Vezi toate fotografiile (1)
Constructorul nipon simte ca are o slabiciune cand vine vorba de oferta de
motoare diesel in sectorul masinilor mici/compacte comercializate pe
piata europeana, un aspect care l-a facut destul de vulnerabil in fata concurentei.
Neajunsul urmeaza insa a fi rezolvat in curand,
Toyota formand un pateneriat cu specialistul
Isuzu ce va avea ca rezultat o noua gama de
motoare compacte cu aprindere prin compresie.
Prima “motorina” rezultata in urma “mariajului” celor doi constructori asiatici va fi un motor de 1,6 litri cilindree, ce va debuta cel mai probabil pe
Auris in 2012. Misiunea sa va fi sa echilibreze o gama dominata de prezenta agregatului de 2,2 litri, (care, in versiunea de top, este suficient de puternic pentru a se masura cu orice
concurent din clasa sa de cilindree, insa nu si la fel de
economic si
ecologic).
Dupa inima de metal de 1,6 litri vor urma si alte modalitati de
propulsie similare, despre care insa nici una din parti nu a dezvaluit inca nimic. Cert este ca in aceasta afacere Isuzu va juca un rol de
primadona, in ciuda faptului ca Toyota este un
actionar important la expertul in motoare diesel (cu 5,9% din pachetul total).