rss

Noul Porsche Cayenne este oficial in Romania

  1. 12/05/2010
  2. Categoria: Porsche

Porsche Romania a lansat oficial spre vanzare astazi, 12 mai 2010, noul model Porsche Cayenne in toate cele cinci variante: Cayenne, Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne S Hybrid si Cayenne Turbo. Noul model Porsche Hybrid marcheaza o premiera mondiala pentru companie si are un consum mediu de combustibil de 8.2 l/100 km.
Sub deviza “mai Porsche ca niciodata”, noul Porsche Cayenne s-a lansat spre vanzare la nivel european pe 8 mai, iar astazi la showroom-ul din Bucuresti, au fost prezentate primele masini.

In frunte cu Porsche Cayenne S Hybrid, prima masina hibrid produsa de marca Porsche, noua generatie de masini pune accentul pe eficienta, oferind o reducere a consumului de pana la 23%, in comparatie cu modele precedente. Noul Porsche Cayenne a fost dezvoltat dupa principiul”Porsche Intelligent Performance”, ceea ce se traduce prin mai multa putere cu un consum mai mic, dar si prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 26%. Noua generatie a masinilor sport de teren Porsche Cayenne se remarca prin faptul ca imbina eficienta cu sportivitatea si agilitatea tipice marcii Porsche.
Trei din cele cinci versiuni - Cayenne, Cayenne Diesel si Cayenne S Hybrid au ramas sub limita de consum de zece litri/100 km conform NEDC (New European Driving Cycle). Doua versiuni- Porsche Cayenne Diesel, cu 195 g/km si Porsche Cayenne S Hybrid, cu 193 g/km, raman de asemenea sub limita de emisii de 200 grame CO2 pe kilometru.

Noua generatie Porsche Cayenne vine in cinci versiuni, fiecare adaptate nevoilor clientilor:

Cayenne - motor V6 de 3,6 litri, echipare optionala cu transmisia in opt trepte Tiptronic S, putere motor de 300 CP, reducere cu 20% a consumului pana la 9,9 litri/100 km, in cazul echiparii optionale cu transmisia in opt trepte Tiptronic S, accelaratie 0-100 km in 7,5 secunde (cu Tritonic S in 7,8 secunde), viteza maxima de 230 km/ora, emisii de CO2 de 263g/km, in cazul echiparii cu Tiptonic S de 236 g/km.
Cayenne Diesel - motor V6 de 3 litri, transmisie in opt trepte Tiptronic S, 240 cai putere, acceleratie 0-100 km/h in 7,8 secunde, viteza maxima de 218 km/h, consum scazut cu 20% fata de versiunile anterioare - de la 9,3 la 7,4 litri/100 km, emisii de CO2 de 195 g/km.

Cayenne S - motor V8 de 4,8 litri, transmisie in opt trepte Tiptronic S, cu o putere de 400 CP (fata de 385 la modelul anterior), consum mai scazut de carburant cu pana la 23%, pana la 10,5 litri/100 km, viteza maxima de 258 km/h, emisii CO2 de 245 g/km.

Cayenne S Hybrid - motor cu compresor V6 de trei litri, in paralel cu un motor electric; motor electric cu putere de 34 kW (47 CP) si motor V6 supraalimentat - 333 CP. Cele doua motoare genereaza impreuna o putere maxima de 380 CP. In functie de conditiile de condus, vehiculul isi indeplineste functiile fie cu unul dintre cele doua motoare, fie cu ambele. Cayenne S Hybrid poate functiona in modul electric fara emisii poluante pana la viteze de  pana la 60 km/h. Cu o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 6.5 secunde, modelul poate consuma doar 6.8 l/100 km; consum mediu de 8,2 litri/100 km, emisii CO2 de 193 g/km.

Cayenne Turbo - motor biturbo V8 de 4,8 litri, putere de 500 CP (368 kW), consum mediu de 11,5 litri/100 km conform NEDC, cu 23 % mai scazut decat predecesorul sau (14,9 litri/100 km), viteza maxima de 278 km/h, emisii de 270 g/km.
Reducerea semnificativa a consumului s-a realizat, printre altele, prin introducerea noii transmisii automate in opt trepte Tiptronic S, echipata cu functia Auto Start Stop- motorul este oprit automat atunci cand masina nu se poate deplasa, de exemplu cand conducatorul asteapta la semafor sau traficul este blocat.

Noul Porsche Cayenne- sportiv, confortabil, sigur
Inginerii Porsche s-au concentrat pe diminuarea greutatii, o utilizare mai eficienta a aluminiului si a materialelor speciale din plastic, si nu numai, pentru a reduce semnificativ greutatea masinilor, cu pana la 185 kg, circa 10%, in cazul Cayenne S de exemplu, si deci a imbunatati confortul. Desi greutatea masinii este nesimnificativa in testele de omologare a consumului, reducerea masiva realizata cu noul Cayenne contribuie cu 0,3 litri sau 9% din cantitatea totala de combustibil economisit. Noul management optimizat al motorului contribuie de asemenea la reducerea consumului.

Premiera mondiala pentru Porsche Cayenne- primul model hibrid
Cayenne S Hybrid dispune de un motor cu sase cilindri capabil sa ofere 333 de cai putere, asistat de un propulsor electric de 47 de cai si 300 de Nm. Motorul electric functioneaza atat independent cat si in tandem cu cel pe benzina. De exemplu in zone rezidentiale, modelul hibrid poate sa parcurga distante mici cu zero emisii si un zgomot minim la o viteza de 60km/h. Alaturi de unitatea de comanda, motorul electric formeaza modulul hibrid pozitionat intre motorul pe combustibil si transmisia in opt trepte. Folosind un motor pe sase cilindri, Cayenne S Hybrid ofera puterea si performata unui motor cu opt cilindri, avand insa un consum mult redus. Cu o putere totala de 380 cai putere, noul S Hybrid consuma numai 8,2 l/km si limiteaza emisiile de CO2 la 193g/km. Controlul inteligent este realizat prin Hybrid Manager,care primeste toate informatiile legate de condus si controleaza ambele motoare pentru o economie optima de carburant in toate conditiile.

Cele cinci modele se vor comercializa in Romania cu urmatoarele preturi fara TVA:

Cayenne – 50.353 euro;
Cayenne Diesel – 53.990 euro;
Cayenne S – 65.329 euro;
Cayenne S Hybrid – 70.464 euro;
Cayenne Turbo– 102.449 euro.

Porsche Romania estimeaza ca noul Cayenne va inregistra, pana la sfarsitul anului 2010, vanzari de circa 60 de unitati. In anul 2009, au fost vandute in Romania 71 de masini Porsche iar pentru anul 2010 asteptarile companiei se situeaza la nivelul de 85 de unitati.

Vizualizari: 2660