rss

Volt al doilea, la Shanghai

  1. 21/04/2007
  2. Tags: Chevrolet, Volt
    Vezi toate fotografiile (2)
    Poate ca ceea ce aveti acum in fata ochilor este identic cu ceea ce ati vazut acum patru luni la Detroit, dar va asiguram ca acest Chevrolet Volt are mai putine lucruri in comun cu acela decat ati crede.

    Si asta pentru ca GM a hotarat ca, la salonul auto de la Shanghai, conceptul sa ascunda o noua generatie a arhitecturii electrice E-Flex.

    Ei bine, cel mai important lucru este faptul ca sistemul are dimensiunile reduse la jumatate comparativ cu predecesorul sau, dar lui Volt ii asigura aceeasi putere si performante.

    Dovada este data chiar de conceptul Sequel, o masina care foloseste cea de-a patra generatie a tehnologiei fuel-cell si care are nevoie de 8 kg de hidrogen pentru a atinge autonomia de 300 de mile (483 km), distanta pentru care Volt 2, echipat cu ce-a de-a cincea generatie, are nevoie de doar 4 kg.

    In plus, Volt 2 cantareste cu 30% mai putin decat „adversarul” sau (1.585 kg), iar sistemul sau de propulsie este complet introdus sub capota din fata, fiind la fel de voluminos ca un grup motopropulsor compus dintr-un agregat cu patru cilindri si o cutie de viteze automata.

    Iar ca tacamul sa fie complet, E-Flex este ajutat de cea de-a treia generatie de motoare electrice montate in rotile masinii, ce cantaresc mai putin si produc mai multa putere comparativ cu cele din prima generatie, lansate in 2003.

    Sistemul este perfect functionabil, iar GM spera ca tehnologia are un potential serios sa devina in viitorul apropiat o alternativa reala la motoarele clasice nu numai in ceea ce priveste poluarea, ci si in materie de marime, performanta, fiabilitate si costuri.

    Totusi, Burns, avertizeaza: „Progresul pe care l-am realizat ne-a dat increderea ca sistemul nostru de propulsie cu celula de hidrogen va fi competitiv. Dar inainte ca aceasta tehnologie sa fie disponibila oricui, guvernele, furnizorii de energie si companiile de infrastuctura din intreaga lume trebuie sa colaboreze cu GM, iar industria auto trebuie sa dezvolte o piata pentru vehiculele fuel cell si furnizorii de hidrogen”.

    O gura aurita, acoperita din pacate de calusul unor interese meschine...
    Vizualizari: 847