rss

Uniunea Europeana introduce teste mai dure cu privire la emisiile de vehicule

  1. 01/09/2017
    Vezi toate fotografiile (1)

    Doua noi teste pentru masurarea emisiilor inainte ca masinile noi sa fie aprobate pentru vanzare vor intra in vigoare de astazi, se afirma intr-o stire aparuta in Automotive News.

    In prezent, testele de laborator vor fi efectuate in cadrul procedurii de testare a autovehiculelor usoare armonizate la nivel mondial (WLTP), inlocuind testele NEDC (New European Driving Cycle). WLTP va introduce conditiile de testare pentru masurarea poluarii nocive si a emisiilor de CO2 si ar putea ajuta la oprirea constructorilor de automobile care exploateaza lacunele de masurare pentru a "se juca " cu testele.

    Un test suplimentar nou, cunoscut ca testul emisiilor reale de conducere (RDE), va masura emisiile poluante pe sosea. Autovehiculele vor fi conduse pe drumuri publice intr-o varietate larga de conditii de drum, utilizand echipamente de masura portabile. RDE va completa testul WLTP pentru a se asigura ca nivelurile de emisii poluante masurate in timpul testului de laborator sunt confirmate pe drum, a declarat ACEA, grupul de lobby al constructorilor europeni de automobile.

    Industria auto a luat foc dupa ce VW a recunoscut ca software-ul motorului era trucat in aproximativ 11 milioane de automobile diesel pentru a ascunde nivele ridicate de NOx. Scandalul s-a raspandit atunci cand autoritatile din intreaga lume au inceput sa investigheze emisiile altor masini produse de diferiti constructori de automobile.

    Inselatoria lui VW a iesit la lumina cand cercetatorii de la Universitatea din Virginia de Vest din S.U.A. au observat discrepante mari intre cifrele oficiale ale emisiilor de NOx pentru motoarele diesel, cand au fost testate in laboratoare si in conducere reala pe drumuri publice. In 2015 - dupa ce au fost investigate rezultatele de catre autoritatile din SUA -

    Volkswagen a recunoscut ca manipuleaza software-ul motorului, astfel incat echipamentul de reducere a emisiilor sa fie oprit in timpul testelor de laborator.

    Constructorii de automobile au salutat noul regim de testare, chiar daca le va face viata mai grea. Ei spera ca testele vor ajuta la reducerea criticilor si la restabilirea unui anumit grad de credibilitate in industrie prin imbunatatirea transparentei cifrelor oficiale ale testelor.

    WLTP va introduce conditii de testare mult mai realiste pentru masurarea emisiilor de poluanti si CO2 si va oferi o baza mai precisa pentru masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de combustibil ", a afirmat ACEA intr-o declaratie.

    Vizualizari: 1180