rss

Toyota Prius, pe primul loc in cel mai important raport legat de masinile uzate

  1. 31/01/2011
  2. Categoria: Toyota
  3. Tags: Toyota Prius
    Vezi toate fotografiile (1)

    Toyota Prius este primul vehicul cu o tehnologie auto alternativa care a castigat locul intai in cadrul raportului TUV: pionierul hibrid este pe primul loc intre vehiculele cu o vechime de 3 ani, avand cea mai scazuta rata de incidenta a defectiunilor majore, mai precis 2,2 procente.

    Locul doi este impartit de Toyota Auris, Mazda 2 si Porsche 911, fiecare cu un procent 2,3. Rata medie de incidenta a defectiunilor majore pentru toate vehiculele verificate a crescut cu 1,9 puncte in comparatie cu anul anterior – pana la 19,5 procente.

    Pentru raportul TUV 2010, expertii din cadrul TUV au analizat 7.253.709 inspectii auto obligatorii in perioada iulie 2009 pana in iunie 2010. Defectiunile majore au fost identificate la 5,5 procente din numarul total de vehicule cu o vechime de pana la trei ani care au fost prezentate in vederea inspectiei generale pentru prima data (2010: 5,1 procente).

    Dintre vehiculele cu o vechime de cinci ani, 10,4 procente (2010: 9,9 procente) au prezentat defectiuni majore, iar in cazul vehiculelor cu o vechime de sapte ani, cifra s-a ridicat la 16,7 procente (2010: 14,7 procente), in timp ce 21,4 procente din vehiculele cu o vechime de noua ani au fost afectate. Cu un procent de 26%, aproximativ un sfert din vehiculele cu o vechime de unsprezece ani au primit aprobarea dupa o vizita la atelierul de reparatii (2010: 24,1 procente). Per ansamblu, din doua vehicule unul a fost defect (52,2 procente), in timp ce 28,2 procente din numarul total al vehiculelor au prezentat  defectiuni minore.

    „Credem ca aceasta crestere a procentului de defectiuni se datoreaza efectelor crizei economice si financiare”, explica Dr. Klauss Bruggemann, Presedintele Comitetului Executiv al VdTUV. „ Dar chiar si atunci cand banii sunt putini, soferii nu ar trebui sa incerce sa taie din cheltuieli atunci cand vine vorba despre intretinerea si repararea vehiculelor”. Intretinerea regulata efectuata de ateliere calificate aduce o contributie semnificativa la siguranta utilizatorilor de trafic.

    Inspectorii TUV au descoperit in special un numar ridicat de defectiuni in ceea ce priveste instalatiile de iluminat, puntile frontale si posterioare, precum si in ceea ce priveste franele si sistemele de furtunuri ale vehiculelor inspectate. „Nivelul sistemelor de iluminat defecte, care a ramas destul de ridicat de-a lungul timpului, este surprinzator”, explica Dr. Bruggemann. „Toti soferii pot vedea daca farurile functioneaza corespunzator”.

    Aceste probleme legate de lumini arata clar cat este de important ca posesorii de autoturisme sa demonstreze un anumit grad de responsabilitate. „Luminile de avertizare din cabina par sa nu fie suficiente in multe dintre cazuri”, mai spune Dr. Bruggemann. Dar nu sunt numai soferii si atelierele cei care trebuie sa faca ceva in acest sens: unele dintre defectiunile frecvente, cum ar fi cele gasite la puntile frontale si posterioare, pot fi legate de constructia initiala.

    Vizualizari: 2545