rss

Porsche 911 GT3 sarbatoreste 20 de ani

  1. 28/08/2019
    Vezi toate fotografiile (18)

    Lansarea primului Porsche 911 GT3, in martie 1999, la Salonul Auto de la Geneva, a semnalat inceputul unei noi ere pentru pilotii de masini sport.
    Ca niciun alt Porsche 911, GT3 reuneste toate caracteristicile Porsche Motorsport. Dezvoltat de dublul campion mondial la World Rally, Walter Röhrl, inginerul motorsport Roland Kussmaul si specialistii Porsche Motorsport de la Weissach, Porsche 911 GT3 a adus agilitatea de pe pistele de curse pe sosele. De atunci, acest atlet a devenit si mai rapid, mai precis si mai dinamic de la o generatie la alta. Cu un motor aspirat normal, transmisie manuala si tractiune pe puntea spate, ramane, pana in zilele noastre, cel mai popular Porsche 911 printre puristi.
    Versiunile pentru curse ale Porsche 911 GT3 au scris istorie in sportul cu motor. In plus fata de nenumaratele victorii in clasa sa, GT3 a obtinut numeroase victorii generale in cele mai importante curse de anduranta, incluzand cursele de la Spa, de la Daytona si de la Nurburgring, pe care le-a castigat de sapte ori, din anul 2000 incoace. O parte a retetei de succes a Porsche 911 GT3 este aceea ca experienta si inovatiile din motorsport sunt intotdeauna incorporate in dezvoltarea urmatoarei versiuni de serie. Nu este de mirare ca aproximativ 80% din toate automobilele 911 GT3 produse vreodata sunt conduse in mod regulat pe pista de curse.

    Succesorul 911 Carrera RS 2.7: primul GT3 si-a facut debutul in 1999
    Cu putin timp inainte de inceputul noului secol si cu o tehnologie motorsport avansata, Porsche 911 GT3 a continuat traditia inceputa in anii '70 cu legendarul Porsche 911 Carrera RS 2.7. Pentru prima data, modelului nu i s-a oferit abrevierea „RS” de la ”Race Sport”, ci numele GT3 - referinta catre clasa GT, in care versiunile motorsport ale modelului trebuiau sa concureze. Motorul boxer cu sase cilindri, de 3,6 litri, racit cu apa al noii masini sport a livrat 265 kW (360 CP). Prin urmare, nu a fost o surpriza faptul ca Porsche 911 GT3 si-a castigat deja primii lauri chiar inainte de debutul sau de la Geneva: cu Walter Röhrl la volan, acesta a finalizat Nurburgring Nordschleife, de 20,8 kilometri, in mai putin de opt minute - prin acest fapt stabilind un punct de reper important pentru masinile de serie.

    Aceasta performanta exceptionala nu se datoreaza doar motorului boxer pentru curse, ci si unui pachet general construit cu exactitate: garda la sol a fost coborata cu aproximativ 30 de milimetri si franele s-au ridicat. Transmisia manuala cu sase viteze a provenit de la Porsche 911 GT2. Raporturile cutiei de viteze, geometria axelor, barele antiruliu si arcurile au putut fi adaptate in functie de conditiile circuitului. Constructia usoara a fost pusa inaintea confortului. Un semn distinctiv al originii sale motorsport a fost aripa posterioara fixa a modelului 911 GT3. Ca optiune, clientii au putut comanda 911 GT3 ca o varianta Clubsport, care a inclus si un habitaclu special construit pentru curse.

    Primele automobile Porsche 911 GT3 au iesit de pe linia de productie din Weissach in mai 1999. Ca baza de omologare pentru motorsport, noul model a reprezentat, de asemenea, un element esential pentru succesul Cupei 911 GT3 si al versiunilor de curse - 911 GT3 R si GT3 RSR, care au obtinut rezultate excelente in cursele one-make si GT din urmatorii ani.

    Noi generatii in succesiune rapida
    Dupa marele succes al primului 911 GT3, Porsche a prezentat, la fiecare trei-patru ani, cate o noua etapa in evolutia masinii sport de serie ce incorporeaza ADN de motorsport. In 2003, puterea motorului boxer a crescut la 280 kW (381 CP) datorita utilizarii sistemului VarioCam. GT3 putea fi comandat atunci si cu sistemul de inalta performanta Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Urmatoarea crestere a puterii, la 305 kW (415 CP), a venit trei ani mai tarziu. Pentru prima data, Porsche 911 GT3 a fost dotat cu suspensie activa – respectiv cu sistemul sportiv Porsche Active Suspension Management (PASM). In 2009, inginerii au crescut cilindreea motorului boxer cu sase cilindri la 3,8 litri, iar puterea la 320 kW (435 PS). Aripa spate complet noua si intregul scut al masinii au produs o crestere substantiala a deportantei, aceasta fiind mai mult decat dublata in comparatie modelul precedent.

    La a 50-a aniversare a Porsche 911, in 2013, a cincea generatie a 911 GT3 si-a sarbatorit premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva. Motorul, transmisia, caroseria si sasiul erau complet noi. Trenul de rulare era format dintr-un motor de 3,8 litri aspirat normal, cu 350 kW (475 CP), adaptat pentru prima data la o transmisie cu dublu ambreiaj Porsche Doppelkupplung (PDK). Tot pentru prima data, aceasta era completata de directia activa a puntii spate. Noul 911 GT3 a parcurs Nurburgring Nordschleife in doar 7:25 minute - cu mai mult de jumatate de minut mai repede decat reusise primul 911 GT3, in 1999.

    Cea mai recenta versiune a modelului 911 GT3 a fost lansata in 2017. Focusul dezvoltarii a fost reprezentat de motorul boxer cu sase cilindri: capacitatea sa a crescut la 4,0 litri, iar puterea la 368 kW (500 PS). Porsche a introdus, de asemenea, doua dotari pentru puristi: pe de o parte, o transmisie manuala cu sase trepte era disponibila ca o alternativa la PDK. Pe de alta parte, 911 GT3 ar putea fi comandat cu un pachet Touring discret, in care aripa fixa din spate era inlocuita cu un spoiler cu extindere automata. Și astfel se inchide cercul: denumirea de „Pachet Touring” a fost o referire la versiunea mai restransa a legendarului Porsche 911 Carrera RS 2,7, din anii ’70.

    Vizualizari: 647
    Skoda Octavia

    Skoda Octavia

    Pret: 9.200 EUR, An: 2016, Kilometri: 225.000 detalii »

    Ford Transit

    Ford Transit

    Pret: 10.850 EUR, An: 2012, Kilometri: 217.500 detalii »

    Toate anunturile »