putin teoretic. Practic, lucrurile stau altfel. Mai ales cand te afli in fata unui Porsche Cayman S. Uiti si de precizie, uiti si de inginerii germani si te gandesti doar la cat te vei distra cu o asemenea masina.

Unii spun despre Cayman ca este doar un Boxster cu acoperis, dar iscusintele ingineresti ale celor din Zuffenhausen au facut o masina dementiala. Noul Cayman S este insa si mai si... Echipat in premiera cu o transmisie PDK secventiala cu dublu-ambreiaj, care a preluat din tehnologia bolizilor de curse, revizuit din punct de vedere estetic si dotat cu doua motoare noi Cayman S este aproape perfect.

Interiorul reprezinta acelasi loc ordonat in cel mai pur stil german posibil ce emana calitate, un element cu care Porsche si-a obisnuit clientii. Spatiul util nu este prea generos, insa ai unde sa-ti pui telefonul mobil, un portofel si doua sticle cu apa la jumatate in suporturile de bauturi speciale care sunt ascunse in plansa de bord.

In schimb, datorita propulsorului amplasat central, Cayman S ofera doua portbagaje cu un volum total de 410 litri, o cifra impresionanta pentru o masina de acest gen. Instrumentarul de bord se remarca printr-un tachometru plasat central si un vitezometru gradat din 50 in 50 km/h.

Există si un vitezometru digital amplasat chiar sub turometru. Comenzile situate pe consola centrala au fost schimbate, insa pastreaza stilul Porsche, in timp ce in partea superioara a consolei a fost pozitionat cronometrul analogic specific pachetului optional Sport Chrono.

Odata urcat in habitaclu, scaunul sport foarte confortabil te cuprinde si te face sa nu-ti mai doresti sa cobori din Cayman S. Pozitia este deja familiara, joasa, dar atat cat trebuie si cu sase reglaje care te ajuta sa-ti  gasesti repede pozitia perfecta la volan.

Nu ramane decat sa rotesti cheia de contact, amplasata clasic in stanga volanului, si monstrul din Stuttgart se trezeste la viata. Auzi imediat in spatele tau maraitul metalic al motorului amplasat central care pur si simplu te sperie. Cuplezi transmisia PDK in „D”, apesi pedala de acceleratie la podea, iar masina accelereaza fara nici o urma de efort.

Cutia PDK isi face treaba in nota generala a masinii, adica perfect. Schimbarile de trepte se fac foarte rapid si precis, fara sa fie intrerupta puterea. Atat de bine sunt schimbate treptele incat, fara sa simti, te trezesti in treapta a saptea, in care poti rula chiar si cu 60-70 km/h. La „kickdown”, cutia retrogradeaza intr-o clipa direct in treapta a doua.

Acceleratiile sunt de-a dreptul fulminante, iar asta se reflecta in sprintul 0-100 km/h, care se realizeaza in 5,1 secunde, cu 0,1 secunde mai rapid decat in cazul cutiei manuale si cu cel putin jumatate de litru de benzina mai economica la capitolul consum mediu. In timp ce constructorul anuta un consum mediu de 9,4 l/100 km, calculatorul de bord al modelului Porsche Cayman S 3.4 PDK din test a aratat in jur de 13 litri la „suta”, o cifra decenta daca tinem seama de nivelul de performanta al masinii si de faptul ca am condus destul de mult in traficul aglomerat din Bucuresti.

Un test-drive amplu veti putea citi in numarul 21 al Revistei Auto.ro

DATE TEHNICE Porsche Cayman S 3.4 PDK
Pret cu TVA: 80.144 euro

Motor: Boxer, 6 cilindri
Putere maxima (CP): 320 CP/7.200 rpm
Cuplu maxim (Nm)L 370 Nm/4.750 rpm
Viteza maxima (km/)L 275 km/h
Sprint 0-100 km/h (sec)L 5,1
Transmisie spate, cutie secventiala PDK cu 7 trepte
Consum mediu (l/100 km)L 9,4

Dimensiuni (L/l/i mm) 4.347/1.801/1.306
Ampatament (mm) 2.415
Ecartament (fata/spate mm) 1.486/1.528
Masa totala (kg)  1.450
Rezervor combustibil (litri) 65
Volum portbagaj (litri) 410

Vizualizari: 3152