Vezi toate fotografiile (1)
Cu un ochi la
fenomenul de incalizre globala si cu celalalt la segmentul
SUV aflat in continua expansiune,
numarul unu mondial a creat modelul
FCHV aici de fata, bazat pe tot-terenul-ul
Kluger si propulsat cu
hidrogen prin intermediul unui
sistem de tip fuel-cell.
Masina a fost imprumutata unei companii de transport din
Nagoya, ce va intreprinde o sumedenie de
teste real-life prin traficul din
Tara Soarelui Rasare in urmatoarea perioada.
Toyota este foarte determinata sa analizeze in amanunt rezultatele obtinute in urma procesului de exploatare al vehiculului, niponii luand serios in consideratie
producerea lui FCHV in serie mai ales ca vehiculul este vazut ca fiind
cea mai apropiata forma a masinii ecologice perfecte dezvoltata pana in acest moment de
concernul japonez.
Nici nu e de mirare: in afara unui
motor electric complet nepoluant, alimentat de o baterie si de un
sistem de celule de combustibil ce foloseste
hidrogen gazos la inalta presiune (la fel de nepoluante), FCHV include in constructia sa
solutii de reducere a greutatii (acoperisul, capota motorului, aripile si usile din
aluminiu au eliminat circa 40 kg din masa masinii), o podea plata pentru
reducerea rezistentei la vant, anvelope cu rezistenta redusa la rulare,
dioxid de carbon natural ca si agent refrigerant pentru
aparatul de aer conditionat (in loc de clorofloruri sau hidrocloruri de carbon) si stopuri cu
tehnologie LED, ce consuma mai putina energie.
In plus, cei de la Toyota s-au asigurat ca nimeni nu va sari in aer in caz de accident, protejand zonele cu
voltaj ridicat si montand
senzori de semnalare a scurgerilor de hidrogen, ce intra in actiune indiferent de zona in care se produce impactul inchizand instantaneu alimentarea la nivelul rezervoarelor.
Acesta se va intrerupe si in cazul unor eventuale scurgeri neprovocate aparent de nimic, de monitorizarea acestora ocupandu-se o alta echipa de senzori prezenta in zona rezervorului, capotei, celulelor de combustibil si plafonului masinii.
Cat despre
performantele masinii sau capacitatile sale de transport, ele par a fi, cel putin in aceste momente,
calcaiul lui Ahile pentru FCHV. Si asta pentru ca, in primul rand, motorul electric are doar
121 CP, ceea ce inseamna ca nu vei putea acoperi
autonomia maxima de 330 km in mai putin de doua ore dat fiind faptul ca
viteza maxima este de doar 155 km/h.
In al doilea rand, numai doi oameni se vor putea bucura de o calatorie cu ineditul SUV, iar
capacitatea maxima de transport nu este deloc impresionanta daca ne gandim la dimensiunile masinii (o
Toyota Kluger este cam cat un
VW Touareg):
150 kg.
Pe de alta parte,
asemenea sacrificii sunt absolut minore daca mergem pana intr-acolo incat sa ne gandim ca asemenea vehicule ne-ar lasa sa respiram. La propriu.