rss

Regii aerodinamicii: noul Opel Astra imparte coroana cu modelul Calibra

  1. 22/08/2019
    Vezi toate fotografiile (7)
    Noul Opel Astra, care va fi prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto International de la Frankfurt (IAA) (deschis publicului in perioada 12-22 septembrie), s-a alaturat legendarelor modele Opel Calibra si Insignia in topul celor mai aerodinamice automobile fabricate de producatorul german.
    Cu un coeficient aerodinamic de 0,26 atat pentru versiunea Astra hatchback, cat si pentru Sports Tourer, noul autovehicul compact Opel este unul dintre cele mai aerodinamice din clasa sa. Caracteristicile aerodinamice influenteaza semnificativ consumul de carburant. Prin urmare, eficienta aerodinamica este esentiala in reducerea emisiilor de CO2.
    In calitate de rege al aerodinamicii, Opel Calibra a purtat coroana timp de aproape 30 de ani. Cu un coeficient de 0,26, elegantul coupe isi etaleaza talentele aerodinamice evidente; insa coeficientul aerodinamic redus al noului Astra a fost obtinut si prin optimizarea unor detalii mai putin vizibile cu ochiul liber. Modelul actual, prezentat in premiera mondiala la editia IAA din 2015 si ales Autovehiculul european al anului in 2016, are deja un coeficient aerodinamic redus de 0,29. Insa inginerii din Russelsheim au stabilit un nou obiectiv ambitios – aerodinamica de prima clasa atat pentru versiunea hatchback, cat si pentru varianta Sports Tourer ale celui mai bine vandut model compact.
    Utilizand tunelul aerodinamic al Universitatii din Stuttgart operat de Institutul de cercetare in inginerie si motoare auto, echipa de dezvoltare a noului Astra s-a concentrat pe optimizarea aerodinamicii deja excelente a modelului Astra.
    40% - 50% din coeficientul aerodinamic total al unui automobil este produs in si in jurul partii inferioare a caroseriei, rotilor si pasajelor rotilor. Asadar, inginerii Opel si-au concentrat atentia pe aceste zone. De asemenea, acestia au format o echipa speciala interdepartamentala pentru a dezvolta un nou obturator activ pentru intreaga parte frontala.
    Obturatorul activ al noului Astra reduce coeficientul aerodinamic prin inchiderea partii superioare si a celei inferioare a grilei radiatorului. Prin combinarea unor aspecte termice, electrice si aerodinamice si a unor strategii inteligente de control pentru deschiderea si inchiderea partilor superioare si inferioare ale grilei, inclusiv independent una de cealalta, poate fi asigurata o conducere deosebit de eficienta intr-o varietate de conditii reale. De exemplu, o reducere cu 10% a coeficientului aerodinamic scade consumul de carburant cu circa 2% conform Noului Ciclu European de Conducere (NEDC) sau cu pana la 5% la deplasarea cu 130 km/h.
    Reducerea coeficientului aerodinamic obtinuta doar prin intermediul obturatorului activ scade emisiile de CO2 ale noului Astra cu pana la 2,0 g/km.
    Obturator activ: avantaje termice si aerodinamice
    Obturatorul activ ofera, de asemenea, avantaje din punct de vedere termic, intarziind racirea dupa oprirea motorului sau accelerand incalzirea acestuia dupa o pornire la rece, ceea ce asigura beneficii semnificative in ceea ce priveste consumul de carburant si incalzirea habitaclului, in special pe timp de iarna.
    In ciuda simplicitatii aparente si a logicii solutiei, obturatorul activ reprezinta o provocare semnificativa pentru designeri si ingineri: acestia trebuie sa ia in calcul numerosi factori, care includ nu doar aspectul, ambalajul si protectia pietonilor, ci si ratingul la asigurare, tipurile de motoare si transmisii, managementul termic al acestora si, bineinteles, cerintele in materie de racire.
    Imbunatatirile aerodinamice in partea inferioara a caroseriei includ o protectie sub motor si transmisie, panouri in partea din fata a podelei, un ecran termic marit al rezervorului de carburant care indeplineste si functia de deflector de aer, garda la sol coborata cu pana la 10 mm, in functie de varianta modelului, si brate oscilante pe puntea spate cu forma aerodinamica.
    In total, imbunatatirile aerodinamice ale noului Astra reduc emisiile de CO2 cu 4,5 g/km conform ciclului WLTP. In contextul standardelor tot mai stricte privind emisiile de CO2, este o imbunatatire foarte importanta: incepand din 2021, in Uniunea Europeana va fi impusa o tinta medie de 95 g de CO2/km pentru flotele auto noi.
    Vedeta IAA din 1989: premiera mondiala a campionului aerodinamicii Opel Calibra
    Noul Astra va fi prezentat in premiera mondiala in cadrul IAA la exact 30 de ani dupa modelul Calibra. Dupa inceperea productiei de serie in 1990, modelul coupe cu doua usi produs in Russelsheim a fost timp de zece ani cel mai aerodinamic autovehicul de serie din lume, cu un coeficient aerodinamic de numai 0,26. Aceasta performanta a fost posibila datorita profilului lung si coborat si numeroaselor detalii aerodinamice, cum ar fi inaltimea optima a spoilerului frontal si partii din spate ingustate inspre interior. Panourile de protectie dintre rotile fata si cele din spate au redus la randul lor coeficientul aerodinamic prevenind iesirea aerului din partea inferioara a caroseriei.
    Opel Calibra a fost cel mai de succes coupe sport al anilor 1990, cu peste 238.600 de unitati produse intre 1989 si 1997. Modelul Calibra era disponibil in cinci variante de putere, de la motorul de 2 l si 85 kW (115 cp) pana la unitatea turbo de 150 kW (204 cp). Apogeul participarii autovehiculului Calibra la sporturile cu motor a fost victoria obtinuta la Campionatul International de Turisme din 1996.

    Vizualizari: 2937
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »