rss

La o suta de ani de existenta, Audi vrea sa devina cel mai mare constructor auto de lux din lume

  1. 14/07/2009
  2. Categoria: Audi
  3. Tags: 100 ani, Audi, Audi tt
    Vezi toate fotografiile (1)

    Veselia mare, mare veselie pentru Audi, care sarbatoreste joi 100 de ani de la infiintare. Fix in acest moment, tinteste sa devina principalul producator de autoturisme de lux din lume, in pofida crizei financiare si a tensiunilor dintre compania-mama Volkswagen si actionarul Porsche.

    Presedintele companiei, Rupert Stadler, a declarat recent ca planuieste sa vanda, pana in 2015, mai multe autoturisme decat principalii rivali, BMW si Mercedes-Benz.

    Audi a rezistat bine in fata crizei financiare, scaderea vanzarilor fiind mai putin dramatica decat in cazul concurentei.

    Infiintata in 1909 de inginerul August Horch, compania Audi a fost preluata de mai multe ori, fiind o marca secundara in cadrul grupurilor mai mari.

    Audi a fuzionat in 1932 cu trei companii auto germane, fuziune ce a stat la originea siglei companiei, cele patru cercuri inlantuite.

    Intre 1940, cand compania a fost somata sa participe la eforturile militare desfasurate de regimul nazist, si sfarsitul anilor 1960, Audi a incetat sa produca autoturisme.

    Dupa ce compania a fost preluata de Volkswagen de la grupul Daimler-Benz, in 1965, a fost nevoie de trei ani pentru aparitia modelului Audi 100, ce a marcat prima etapa a revenirii constructorului.

    Venirea lui Ferdinand Piech in cadrul companiei, in 1974, a determinat, potrivit grupului, transformarea Audi intr-un "constructor cu o tehnologie inovatoare".

    Piech a repozitionat gama catre sectorul de lux, a lansat motorul in cinci cilindri si tehnologia turbo. "Piech a contribuit in maniera decisiva la succesul actual al grupului Audi", a declarat pentru AFP Jurgen Pieper, analist auto in cadrul bancii Metzler.

    "Daca privim in urma cu 20 ani, de cand a devenit seful Audi,  apoi seful Volkswagen, el este la originea strategiei de pozitionare a marcii Audi la acelasi nivel cu BMW si cu Daimler", a mai spus Pieper.

    Audi a beneficiat apoi de "o serie de directori buni, printre care si Martin Winterkorn", ce a trecut apoi la conducerea Volkswagen.

    Lasand la o parte criza, Audi se confrunta cu actualul conflict dintre Porsche si filiala Volkswagen, in cadrul careia detine o participatie de 51%. Familiile miliardare Porsche si Piech disputa de mai multe luni viitorul celor doua grupuri auto, pe fondul crizei financiare si al luptei pentru putere.

    Pentru a sarbatori centenarul va avea loc o ceremonie pe 16 iulie, la Forumul Audi din Ingolstadt, in prezenta cancelarului Germaniei Angela Merk. Pe 17 iulie este programat un concert al trupei germane Die Fantastischen 4, iar pe 18 iulie cele mai rapide masini sport din istoria Audi vor parcurge un tur de circuit pe legendarul Donauring. Tot in spirit de sarbatoare a fost dezvelita o statuie ce infatiseaza o replica fantastic de mare a modelului TT, care a devenit astfel un simbol al orasului bavarez Ingolstadt.

    Vizualizari: 1175