Vezi toate fotografiile (1)
Pana la
debutul oficial al coupe-ului cu patru usi Porsche mai sunt vreo doi ani, dar asta nu inseamna ca
Panamera nu este inca de pe acum unul dintre cele mai asteptate modele.
De vazut il veti vedea asadar la
Frankfurt 2009, dar
auto.ro este in masura sa va ofere azi
cele mai fierbinti soapte ce graviteaza in jurul a ceea ce va fi probabil
un succes chiar mai mare decat a fost Cayenne.
In primul rand, mentionam ca
designul masinii a fost incredintat fostului sef de profil al lui
Saab,
Michael Mauer, ceea ce este un lucru imbucurator; totusi, asteptati-va ca Panamera sa preia elementele de design specifice casei din
Zuffenhausen, precum f
orma ovala a farurilor si liniile ce definesc profilul.
Coupe-ul va acea o
caroserie monococa cu
componente din aluminiu si un
tren de rulare preluat in mare masura de la
Cayenne, un compromis facut de conducere pentru a mari viteza de productie si a
reduce costurile.
Din fericire insa, restul partilor mecanice, inclusiv
suspensiile multilink, vor fi unice acestui model.
Panamera nu va fi deloc o masina compacta, vehiculandu-se zvonul ca
lungimea se va apropia de 4,9 m. Asadar, masina va pune la dispozitie un habitaclu confortabil pentru cei patru pasageri, care vor putea calatori chiar si cu
290 km/h multumita unei
game de motoare ce va include, in afara unei „baze” V6, un
V8 in doua versiuni de putere (aspirat si supraalimentat) si chiar
un nou V10.
Primul va fi preluat cel mai probabil de la
VW (cunoscutul motor de
3,6 litri), dar el va aparea dupa ce
V8-ul de 4,8 litri preluat de la Cayenne, propulsor ales sa echipeze versiunea de debut.
Mai tarziu, in Panamera va deveni
primul model a unei marci sportive de lux echipat cu propulsie hibrida, V6-le anterior mentionat urmand a beneficia de ajutorul unor
motoare electrice in misiunea de a reduce
consumul de combustibil si
nivelul noxelor. Cineva acolo sus exagereaza...