rss

Toyota lanseza un SUV 100% ecologic

  1. 14/05/2007
  2. Tags: SUV 100% ecologic, Toyota
    Vezi toate fotografiile (1)
    Cu un ochi la fenomenul de incalizre globala si cu celalalt la segmentul SUV aflat in continua expansiune, numarul unu mondial a creat modelul FCHV aici de fata, bazat pe tot-terenul-ul Kluger si propulsat cu hidrogen prin intermediul unui sistem de tip fuel-cell.

    Masina a fost imprumutata unei companii de transport din Nagoya, ce va intreprinde o sumedenie de teste real-life prin traficul din Tara Soarelui Rasare in urmatoarea perioada.

    Toyota este foarte determinata sa analizeze in amanunt rezultatele obtinute in urma procesului de exploatare al vehiculului, niponii luand serios in consideratie producerea lui FCHV in serie mai ales ca vehiculul este vazut ca fiind cea mai apropiata forma a masinii ecologice perfecte dezvoltata pana in acest moment de concernul japonez.

    Nici nu e de mirare: in afara unui motor electric complet nepoluant, alimentat de o baterie si de un sistem de celule de combustibil ce foloseste hidrogen gazos la inalta presiune (la fel de nepoluante), FCHV include in constructia sa solutii de reducere a greutatii (acoperisul, capota motorului, aripile si usile din aluminiu au eliminat circa 40 kg din masa masinii), o podea plata pentru reducerea rezistentei la vant, anvelope cu rezistenta redusa la rulare, dioxid de carbon natural ca si agent refrigerant pentru aparatul de aer conditionat (in loc de clorofloruri sau hidrocloruri de carbon) si stopuri cu tehnologie LED, ce consuma mai putina energie.

    In plus, cei de la Toyota s-au asigurat ca nimeni nu va sari in aer in caz de accident, protejand zonele cu voltaj ridicat si montand senzori de semnalare a scurgerilor de hidrogen, ce intra in actiune indiferent de zona in care se produce impactul inchizand instantaneu alimentarea la nivelul rezervoarelor.

    Acesta se va intrerupe si in cazul unor eventuale scurgeri neprovocate aparent de nimic, de monitorizarea acestora ocupandu-se o alta echipa de senzori prezenta in zona rezervorului, capotei, celulelor de combustibil si plafonului masinii.

    Cat despre performantele masinii sau capacitatile sale de transport, ele par a fi, cel putin in aceste momente, calcaiul lui Ahile pentru FCHV. Si asta pentru ca, in primul rand, motorul electric are doar 121 CP, ceea ce inseamna ca nu vei putea acoperi autonomia maxima de 330 km in mai putin de doua ore dat fiind faptul ca viteza maxima este de doar 155 km/h.

    In al doilea rand, numai doi oameni se vor putea bucura de o calatorie cu ineditul SUV, iar capacitatea maxima de transport nu este deloc impresionanta daca ne gandim la dimensiunile masinii (o Toyota Kluger este cam cat un VW Touareg): 150 kg.

    Pe de alta parte, asemenea sacrificii sunt absolut minore daca mergem pana intr-acolo incat sa ne gandim ca asemenea vehicule ne-ar lasa sa respiram. La propriu.
    Vizualizari: 1153