rss

Rolul turbinei in viata motorului

  1. 25/09/2014
    Vezi toate fotografiile (1)

    V-ati intrebat vreodata ce reprezinta elementul turbo din motorizarile auto si de ce il intalnim din ce in ce mai des in ultima perioada?

    Ce este turbosuflanta?

    Turbo vine de la turbina sau turbosuflanta si este un agregat care foloseste energia gazelor de evacuare emise de motor pentru a comprima aerul care intra in motor.

    Turbosuflanta a fost proiectata de catre inginerul elvetian Dr. Alfred Buchi, la inceputul secolului XX si a fost folosita pentru prima data la vapoare, pe motoare diesel. In domeniul auto, turbina a fost dezvoltata pentru prima data in 1962, in America, de catre compania General Motors pentru autoturismele din gama Chrevrolet.

    Beneficiile turbinei auto

    Deoarece turbina auto confera o putere mai mare motorului, o accelerare mai rapida, cuplu motor mai mare, un consum de combustibil scazut si reduce emisiile poluante, turbina a capatat o importanta tot mai mare in ultima vreme.

    In prezent, numarul masinilor echipate cu motoare turbo este tot mai mare, indiferent daca sunt diesel sau pe benzina.

    Spre exemplu, in cazul motoarelor diesel echipate cu turbosuflante, randamentul energetic poate ajunge la 50%. Aceasta inseamna ca jumatate din energia combustibilului este transformata in energie cinetica si deci poate fi folosita la deplasarea vehiculului. Restul energiei se pierde sub forma de caldura, prin frecarea interna intre piesele motorului sau prin energia necesara schimbului de gaze din motor. Desi nu pare mult, acest randament este net superior unui motor diesel fara turbosuflanta (care este de maxim 35%) si cu mult peste randamentul motoarelor cu benzina (aproximativ 20%).  

    Principalele cauze ale avariilor auto

    De cele mai multe ori, avariile apar ca urmare a uzurii, a lipsei ungerii lagarului turbosuflatei sau prin patrunderea unui corp strain in admisie. In cazuri mai rare, avariile pot aparea si ca urmare a fenomenului de supraturare a motorului diesel prin autoalimentarea cu uleiul care se acumuleaza in timp, in tubulatura de admisie. Aceasta este generata de intretinerea necorespunzatoare a vehiculului, respectiv de necuratarea la reviziile tehnice a tubulaturii de admisie si a intercoolerului (specific numai anumitor modele de autovehicule).

    Recunoasterea unor simptome premergatoare unor avarii constituie cheia minimizarii pagubelor si deci a cheltuielilor cu masina.


    In cazul unei probleme a turbosuflantei, masina dvs. poate semnala urmatoarele reactii:

            ·      lipsa de putere, in trepte de viteza superioare

            ·      scoate fum negru, in special la accelerare       

            ·      suiera, initial la accelerare apoi si in timpul mersului constant.

    Metode de intretinere turbosuflante

    Specialistii reparatii-turbine-auto.ro va recomanda cateva masuri simple care pot face ca turbosuflanta dumneavoastra sa functioneze in parametri, cu un numar mult mai mare de kilometri:   

    1. nu accelerati puternic vehiculul dumneavoastra pana cand motorul nu a ajuns la temperatura de lucru (uzual 90°C). In acest fel evitati socul termic asupra componentelor turbosuflantei.

    2. dupa o perioada de functionare la turatie mare (regim de autostrada de exemplu) permiteti motorului si implicit turbosuflantei sa se raceasca treptat prin a-l lasa sa functioneze la relanti 1-2 minute.

    3. schimbati uleiul motorului dumneavoastra in mod regulat (termen prevazut de fabricantul autovehiculului dumneavoastra), folositi un ulei de calitate, cu norma specifica motorului dumneavoastra.

    4. inlocuiti filtrul de aer periodic sau ori de cate ori este necesar (la recomandarea atelierului de service), curatati si carcasa filtrului de aer.

    Cand e timpul pentru o verificare tehnica a turbine?

    Daca motorul dumneavoastra s-a oprit brusc dupa un zgomot puternic, daca s-a turat singur si a scos fum, daca pe spatele masinii dumneavoastra apar stropi de ulei la deplasarea pe autostrada, trebuie sa va adresati urgent unui service auto specializat in reparatii turbine, ca Brady Auto Center.

    Foarte important!

    In cazul in care observati avariile de mai sus, este recomandabil:

      Ø  sa NU reporniti motorul

      Ø  sa nu incercati sa deplasati masina cu ajutorul motorului

      Ø  sa solicitati ajutorul serviciului de asistenta tehnica (0727.703.000) si/sau tractare auto (0722.193.131).

    Iar pentru o oferta personalizata, vizitati www.reparatii-turbine-auto.ro



    ADVERTORIAL

    Vizualizari: 41568
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »